onlinefotoservices.nl Beginpagina | Zoeken | FAQ | Links | Bedankt! | Over deze site | Mail
Fout gevonden?
Foto kerstkaarten maken - persoonlijk en bijzonder
1e fotokaart is gratis - bij Kaartje2go

albert heijn

Website albert heijn

Ervaringen Geef ook uw mening / ervaring over albert heijn! Klik hier.

Bij de verschillende producten staan de ervaringen onderaan de pagina. Hieronder staan de gemiddelde rapportcijfers door onze bezoekers gegeven.

fotoalbums:
 laatste jaaralle ervaringen
  kwaliteit:n.v.t.7.0
  service:n.v.t.6.3
  software:n.v.t.6.6
afdrukken van foto's:
 laatste jaaralle ervaringen
  kwaliteit:n.v.t.6.1
  service:n.v.t.5.4

Ervaringen van bezoekers staan onderaan deze pagina.
Afdrukcentrale CeWe
Levering filiaal
Levertijd 3 werkdagen
Bestelsoftware Windows, Mac.
Papiersoort Agfa Prestige Digital
Bestandsformaat JPEG
Extra opties
  • Grootste formaat is 50 x 75 cm
  • Foto index print
  • Foto gadgets zoals t-shirts, mokken e.d.
  • Online foto album
  • CD-ROM
  • Digitale formaten mogelijk
  • Bestanden kunnen gecomprimeerd opgestuurd worden (bijv met winzip)
Bijzonderheden
  • Keuze uit html upload (max 50) of java upload (meer dan 200 werkt).
  • Voor Windows gebruikers is er nu gratis bestelsoftware en Windows XP upload.
  • Pas op! Volgens Bart (zie ervaring van 23-10-2008) maakt het een groot verschil welke methode wordt gebruikt voor het uploaden van de foto's. De AH upload service geeft veel betere resultaten.
  • Als het formaat geen goede verhouding heeft, wordt de foto kleiner

Verwerkingskosten0.99
 
  • De hoogte van de fotoafdruk is bepalend voor de prijs. De breedte van de afdruk volgt automatisch uit de verhouding van het bestand en kan variëren tussen 10 en 18 centimeter.
FormaatPrijzen afdrukkenLevering
2550100200
9 cm2.49 3.99 6.99 12.99 filiaal
10 cm5.74 9.99 8.99 16.99 filiaal
13 cm12.24 23.49 45.99 90.99 filiaal
15 cm21.24 41.49 81.99 162.99 filiaal
20 cm40.49 79.99 158.99 316.99 filiaal
Bij de Prijscalculator kunt u zelf aantallen opgeven van verschillende formaten, waarmee het totaalbedrag wordt berekend.


Gebruikerservaringen: Gemiddelde rapportcijfers:
 laatste jaaralle ervaringen
  kwaliteit:n.v.t.6.1
  service:n.v.t.5.4
07-09-2011
Rowan
De foto's zien er mooi uit! De afdrukken zijn van goede kwaliteit. 1 Foto was donkerder afgedrukt dan origineel. Het is alleen jammer dat fototoestel instellingen stond op 3:4 en als je de foto's wilt laten afdrukken zonder witte rand, dan moet dat op 2:3, dus dan wordt er een stukje afgesneden. Je kan ook zelf van te voren afsnijden, dit is een aanrader! Ook goede service, netjes een e-mail als ze binnen zijn.
31-08-2011
Willem
Altijd prima gegaan om Online foto's te bestellen. Service prima. Nu treurigheid alom, wat ik ook doe, het lukt niet meer.
14-07-2011
Nathalie
Na een week en drie bezoekjes aan filiaal nog geen foto's. Niemand kan helpen, volkomen hopeloos.
25-08-2009
Remco
Onlangs heb ik de nieuwe versie van de fotoservice software van AH gedownload. Ik was altijd erg tevreden over de oude(re) versie(s).
Deze nieuwe versie raad ik echter iedereen af. Wat een drama. Hij loopt regelmatig vast, teksten veranderen van kleur na opslaan & opnieuw openen, de 'undo' knop weigert regelmatig dienst, enzovoorts enzovoorts.

Wat me verder ontzettend tegenviel, was de helpdesk van de fotoservice van AH. Ik belde nav een probleem met een aangemaakt fotoalbum, en kreeg een dame aan de lijn die echt niets van de software wist. Het enige wat ze kon zeggen was: normaal gesproken moet dit goed gaan. Wat moet ik daar nu mee...?

Dit was voor mij voorlopig de laatste keer fotoservice AH. Tenzij er heel snel weer een update van de software komt, waar de bugs van de huidige versie uit zijn gehaald!
10-04-2009
Sonja
Een poster van 50 x 70 cm was zo'n 2 weken geleden nog € 5,30. Nu is diezelfde poster € 7,95 !!! dat is maar liefst een prijsverhoging van 50%.
Ik heb de andere prijzen nog niet vergeleken en die moeite ga ik ook niet nemen...op naar de Hema, Kruidvat, Aldi enz.
06-01-2009
Willem
Zo te zien heeft AH de klassieke fotoformaten 10x15 13x18 en 20x30 losgelaten
Als dat werkelijk zo is/blijft, dan ga ik voortaan naar een ander adres.
30-12-2008
Pieter
AH werkt sinds kort met een nieuwe drukker. Na jaren van goede ervaringen met albums en posters, sinds een half jaar is het een stuk minder. Vooral foto's en posters met sterk donker/licht contrast worden te donker afgedrukt. Ik heb de ervaring met zowel kalender en posters.
13-11-2008
Marc
Na tegenvallende foto's van de HEMA enkele weken geleden maar eens AH geprobeerd. De nieuwe software (2.0) gedownload en ge-installeerd zonder problemen. Het kiezen van de juiste foto's gaat wat raar, maar gelukkig kan je dat uitzetten en gewoon met de hand de juiste directory opgeven. Wat niet kan, is je selectie opslaan. Het is selecteren en bestellen, anders mag je opnieuw beginnen. Dus alle foto's vooraf in een aparte directory, want anders blijf je aan de gang als de bestelling fout loopt (lees vooral verder).
De eerste ervaring was prima. Vijf oude foto's zelf ingescand, bewerkt in Photoshop en via de AH fotoservice naar CeWe. Enkele dagen later een prima resultaat opgehaald bij de plaatselijke AH. Twee foto's waren beter dan het origineel (allemaal zwart-wit), papier was goed en de prijs prima.

Dat smaakt naar meer, dus voor een nieuw fotoproject deze keer iets meer foto's geselecteerd (ruim 100). En toen ging het mis. De hele avond en nacht (maandag op dinsdag) heeft het programma grote problemen om contact met de server te leggen. De eerste keer (na het inloggen met naam en wachtwoord), duurt het ruim 5 minuten voor het programma verder gaat. Ondertussen denkt Windows Vista dat het is vastgelopen, maar dat was niet zo. Foutmelding negeren en geduld hebben maar. Na de hele inlogprocedure (handig dat je het wachtwoord niet kan opslaan, not!) en meerdere malen contact met de server (zoekt contact met loadbalancer, 20% voortgang. Het scherm staat op mijn netvlies gebrand inmiddels), begint dan eindelijk het uploaden. Met maar liefst 5 Kb/sec, dus dat kan wel even duren... Gelukkig, een leuke film op TV!
Lange tijd later, 98% voortgang een melding van de software: er heeft zich een probleem voorgedaan *&^!*&^@^*%$! Geen verdere voortgang meer, dus maar opnieuw beginnen.
Vanaf dat moment is het de software niet meer gelukt om contact te leggen met de server van CeWe. Iedere keer blijft het scherm hangen in de stap dat de Algemene Voorwaarden moeten worden goedgekeurd (moet ook iedere keer weer...). Alles geprobeerd, opnieuw opstarten, opnieuw installeren, virusscanner uit, minder foto's, kleinere foto's, noem maar op. Ook de volgende ochtend ruim na 10-en (genoeg tijd voor CeWe om de server te resetten) nog een keer geprobeerd en vervolgens CeWe gebeld met het nummer dat bij AH op de site staat. Wat een mutsen daar zeg! Verder dan 'probeert u het eens zonder beveiligingssoftware' komen ze daar niet.

Goed, dit schoot niet op. Kijken of het beter gaat met de online versie. Ach kijk nou, hij begint meteen met uploaden nadat ik de ActiveX component van de website heb geaccepteerd. Goed zeg. Maar helaas, honderd foto's verder (ik blijf hardleers en wil gewoon mijn project afmaken en geen experimenten doen met fotodiensten) en 1 uur 10 minuten later (je leest het goed, en dat met een ADSL Ultra abonnement 20MBit down, 1 MBit up), een leeg scherm van stap 1 en geen vervolg. He? Waar kan ik nu mijn naam intypen en de vestiging uitzoeken? Raar hoor, kom we bellen de helpdesk weer eens. Daar dezelfde muts aan de telefoon: 'als de order niet is afgerond, krijgen wij hem niet binnen'. Ja dat snap ik muts, maar op een server van jullie staan nu ergens 100 foto's te wachten op verder voortgang. Bel iemand die er wel verstand van heeft en koppel mijn adresgegevens eraan. 'Als de order niet is afgerond, krijgen wij hem niet binnen', he dit zei ze net ook al, zou het een bandje zijn? Opgehangen maar.

Ook op de MacBook nog geprobeerd. Daar is aparte software voor. Die is helaas veel slechter (bestand mag niet groter zijn dan 5 Mb, zotte besturing, etc), maar... Hij werkt wel! Vier foto's uploaden kost ruim 20 minuten, maar ze komen aan (ik moet ze nog wel ophalen, dus of het echt werkt hoor je later). Ook online gaat wel via de Mac. Ook daar kost het heel veel minuten per foto (mag weer niet groter zijn dan 5 Mb). Nu maar afwachten of ze ook afgedrukt en bezorgd worden. I keep my fingers crossed!
23-10-2008
Bart
Perfect deze site.

Heb pasgeleden ook foto's besteld bij de AH fotoservice. Bij AH kan dit op 2 manieren namelijk met hun eigen software die beweerd 3 keer zo snel te kunnen uploaden en via de uploadbrowser op hun website. Ik heb met beide ervaring.
Voor onze complete vakantie foto's >100 stuks gebruik gemaakt van de software. Voor oma nog een aantal foto's besteld via de standaard upload.

AH bestel software:
De installatie was een vak apart omdat de website waar de software vandaan komt wordt geblokkeerd door antivirus programma's omdat deze als slecht te boek staat. Op internet zijn hier remedies voor te vinden. Nadat dat gelukt was, was het bestellen een fluitje van een cent. Toen het versturen begon heb ik me zitten verwonderen hoe AH het voor elkaar krijgt om mijn ADSL lijn 3 keer zo snel te laten werken. Nou dat doen ze dus niet. Wat de software doet is eerst op je PC alle foto's bewerken dat doet hij in minimaal 2 stappen:
1. De foto's worden verkleind aan de hand van het gekozen formaat totdat wat nodig is. (10x15)
2. De foto's worden qua kwaliteit verminderd zodat de bestanden kleiner worden.
Daarna worden de foto's pas verstuurd en hebben ze minimaal 3keer zo kleine bestanden dus gaat het 3 keer zo snel. :-)
Tot zover klinkt het goed. Alleen de kwaliteit is nu om te huilen. Fletse kleuren, details weg, minder kleuren, te donker.

AH upload service:
Hierbij ook een aantal foto's (uit dezelfde serie) naar toe gestuurd. Duurt wat langer maar bij mij niet te lang (advies kies bij een abb van ADSL voor een hogere upload snelheid).
De foto's ontvangen en toen vergeleken. Deze foto's zijn perfect. Precies zoals het beeld eruit ziet met de details.

*Mijn oordeel.
AH foto kwaliteit:
Via bestel software :3
Uploadsoftware via website: 9
Service: 8

Mijn advies: Mensen gebruik de langzame methode de upload service. Gebruik de software niet.
23-10-2008
Willem
Kwaliteit is zeer GOED...maar de afhandeling op veel fronten VER onder de maat.
Zondagnacht ingegeven een 35-tal afdrukken in formaten 9 stuks 15 x 18 en 26 stuks 10 x 13 cm. Ik moest ze snel hebben om te versturen naar Suisse,....maar mijn printer was verstoord (spuitkanaaltje...later). Geen risico en geen tijd te verliezen dus naar AH-service.
Mijn opdracht nacht zondag op maaandag en maandag vroeg bericht terug: opdracht uitgevoerd, wacht 1 a 2 dagen. Ik wacht tot woensdag, maar nog steeds niets...de tijd dringt.
Bellen naar filiaal : het is een dik pak en zowel grote als kleine formaten. Nee, niet aanwezig...mogelijk morgen en in ieder geval vrijdag. Je vraagt je af: Wat...2 dagen maximaal!
Ik zelf printer hersteld en zelf het meeste afgedrukt op A4 en kleiner. Op nippertje weggestuurd.
Dan....donderdag, vandaag, foto's gehaald voor de middagklok van 15.00 u. Oh, ze waren er gisteren al hoor, ze zaten aan de zijkant van de lade. Als je dat hoort word je 'pissig'.
Thuis uitgepakt...blijkt de fotokwaliteit PERFECT maar de behandeling stom en ongeïnteresseerd. Veel foto's 10/13 zitten in de lijm geplakt van het vensteradres en ze zijn er amper uit te halen. Die lijm is een ramp, je krijgt het overal en voor je het weet zit het achter je oren. Benzine kan je niet gebruiken, dus wegrollen of vegen probeer je maar. Nog steeds zitten sommige foto's aan elkaar...{BR]Kortom, het is net als bij een krant: is de krant uitstekend maar de bezorging onder de maat dan heb je er NIETS aan. Mooie foto's die te laat komen en niet beschermd worden tegen lijm of dergelijke daar had je GEEN geld voor over moeten hebben.
Blijft: kwaliteit is zeer goed, maar betrokkenheid is DROEVIG.
22-08-2008
Marcel
De AH fotosoftware bevat een fout. Tijdens het opslaan van de bestelling kan er (zo weet de helpdesk mij te vertellen) iets mis gaan met het winkelmandje. Gevolg: de online bestelling wil niet lukken. Er volgt telkens de foutmelding dat een of meer producten niet beschikbaar zijn en uit het winkelmandje verwijderd. Het winkelmandje is dan leeg.
De helpdesk geeft aan hiervan op de hoogte te zijn en aan nieuwe software te werken (kan nog enkele weken duren), waarschuwen op de website vinden ze geen goed idee want het gebeurt niet altijd. Oplossing volgens helpdek: overnieuw beginnen. Daar zit je dan met (in mijn geval) 380 bewerkte foto's!
Erg vervelend en nog onjuist ook. Wat namelijk prima werkt (ik heb de foto's inmiddels in huis) is in plaats van online bestelling, 'op cd branden' selecteren en de cd in de winkel afleveren. Werkte bij mij in 1 keer goed.
De afdrukkwaliteit is weliswaar niet om over naar huis te schrijven (vrij donker en keuren komen er niet echt goed uit) maar dat staat los van de fout in de software, die volgens de helpdesk niet gemeld hoeft te worden en waar ze nog een verkeerde oplossing voor aandragen ook.

Ik hoop dat deze ervaring bezoekers van uw website vooraf kan informeren of kan helpen met een oplossing. Het is niet gezegd dat het probleem altijd optreed, maar als het gebeurt ben je niet blij kan ik je vertellen.
11-12-2007
Thea
Een aantal keren heb ik foto's via AH besteld, zowel door een cd rom bij de winkel af te geven als door ze via internet te versturen. De laatste keer kreeg ik een mail dat de foto's klaar zouden liggen binnen twee werkdagen. Dus na 3 werkdagen naar het filiaal om foto's op te halen. Ze waren er nog niet, dan had ik met spoed moeten bestellen....
Dus gemaild hoe dat zat. Kreeg ik een mail terug met daarin alleen de mededeling dat het bestelnummer foutief was vermeld in de eerste mail en nu het juiste bestelnummer. Geen excuses ofzo. Nu waren de foto's er gelukkig wel, maar ik ben er klaar mee. Ik vind dit geen stijl zo en op een klachtenmail krijg ik ook geen antwoord dus ik bestel nooit meer foto's via AH. Ik ga op zoek naar iets anders.
12-06-2007
Pieter
Enige tijd met het programma van AH gewerkt, dat ging eigenlijk best goed. Levertijd was ook OK en kwaliteit prima. Totdat er een nieuwe versie kwam van het programma. Die heb ik nooit aan het werk gekregen, loopt compleet vast op de computer (Pentium, dual core, 3Ghz, 1Mb, XP) De helpdesk heeft het niet kunnen oplossen en de oude versie downloaden (die wel werkte) kan niet, ik heb die niet gevonden. Nu is het wachten op versie 3? Komt die?
09-03-2007
Kai
Kwaliteit van de foto's laat zeer te wensen over. De kleuren gaan nog, maar de diepte en de scherpte zijn bagger. Bij de upload wordt maar een deel van je bestand gebruikt, en dat zie je! Verder is het wel fijn dat ze aparte software hebben geleverd, zelfs voor de mac, hulde! En ze zijn best snel met hun levering. Maar ja, ik ga natuurlijk met deze kwaliteit geen gebruik meer maken van hun 'service'.
19-01-2007
Chantal
Ik laat mijn fotoos al heel vaak ontwikkelen bij AH en was hier altijd zeer tevreden over. Ik maak mijn fotoos met een digitale camera en ook nog vaak met een NIKON spiegelreflex camera.
De laatste keer heb ik fotoos laten ontwikkelen en ik zag er helemaal naar uit om ze op te halen. Wat een teleurstelling, de fotoos waren echt rond uit slecht, iedere foto was gelig en groen en er zaten overal kleine witte vlekjes in de foto. Echt heel jammer, wil er nog een klacht over gaan indienen, dus ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Het uploaden op de AH website duurt ook heel erg lang, dat is wel een minpuntje. Het ophalen van de fotoos gaat wel altijd snel, gemiddeld 3 werkdagen.
12-12-2006
Tieneke
Voor de eerlijkheid nog even een berichtje. Zie mijn boze brief hieronder.
Vrijdag 16 december waren mijn fotos zomaar geariveerd in A.H. Weliswaar ruim 2 weken te laat, maar thuisgekomen bleken het perfecte afdrukken te zijn. Precies zoals op mijn scherm. Het ging om 8 van de 15 fotos die ik teruggestuurd had. De overige 7 fotos waren eigenlijk ook niet best, maar de ergste 8 had ik teruggestuurd.
Bij thuiskomst bleken ze alle 15 fotos (zonder dat ik daartoe opdracht had gegeven) over te hebben gedrukt. En nogmaals perfecte afdrukken. Helaas te laat voor mij om de fotos op te sturen, maar als ik voortaan zolang zou moeten wachten om deze kwaliteit terug te krijgen zou ik dat niet erg vinden :-)!
09-12-2006
Tieneke
GGGGGGGGGrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!
Wat een slechte service en wat een slechte kwaliteit.
15 posterformaat fotos besteld voor mijn werk. Allemaal veel te donker en te rood afgedrukt. 8 fotos retour. 4 keer voor niets geweest. Een hoop tijd kwijt en ergenis. Nu 7 dagen geleden nou vergeet het maar zijn natuurlijk kwijt geraakt. Niemand weet waar ze gebleven zijn en in AH zeggen ze dat ze er ook niets aan kunnen doen.Ik moet het zelf maar regelen, terwijl ik een klantnummer heb. Volgens degene die namens ah fotoservice aan de lijn zit moet ik mn geld terug vragen bij het filiaal en dan de fotos maar opnieuw bestellen. Maar ik weet nu al dat ze dan weer veel te donker terug komen. Die machine staat daar gewoon veel te hard afgesteld en het gaat gewoon allemaal standaard erdoorheen wat ze ook zeggen! Bovendien ben ik al ver over mijn inlevertijd heen.
Nou dit was eens maar nooit meer AH fotos.
Gewoon weer naar een Vaklab, en dan maar meer betalen. Weet je tenminste dat het goed komt en op tijd.
24-10-2006
Brenda
Ik heb hele positieve ervaringen met foto's laten afdrukken door AH, het enige vervelende aan de software is dat je moet opletten bij het afronden van de bestelling. Op een gegeven moment krijg je een scherm waarop staat hoeveel je moet betalen voor de foto's inclusief aanbieding. Dat scherm kan je helaas niet printen. Als je verder gaat met de afronding, komt er een scherm waarop een ander bedrag staat, zonder de korting/aanbieding. Bij het ophalen van de foto's betaal je het bedrag zonder dat de aanbieding eraf gegaan is. Het vervelende is dat je dan een aantal x terug moet naar het filiaal, zij moeten bellen met de fabrikant, een hoop gedoe, maar met albums heeft het me de laatste keer met de 25% korting actie, na volhouden, toch ruim 30 euro gescheeld!
28-09-2006
Lucia
Ben net nieuw met het bestellen online en heb het de eerste keer bij AH gedaan!!
Had verschillende formaten besteld!! Kreeg keurig een mail dat ik ze af kon halen maar het personeel was niet zo snugger en ben er 3 x voor niks geweest omdat ze het niet konden vinden!! Had 20 foto's besteld en 3 waren niet mooi en geblokt!! Dus maar eens proberen bij een ander!!
22-09-2006
Jan
Heb wel redelijke foto's van AH gezien. Kon echter zelf niet door het uploaden (nog geen 90 foto's) heenkomen (meer dan 3 uren werk), waardoor ik geen gebruik kon maken van hun service. Bij andere aanbieder lukte het wel redelijk vlot om dezelfde avond nog zelfs in een keer 265 foto's te uploaden. Op mijn melding hierover werd door de klantenservice niet ingegaan. Daarom concludeer ik dat de service erg slecht is. Heb van anderen wel min of meer redelijke foto's gezien. Al met al beoordeel ik het met een 4.
04-09-2006
Arie
Het AH-programma leverde me een zeer vervelende verrassing op.
Ik kon geen overzicht krijgen van de afhaalfilialen. Toen ik daarnaar informeerde bij AH-klantenservice kreeg ik een kennelijk automatisch gegenereerd antwoord met een verwijzing naar een website. Op die website kon ik mijn Windowsprogramma testen. Ik dacht dat dat een service was, maar het bleek een aanleiding voor een verkooppoging. Het testprogramma had ondertussen zichzelf geinstalleerd en stuurde vervolgens al mijn beveiligingen in de war. Met veel moeite heb ik uiteindelijk de zaak weer gered. Een beveiligingsprogramma is daaraan echter bezweken.
AH heb ik uiteraard een schop onder zijn kont gegeven.
29-08-2006
Wim
Zojuist ruim 300 foto's laten afdrukken. Binnen 3 dagen klaar en zijn werkelijk perfect. Prima papier en dat voor 6 cent per stuk! Wel had ik de foto's vooraf van 3:4 naar 2:3 (10x15) teruggebracht en waar nodig de kleur gecorrigeerd met de software van AH. Uiterst vriendelijk programma trouwens. Vooral het omzetten naar het juiste formaat gaat reuze handig. Zoals ik ze had aangeleverd zo kreeg ik ze precies hetzelfde terug en dat was een opluchting na alle verhalen die ik gelezen had over ongewenste veranderingen die sommige fotocentrales schijnen uit te voeren. Volgende keer zeker weer AH.
24-08-2006
Matthijs
Perfect! 's avonds om 12 uur besteld: 3 foto's formaat 30x45. 15 uur later kreeg ik een email dat mijn foto's binnen 1 à 2 dagen afgeleverd zouden worden. De site vertelde mij eerder dat de foto's pas na 7 dagen klaar zouden zijn. Service krijgt dus zeker een 10! Ik werk bij Albert Heijn en haalde de foto's voor mijn dienst op. Ik kon echter niet wachten met kijken, althans niet te lang, en opende de envelop, vol spanning, na mijn werk, nog wel bij Albert Heijn. De foto's zijn werkelijk van wonderbare kwaliteit! De kleuren zijn prachtig, ze zijn scherp, ondanks de resolutie (1809xx1222, 1855x1236, 2400x3200) en helder. Het papier dat gebruikt wordt is Kodak royal digital paper en is van goede kwaliteit. Ik ben uiterst tevreden met Albert Heijn en zal zeker meer bestellen!
07-06-2006
Linda
Ik laat mijn foto's eigenlijk altijd afdrukken bij Alber Heijn. De software werkt goed en is snel te begrijpen. Foto's zijn prima van kwaliteit. AH heeft ook vaak leuke aanbiedingen. Makkelijk dat je tegelijk met boodschappen je foto's op kunt halen.
24-05-2006
Jim
Aangezien zelfs hun klachtenformulier niet werkt, zal ik hier maar mijn beklag doen over AH's fotoservice.
Hoe de foto's eruit zien? Ik zou het niet weten. Ik heb voor de TWEEDE keer 454 foto's moeten uitsnijden en qua scherpte aanpassen, want de AH software heeft er een handje van om complete folders de vernieling in te helpen. Ik weet niet of ik het nu voor een derde keer ga proberen, want dit is echt om te janken.
Complete BAGGER!
28-02-2006
Armanda
In tegenstelling tot anderen heb ik bij de kruidvat de laatste tijden zeer slechte foto's teruggekregen.
Voorheen TP wel goed.
Daarna eens bij de AH geprobeerd, alle formaten, ik kan maar een ding zeggen, super.
Ik blijf het typisch vinden dat de ervaringen zo divers zijn. En vraag me dan ook af waar dit aan ligt.
13-02-2006
Hans
Via internet een aantal foto's besteld van diverse formaten. Op het formaat 15x21 kreeg ik de afdrukken terug met half of geheel afgesneden hoofden. De afdrukken direct geretourneerd en geld teruggekregen.
Omdat het de eerste keer was dat ik bij AH foto's bestelde, was dat voor mij meteen de laatste keer. Ik ga weer netjes terug naar de HEMA. Daar nog nooit klachten gehad. Duidelijk mag zijn dat dit niet aan AH ligt, maar aan de afdrukcentrale waar AH zaken mee doet.
18-01-2006
Wendy
Ik heb eerst de nieuwste bestelsoftware gedownload, dit ging zonder problemen.
Vervolgens heb ik een aantal foto's besteld.
Bijna onmiddelijk na verzending van mijn opdracht kreeg ik een bevestiging met daarin een ordernummer zodat je zelf je bestelling kunt volgen.
Dezelfde dag kreeg ik een e-mail waarin werd bevestigd dat mijn opdracht was verwerkt en binnen 1-2 werkdagen kon afhalen bij de AH-vestiging die ik had gekozen.
Mijn bestelling was dus binnen 2 werkdagen afgerond!
De foto's waren boven verwachting goed! De kleuren zijn nagenoeg hetzelfde als op mijn monitor en ik ben dus zeer tevreden met het resultaat.[Br]Wat ik overigens wel jammer vind is dat het nog niet mogelijk is om foto's met een witte rand te bestellen.
Mijn ervaring met Ah fotoservice is dus een hele goede!
21-12-2005
Koos
Eerst een CD met foto's laten afdrukken bij de AH, kreeg ze terug en was zeer teleurgesteld. Fletse afdrukken, die in niets leken op mijn origineel. Miste echt veel kleur, echt grauw.
Toen een aantal "lastige" foto's gestuurd naar Kruidvat. Vrij snel retour, prima service. De kwaliteit was beter dan ik had durven dromen! Echt 100% 1 op 1 met mijn Mac. Eindelijk een afdrukcentrale die digitale beelden niet uit zichzelf "verbeterd.." maar ze afdrukt zoals ze zijn genomen. Voor mij absoluut geen AH meer, ik blijf bij Kruidvat!
13-11-2005
Dominique
Ik heb de AH-fotoservice weer met veel plezier gebruikt. Download is prima, foto's ook en de service is van AH-niveau.
27-09-2005
Paul
Heb een aantal maal foto's laten ontwikkelen bij de AH en die zijn tot nu toe altijd perfect.
Heb nu een fotoalbum gemaakt in 1 woord geweldig.
De software werkt prima, het uploaden kan wat tijd inbeslag nemen, maar voor een album met meer dan 200 foto' s vindt ik 10 minuten uploaden prima (heb wel een dikke ADSL lijn).
Niets anders dan lof voor de AH fotoservice.
27-08-2005
Marlene
Ik heb vandaag ook het foto-programma van AH gedownload ondanks jullie slechte ervaringen. Ik wist niet dat ze een nieuwe versie hadden (heb al eerder inmeerdere sessies foto's online besteld). Ik heb geen problemen gehad met hetdownloaden (Window XP) en wanneer het eenmaal geistalleerd is, kan je ook gelijk en overzichtelijk aan de slag. Ik had binnen 5 minuten ook al een bevestigings-mail ontvangen. Natuurlijk ben ik erg benieuwd naar de foto's, maar die moet ik nog ophalen. Ik laat het nog weten!
Een leuk detail: ik heb een paar maanden geleden ook een voorbedrukt T-shirt besteld (voor vaderdag): dit was er al binnen een week! Ze houden ong. 7werkdagen aan voor foto-kado's, dus dit was erg snel. Netjes een bevestiginsmail gekregen en een mail dat-ie op te halen was in de AH-winkel. En het was precies wat ik wilde hebben! Dus niet alleen slechte recensies....
24-08-2005
Marijke
Ik krijg echt een sik van de bestelsoftware, die je kunt downloaden op de site van AH. Vorig jaar (met oude versie) geen problemen gehad, maar nu met versie 2.0 allerlei complicaties. Daardoor ben je snel geneigd om naar een ander over te stappen! Morgen probeer ik het nog een keer...
23-08-2005
Jan
Ah fotoservice 20-08-2005 gedownload, maar het werkt niet !!!!!!!. Als het aantal foto's te groot wordt loopt het programma vast, en de computer ook. En ik gebruik wel Windows XP. Niet gebruiken dus.
18-08-2005
Hans
De afgelopen anderhalf jaar met redelijke tevredenheid van AH gebruik gemaakt. Tot afgelopen week de AH-bestelsoftware werd gewijzigd. Als ik nu meer dan 60 foto's in de winkelwagen probeer te doen, dan loopt het programma vast en veelal mijn gehele PC (Windows XP, SP2, geheel geüpdate). Van de mailwisseling met AH word ik niet wijzer (ze raden bijvoorbeeld aan Windows XP te gebruiken!?). Dus ik oriënteer mij nu op een andere leverancier, maar ik vind het niet eenvoudig om door de bomen het bos te blijven zien.
08-08-2005
Jaap
Wanneer de software wordt gebruikt welke men kan downloaden van de AH site voor Apple Macintosh dan wordt daarin andere prijsinformatie gegeven dan op de website van AH.
AH zelf kan hiervoor geen verklaring geven.
20-07-2005
Marieke
Ben niet zo tevreden over Ah fotoservice.
Ik heb 10x15 foto's besteld en kreeg kleinere foto's. De foto's waren veel roder en warmer van tint dan ik ze thuis op de computer zag. Het staat wel mooi, maar het is niet echt realistisch. In dit geval betrof het m.n. babyfoto's, waarbij ons kindje veel meer kleur had dan in het echt.
Ook is het papier erg dun, waardoor inplakken met lijm heel lelijk wordt.
03-06-2005
Hans
Ik heb een serie foto's (digitaal opgestuurd) zowel bij AH als bij het Kruidvat laten afdrukken. Beide maken gebruik van Kodak Picure Center en toch is er een vrij groot verschil in kwaliteit.
AH geeft ik een 8, Kruidvat een 6. Zijn er soms verschillende Kodak Centrales of verschillende lijnen? Of betaalt AH meer voor betere verwerking?
30-05-2005
Paul
Bedankt voor de plaatsing, ik heb inmiddels een reactie van AH:

---------

Geachte heer/mevrouw,


De bewerkingen die in onze bestelsoftware gedaan kunnen worden zijn beperkt en het kan ook voorkomen dat (nog) niet alle bewerkingen mogelijk zijn. Het is dan ook voornamelijk bedoeld als BESTELsoftware.
Wij willen u adviseren om bewerkingen in een bewerkingsprogramma te doen en deze (bewerkte) foto's via onze bestelsoftware te verzenden / te branden.
------------

Vooral "en het kan ook voorkomen dat (nog) niet alle bewerkingen mogelijk zijn" baart me zorgen. Hoe kan dat nou? Hoe zou je als klant nou moeten weten dat iets niet werkt? Ze zouden de software zo snel mogelijk moeten aanpassen, in ieder geval functies die niet werken nooit beschikbaar maken natuurlijk.
27-05-2005
Paul
Ik heb over het algemeen slechte ervaringen met AH. Via de Mac OS X software die ik vanaf hun website gebruik, heb ik een aantal foto's besteld. De meeste daarvan heb ik in de software aangepast naar de verhouding 2:3, want ik ben heel goed op de hoogte van andere verhoudingen met digitale camera's. Ik heb ook nog eens extra op gelet, omdat het al eens eerder fout ging.
Nu ik de foto's binnen heb, zijn ze toch verkeerd afgedrukt, althand degene die ik via de software qua verhouding heb aangepast naar de 2:3 verhouding. Dit is dus al de tweede keer dat dit gebeurt, conclusie is dat die functie helemaal niet werkt!
De foto's die genomen waren meteen al in de juiste 2:3 verhouding zijn overigens wel gewoon goed afgedrukt.
Dan kom daarbij dat ik nooit per email een bevestiging heb gehad dat de bestelling compleet was en verstuurd is naar het filiaal.
Van een andere bestelling tegelijkertijd, een vergroting van 30x45, ging het ook mis, omdat die gedaan wordt via de website en niet via de software. Ik heb een Mac OS X, en met de Safari browser is het niet duidelijk of de bestelling nu gedaan is of niet. Ook dit is in het verleden al eens mis gegaan en toen werd me aangeraden het nogmaals te proberen. Dus ik heb het nu ook nogmaals gedaan, weer niet duidelijk of de bestelling nu gelukt was of niet. Later blijkt dat ze toch allebei gelukt waren, terwijl ik er natuurlijk maar 1 wil. Ok, je kunt er dan bij het filiaal maar 1 afnemen, de ander gaat retour, maar het gaat om het ontbreken van duidelijkheid. En het was me al eens eerder gebeurt!
In het filiaal is zojuist nog door de medewerker heel netjes contact gezocht met iemand van de Fotoservice, maar daar kregen we alleen het bekende ondeskundige antwoord dat het ligt aan het aanleveren van het verkeerde formaat. Nee dus, de software werkt niet!!
Ik zal nooit meer van hun Fotoservice gebruik maken. Heel jammer, want op zich zou het afhalen in het filiaal een makkelijke manier zijn van foto's bestellen. Maar het gaat gewoon te veel mis.
21-02-2005
Sandra
Mijn ervaring bij AH is heel erg slecht. Ze houden zich niet aan de afgesproken levertijden. En dat is, in mijn geval met kerstkaarten, heel erg vervelend.
De kwaliteit is bedroevend slecht. Slechte kleuren, strepen door het beeld, flets, verkeerd gesneden.
Nee, mij zien ze daar niet meer terug.
05-02-2005
Andreas
AH heeft bij mij afgedaan. Ik wacht nu al 11 dagen op foto's. De AH-site zegt, dat ze nog steeds in bewerking zijn! Als ik een reactie stuur, reageert AH niet. Onbegrijpelijk! De foto's zijn ook iedere keer verschillend qua kleur, dan te sterk en dan weer te zwak.
14-01-2005
Anne-Mieke
Zie het artikel van Anne-Mieke over haar kwaliteitsvergelijking.
13-01-2005
Joop
Op 12 januari 2004 heb ik mijn digitale foto's opgehaald bij de Albert Heijn. De kwaliteit was bedroevend slecht. Over ruim 30% van de foto's liepen strepen in de kleuren van de regenboog. Van een ander deel van de foto's kwamen de kleuren niet natuur getrouw over; veel te rood afgedrukt. Ik deed mijn beklag bij de mevrouw van de infobalie en gaf aan dat ik de foto's allemaal retour wilde geven en mijn geld terug wilde hebben. Dit schijnt dus niet te kunnen, omdat de Albert Heijn alleen een doorgeef luik is van een of andere fotoafdrukcentrale. De foto's worden nu opnieuw afgedrukt en ik moet maar afwachten wat het resultaat gaat worden. Dit is in iedergeval voor mij de laatste keer geweest dat ik foto's laat afdrukken via Albert Heijn.
24-12-2004
De Twentsche Courant Tubantia
AH-kerstkaart
Rotterdam (GPD) - Klanten van Albert Heijn die dit jaar een persoonlijke kerstkaart wilden versturen, zijn bedrogen uitgekomen. De supermarktketen moest deze week honderden klanten van filialen uit heel Nederland teleurstellen, omdat hun digitale foto's niet tot kerstkaart konden worden omgebouwd. De boosdoener: een technische storing bij de leverancier die de foto's ontwikkelt. De gedupeerde klanten krijgen excuses en een waardebon
23-12-2004
Jannie
Op 23-11 drie kalenders besteld, na drie weken eens gevraagd waar die bleven. Helaas, het was niet goed over gekomen, of ik het nog eens wilde doen. Dus op 13 december nog eens geupload: 13 foto's voor drie bureaukalenders. Na 3 dagen een bericht dat de bestelling klaar ligt. Als ik de bestelling ophaal blijkt dat slechts 1 kalender is afgedrukt. Er zit een briefje bij dat wegens grote drukte, ik opnieuw moet uploaden voor de overige twee kalenders.......... De kleuren op de kalender zijn helaas nog flets ook.
23-12-2004
Antoinet
Op 23 november 2004 heb ik 150 wenskaarten besteld via de fotoservice online van AH. Deze zouden na maximaal 7 werkdagen afgeleverd worden. Helaas dus niet! Op je mail krijg je een standaard antwoord waar je niets mee kunt. Op 20 december heb ik geprobeerd de klantenservice te bereiken, wat totaal niet functioneerde. Uiteindelijk heb via de servicepunt voor de filialen van AH mijn opdracht geannuleerd.
21-12-2004
Walter
Op 6 december heb ik 100 foto's gemaild naar AH Het is nu 21 december en ik heb de foto's nog niet De klantenservice van AH is echt verschrikkelijk Ik word gewoon niet geholpen.
21-12-2004
Monique
Wij hadden een leuke kalender besteld (voor vrienden van ons, voor hun bruiloft) bij de AH fotoservice, ze geven aan een levertijd van 7 werkdagen, Nu zijn we 13 werkdagen verder en er is nog niks in huis, als je belt geven ze aan dat hij in behandeling is en dat is pas sinds gisteren. Wanneer ie komt weten ze niet. Morgen is de bruiloft en dus geen kado. Voor mij heeft AH fotoservice het helemaal afgedaan.
21-12-2004
Koos
Een maand geleden liet ik 95 digitale fotobestanden afdrukken bij AH. 16 Foto's bleken een bruinzweem te hebben. De fotocentrale van AH berichtte naar aanleiding van mijn klacht dat door hen geen correcties worden doorgevoerd. Wanneer ik niet tevreden was met de kleuren zou ik die met behulp van een beeldbewerkingsprogramma kunnen aanpassen en de opdracht opnieuw toesturen. Aangezien de 79 foto's wel goed waren en de 16 er op mijn computerscherm net zo goed uitzagen heb ik de kleuren niet aangepast en de 16 fotobestanden ongewijzigd opnieuw toegestuurd. De foto's bleken nu wel goed te zijn. Kennelijk vinden er bij de AH afdrukcentrale wel aanpassingen plaats.
11-12-2004
Peter
Ik heb in de afgelopen maanden meer dan 1000 foto's onder verschillende omstandigheden laten afdrukken. Mijn conclusie kan er maar 1 zijn: perfect. De kleuren zijn levensecht! De snelheid maarmee geleverd word verbazingwekkend. Bij veel klachten over de kleuren van de AH vraag ik me af wat voor foto toestel mensen gebruiken, dit is natuurlijk de basis voor het uiteindelijke resultaat.
11-11-2004
Margriet
Onze ervaring met afdrukken door AH is super.
Een paar bij een ander laten doen, zoals fotoquelle, foto nijveen, maar deze gebruiken te dun papier en de kleuren zijn niet meer realistisch.
Dit is bij AH echter niet het geval. Nee, alle lof en een goede service is de bestelsoftware, goede mailing per e-mail en na 3 dagen ophalen bij een door jouw gekozen filiaal.
16-10-2004
Ivo
Na het nalezen van alle reacties op jullie site heb ik eens zelf even de proef op de som genomen en drie verschillende foto's laten afdrukken bij AH en de Blokker. Deze twee leken mij goede afdrukken te maken, en zij kosten alle twee evenveel. De drie foto's die ik koos waren heel verschillend van elkaar zodat ik kon zien welke winkel de beste resultaten bij wat voor foto had. Mijn drie foto's :
- Een concert foto genomen met flits (nogal vaal op het scherm).
- Een lichte vakantie foto van een veld met blauwe lucht en vergezicht.
- Een donkere vakantie foto van een bos in de vroege middag.
De foto's zijn NIET bewerkt en bevatten de volledige EXIF data. De foto's hebben alledrie een resolutie van 2048x1536 en zijn genomen met een SONY Cybershot DSC-P8 (3.1 MegaPixel). Bij de AH zijn ze besteld als '13x15 cm' formaat en bij de Blokker als '13 cm' formaat (komt op hetzelfde neer).

Op een donderdag avond verstuurd, kreeg ik de maandag erop een bericht van de AH dat mijn foto's verstuurd waren naar het filiaal en dat ik ze dinsdag of woensdag kon ophalen. Een bericht van de Blokker heb ik, net zoals meer mensen, NIET gehad. Na twee weken heb ik gebeld en bleken ze al een tijdje klaar te liggen. De site van Blokker vermeld nog steeds dat mijn foto's in behandeling zijn.

- De concertfoto is door de AH rigoureus aangepast. Ze hebben het contrast zo verhoogd dat het vale van de foto verdwenen is, maar er ook detail verloren gaat. De Blokker afdruk is gelijk aan mijn scherm. Omdat er bij de AH afdruk te veel details verloren gaan in de donkere delen van de foto, wint de Blokker hier voor mij.

- De vakantie foto van landschap is wederom door de AH gewijzigd. Het contrast is zo verhoogd dat de lucht een hele mooie diepblauwe kleur krijgt, maar niet meer overeenkomt met de werkelijkheid. Daarnaast vallen details van een donker bos op de achtergrond weg omdat het hele bos zwart geworden is. De afdruk van Blokker is wederom zoals op het scherm en laat het bos wel goed zien. De lucht is iets valer maar zo is de foto nu eenmaal en ik neem het voor lief gezien de verloren details - De afdrukken van de donkere vakantie foto in het bos genomen verschillen weinig van elkaar. De takken op de AH foto zijn iets harder (ook vaker gelezen op jullie site), maar dat valt bijna niet op. Het verschil is hier heel klein en eigenlijk niet echt merkbaar.

Van alle drie de foto's viel mij op dat de AH er net iets meer vanaf heeft gesneden dan de Blokker. Van alle zes de afdrukken is een deel van de vier randen afgesneden, ik gok een millimeter per kant. De AH afdrukken missen echter nog een millimeter extra links en rechts.

Al weet ik niet precies hoelang de Blokker echt over mijn foto's gedaan heeft, ik heb ze nooit snel nodig en daarom wint voor mij de Blokker op alle punten. Prijs is gelijk aan de AH afdrukken, maar de Blokker heeft wel minder mogelijkheden voor afdruk formaten. Als ik dus echt afwijkende formaten wil hebben, zal ik toch ergens anders moeten gaan kijken.
09-10-2004
Otto
Ook ik ben niet heel tevreden over de afdrukken van AH.
Een groot deel van de afdrukken leek automatisch - of met weinig verstand van zaken - gecorrigeerd op contrast en/of helderheid. Veel foto's werden daardoor heel lelijk - gezichten die veel te donker werden, knuppelharde zwart/wit scheiding.
Ik gebruikte de AH foto-download software voor de Mac, en alhoewel zeer simpel in het gebruik, zitten daar geen opties bij om het bijsnijden te controleren, of genoemde contrast versterkingen.
Volgende keer probeer ik het elders.
07-10-2004
Corinne
Ik heb een stuk of 20 foto's waaronder ook grotere formaten naar de AH gestuurd (ge-uploaded) om ze te laten ontwikkelen.
Ik vond ze echt super slecht. Ik had grijze duiven gefotografeerd die op de vergrotingen ineens iets bruinig waren. Ook de mensen die op foto's stonden hadden allemaal een ietwat rood aangelopen gezicht gekregen... Mijn bruine cavia werd ook ineens roodbruin. Verder is de scherpte ook ver te zoeken en de kleuren zijn gewoon niet mooi.
Daar kwam dan ook nog de welbekende druppel bij: Er zat een flink deukje in het karton waar de grote foto's in zaten, en dus ook deukjes in de randen van de foto's.... Heb wel een klacht ingediend en ik mocht ze binnen 14 dagen retour geven maar ik had mijn portie al gehad.
02-10-2004
Gerton
Ik heb ook zeer slechte foto's gekregen bij AH.
Voorheen stuurde ik altijd de foto's naar ETOS perfecte kwaliteit.
Nu heb ik ze naar AH gestuurd, en het is echt slecht.
Het lijkt wel of ik een camera met 2.0 megapixels Terwijl ik een canon IXUS 500 heb.
24-09-2004
Onno
Hierbij een reactie op uw website over de digitale foto afdruk service van AH.
Ik verbaas mij er over dat iedereen zo positief is. Ook ik heb de verschillende centrales geprobeerd, en op het eerste gezicht lijkt AH heel wat. Maar blijkbaar zit er geen fotograaf tussen die er een loep bij pakt om de foto's goed te bekijken. Want tot mijn verbazing kun je dan ineens de blokjes zien. Zelfs met hele fijne witte lijntjes ertussen. Ikzelf heb een Nikon D70 camera, 6 megapixel, en heb eenzelfde foto naar verschillende centrales gestuurd, alleen bij de AH zie ik dit verschijnsel. Het lijkt wel een resolutie van hooguit 2 megapixel.
Zijn er meer mensen die dit is opgevallen?
18-09-2004
Marchel
Als tevreden klant van de AH fotoservice een kleine aanvulling op eerdere berichten.
Ik gebruik de fotosoftware van AH waar duidelijke informatie staat over de formaten en hoe AH daar mee om gaat. Er zit zelfs een zeer eenvoudig tooltje bij dat de foto's in de juiste verhoudingen snijdt waarbij je zelf kiest welk deel va nde foto afgedrukt moet worden.
Handig om te weten is dat bij een gekozen formaat van 10x15 AH uit gaat van 10cm hoog en een bijpassende breedte. Dit houdt in dat je voor hetzelfde geld ook foto's van 10x18 af kan laten drukken. Met name leuk als je voldoende pixels hebt om je eigen panoramafoto's te maken.
Let wel op dat je bij het opslaan van je bewerkte foto's ervoor zorgt dat EXIF informatie niet verloren gaat, deze informatie zorgt er voor dat de centrale alle informatie die je digitale camera bij de foto heeft opgeslagen ook krijgt en daarmee betere afdrukken kan maken. Als je niet wilt dat AH jouw foto's optimaliseert sla dan je foto gewoon als jpg op waarbij de EXIF informatie verloren gaat. Volgens mij staat er op deze site meer informatie hierover.
17-09-2004
Ed
Reactie op bericht Teo:
Ik heb al mijn foto's met cropit naar 2:3 gezet maar desondanks waren de meeste foto's 13 ipv 15 cm breed. Daarna nogmaals een deel aangeboden bij AH en die waren wel de goede maat.
Echter vergeleken met de Hema had AH iets meer rood in de foto zitten en was de foto bij hema scherper en meer de echte kleur. Nadeel van de Hema is dat uploaden zeer traag gaat.
13-09-2004
Teo
Reactie van onze bezoeker Teo op de ervaring van Ed van 11 september 2004:
Als hij met een camera werkt met een beeldverhouding 3:4, en dat doen nogal wat digitale camera's, dan past zijn beeld niet op 10 x 15 (verhouding 2:3). Om geen deel van de foto te verliezen kiest AH, volgens mij terecht, dan voor de verhouding die wel past. Als er 10x15 wordt afgedrukt, zoals in zijn geval blijkbaar bij de Hema, valt er een gedeelte van het beeld weg. AH geeft dit ook aan ergens bij de toelichtingen. Jammer dat er bij de helpdesk niemend zit die dat kan uitleggen.
11-09-2004
Ed
Ruim 100 foto's laten afdrukken Bij AH met het verzoek om 10 x 15 afdrukken te maken. Vol verbazing krijg ik de foto's en blijkt ruim 80 % de grote van 10 x 13 te hebben maar wel betalen voor 10 x 15 vreemde gang van zaken.
Terug gegaan naar AH filiaal de medewerkster was ook verbaasd en gaf mij direct geld terug en vroeg of ik dit aan de klantenservice wilde melden. Kreeg een gratis 0800-0305 nummer mee. (perfect geholpen filiaal operaplein te Apeldoorn). Gebeld met klanten service na heel wat voorkeuze nummers te hebben ingetoets kreeg ik iemand aan de lijn die ik vertelde over de afwijkende maat. Meteen zij de dame een moment zonder mijn verhaal verder te horen en ging e e a navragen.
kwam weer aan de lijn en begon een verward verhaal over de resolutie en aantal pixels. Toen ik vertelde een 5.0 camera te gebruiken bleef ze volhouden dat resolutie te laag moet zijn geweest en dan drukt men kleinere foto's . Vreemd verhaal zei ik ook al is je resolutie laag afdrukken op 15 x 10 kan dan nog steeds. ze verweest me naar een nummer van de afdrukcentrale 0341-255472 waar ik met mijn vraag terecht kon.
Gebeld en nummer blijkt van AH klantenondersteuning te zijn helaas werken ze daar maar tot 16.00 uur Wel handig korte werktijden kun je minder klachten behandelen.
Volgende keer ga ik wel weer naar de Hema daar ging alles wel goed .
06-09-2004
Teo
Ik ben erg ontevreden over de kwaliteit van de 10 x 15 afdrukken bij AH. Ze kunnen er niet afblijven. Door hun extra (automatische) correcties wordt 40% van de afdrukken bij mij veel te hard. Niet geschikt voor de serieuze amateur. Maar ........ de posters op 50 x 75 zijn fantastisch! Geen pixel te zien, scherp, contrastrijk, briljant. Geen toevalstreffer, een half jaar geleden ook een poster laten afdrukken met hetzelfde resultaat. Blijkbaar mag er achter de grote vellen papier wel iemand die verstand van afdrukken heeft.
02-09-2004
Ronald
Vorige week heb ik ong. 170 foto's af laten drukken bij Albert Heijn. De foto's zijn afgedrukt op Fujifilm Crystal Archive papier. Ze zijn erg scherp en de kleuren zijn mooi. Op woensdag avond heb ik ze verzonden en op vrijdagochtend kon ik ze al ophalen. Hier heb ik geen mail bevestiging van ontvangen maar via de website zag ik donderdag dat ze verwerkt waren en 1-2 later in het gekozen filiaal opgehaald konden worden. De prijs was 12 cent per afdruk en 99 cent verwerkingskosten.
De opdracht was verdeeld over 3 enveloppen en in iedere envelop zat ook nog een index foto en een afdruk waarom het formaat afwijkend was: 10x13 cm i.p.v. 10x15 cm. Maar dat wist ik al van te voren. Ik heb de ingestuurde foto's niet zelf geresized of gecropped. Van sommige foto's die ik had wilde ik ook absoluut niets afhalen.
Dus: prima kwaliteit en snel geleverd voor lage prijs.
01-09-2004
Hans
Ik heb een tiental fotos laten afdrukken als test. De weergave van de kleuren zit er totaal naast. Met name rode vlakken zijn *veel* te rood afgedrukt. Ook groene gedeelten (gras en bomen in dit geval) zijn *veel* te groen. Persoonlijk vind ik dit er onzettend onnatuurlijk uitzien. Ik zal zelf geen gebruik meer maken van de AH fotoservice.
26-08-2004
Gerda
Ik heb vorige week weer 102 foto's online verstuurd naar Albert Heijn. Ze waren dit keer bijzonder slecht. De kleur te blauw en allemaal vreemde gekleurd sterretjes erin. Je kunt merken dat het via een automatische centrale gaat. Ze worden niet gecontroleerd. Normaal heb ik nooit geen problemen, nu dus wel. Ik laat ze daar niet meer afdrukken. Dan maar duurder via een fotozaak.
24-08-2004
Edwin
Ik heb alvorens 136 foto's te laten afdrukken eerst een klein testje gedaan. Ik heb een tweetal foto's laten afdrukken bij Albert Heijn, Kruitvat, Primera, Schlecker, de Fotograaf en Blokker. De kleuren op de afdrukken van de eerste 4 zijn in tegenstelling tot de afdrukken van Blokker onnatuurlijk hard. Ook is er op de afdrukken van de eerste 4 een blauwe waas bovenaan de foto waar te nemen. De afdrukken van de Fotograaf bevatten juist weer minder kleur (overigens geen blauwe waas)en zijn naar mijn mening ook onnatuurlijk. De blokker (Kodak) komt met zijn afdrukken het meest in de buurt van de werkelijke kleuren. De eerste vier zijn kwalitatief vergelijkbaar. Prijzen eerste vier lopen niet ver uiteen en zijn ook afhankelijk van acties en aantallen (eerst even checken dus dan gewoon de goedkoopste uitkiezen). Blokker is iets duurder dan de eerste vier (maar kwalitatief beter).
21-08-2004
Arjan en Harma
Albert Heijn verzorgt het afdrukken van de digitale foto's prima, de te downloaden software voor windows XP is simpel en snel in gebruik. De foto's lagen reeds na 3 werkdagen al klaar!!
14-08-2004
P.
Ik heb woensdag avond 11 aug. 860 foto's geupload en vrijdagavond 13 aug. reeds opgehaald bij AH. Kwaliteit is goed en prijs is gunstig (14 cent) Snelheid oploaden 3 uur (ADSL).
10-08-2004
Jeroen
Ik heb 120 fotos online verzonden en laten afdrukken bij Albert Heyn. De software die ze online leverden was makkelijk te installeren. Het bewerken van de foto's ging heel makkelijk en het formaat was makkelijk in de vereiste verhouding 2:3 te krijgen met het bijgeleverde vierkantje (via de software). Het verzenden via internet van 125 foto's ging makkelijk binnen 30 minuten. Op zaterdag verzonden en dinsdag begin middag kon ik ze afhalen. Prijs was prima en wat het allerbelangrijkste is: de kwaliteit van de foto's is zonder uitzondering verbluffend, levensechte kleuren. Ik ben onder de indruk en heb eigenlijk nooit zulke mooie afdrukken gezien van mijn foto's. Kortom: een groot compliment voor deze fotoservice.
28-07-2004
Robert-Jan
Dit is mijn eerste afdruk van digitale foto's. Ik moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben van de kwaliteit, al heb ik voor digitale foto's geen vergelijking. Ik wil ook nog een keer Kodak proberen, maar dit valt mij niet tegen. Ik kreeg vorige week ook nog eens een bon voor 50% korting op max. 200 foto's bij AH, dus die ga ik zeker gebruiken de volgende keer.
27-07-2004
Jan
Ik heb vandaag mijn eerste afdrukken bij Albert Heijn gehaald. Ziet er perfect uit. Ik ben dus heel tevreden over de afdrukken.
24-07-2004
Bas
Ik meen te weten dat Kruitvat en AH de foto's door dezelfde centrale laten bewerken. Ik ben erg teleurgesteld in de kwaliteit van de afdrukken. De kleuren zijn onnatuurlijk hard. Het lijkt erop dat de centrale het contrast automatisch opwaardeert, hetgeen geen ruimte meer biedt voor zachte tinten. De kwaliteit van de afdrukken laat te wensen over. Er is geen ruimte meer voor zachte natuurlijke tinten. Een kunstmatige opwaardering van contrasten is hier debet aan. CeWe ontkent dit. Zelf zijn ze dik tevreden over de kwaliteit. Tot nu toe acht ik die belabberd. Voor mij nooit meer Kruitvat en AH.
16-06-2004
Carel
Ik heb nu met:Trekpleister,Hema,AH en Fotoplus ervaring opgedaan.Bij alle afdrukcentrales zijn de prints contrastarmer tot aanmerkelijk contrastarmer dan de gedownloade bestanden of de CD.Bij Fotoplus is ook de dekking veel lager.Bij Hema en Fotoplus waar je de bestanden zelf kan downloaden doen zich problemen voor als je meer dan drie series verzend. Opmerkelijk is dat analoge prints, dus vanaf negatieven, wat contrast en stofuitdrukking betreft bij de zelfde ontwikkelcentrale geprint, beter resultaat geeft. Kort samenvattend. Net als bij het analoge proces ben je sterk afhangkelijk van de afwerkcentrale. Voor de gemiddelde consument is het goed bruikbaar. Ben je wat kritischer dan is het moeilijk goede kwaliteit te vinden.
10-05-2004
Voorden
Dinsdag online bestelt en vrijdag liggen ze klaar in het filiaal. de afdrukkwaliteit is zeer goed. Ik ben dan ook heel tevreden.
21-04-2004
R. Harlaar
Ik heb 13 foto's laten afdrukken bij Albert Heijn op formaat 13x18. 10 foto's waren bestanden uit mijn digitale camera. Deze zijn goed gelukt. Ze zijn mooi scherp. Wat me wel verbaasde was dat ze maar 12,5 bij 16,5 zijn. De hoogte zou bij het afdrukken aangepast worden als de verhouding anders was dan 13x18. Ze hebben nu echter van de breedte ook 0,5 cm kleiner gemaakt. De overige 3 foto's waren oude trouwfoto's die ik heb ingescand. De afdrukkwaliteit goed. De afdrukcentrale heeft echter de voeten en een stuk van de hoofden afgesneden. Op zich is het gek dat ze zo zijn ingekort. De standaardafdrukmaat was immers 13x18. De afdrukken waren echter weer 12,5 bij 16,5. Als de afdrukken nu gewoon 13x18 waren was ik de voeten en stukken hoofd niet kwijt geweest op de foto. Nog beter zou het geweest zijn als er was afgedruk op 13x19,5. Dan had ik het hele originel plaatje gehad. Albert Heijn zegt op de site dat dat breedte vaststaat (13 cm), en dat de hoogte hierop wordt aangepast. Niet dus! Ik heb deze 3 mislukte foto's echter niet hoeven afnemen.
08-03-2004
Hans
Als test heb ik een aantal foto's via AH.nl laten afdrukken en het valt me op de de foto's die via mijn camera's auto instelling gemaakt zijn goed worden afgedrukt, maar handmatig ingestelde (wat ingewikkeldere) foto's, hebben een totaal andere kleurbalans dan de oorspronkelijke foto.
04-02-2004
Ceetje
Ik heb mijn foto's bij AH laten afdrukken. Direct na het versturen van de foto's zag ik dat er twee foto's op een groter formaat bij zaten. Dit betekent voor mijn bestelling van 125 foto's dat ik nu 10 euro korting misloop!!!! Ik stuurde direct een mailtje naar de 'service', het antwoord viel tegen, geen verdere uitleg alleen dat bestellingen niet gewijzigd of geannuleerd kunnen worden. Dat was dus de laatste keer via AH.
06-01-2004
Robert
Sinds kort is er fantastisch gratis offline bestelsoftware. De beste die ik in de markt heb gezien tot nu toe.
24-08-2003
Victor
Vond de resultaten (53 foto's, sommige dubbel) heel goed, maar heb (nog) geen vergelijkingsmateriaal. Ze passen bovendien foto's aan aan afwijkende formaten (wist ik niet). Volgens AH site (en terugmelidng E-mail) is de levertijd 4 werkdagen i.p.v. 3.
07-08-2003
Edgar
Ik ben tevreden over de kwaliteit, maar het blijft natuurlijk een subjectief oordeel, zolang je geen vergelijkingsmateriaal hebt. Ik moet onderschrijven dat CeWe contrast correcties uitvoert. Soms kan mijn camera het teveel aan contrast niet goed aan. Desondanks komen de donkere partijen toch beter over dan op het scherm. Het lijkt wel een seletieve contrastaanpassing. Voor de echte fanaat mogelijk ongewenst, voor mij een uitkomst.
30-07-2003
Edgar
De java-applet gebruikt om 219 foto's te uploaden, dit ging perfect. Het uploaden duurde overigens ca. 9 uur. De kwaliteit moet ik nog aanschouwen, maar de centrale is CeWe.
18-11-2002
Jan
Toen ik voor het eerst gebruik maakte van een digitale fotoservice (AH), heb ik eerst een test gedaan om te kijken welke settings van mijn foto's de beste resultaten opleverden. Een van de testjes was het insturen van een zeer zachte (contrast-arme) foto. Tot mijn grote verbazing komen alle foto's hetzelfde terug. M.a.w. de zeer zachte foto komt knalhard terug! Bij CeWe (de centrale) verzekert de medewerker me dat alle bestanden zonder veranderingen worden geprint. Als ik voorzichtig opper dat in de printmachine een auto contrast wordt gedaan alvorens het printen wordt ie zelfs kwaad: MENEER: ALLE BESTANDEN WORDEN DIRECT ZONDER VERANDERINGEN AFGEDRUKT !!! Dit is dus niet waar. Het bewijs wordt geleverd als ik een zachte foto opstuur waarin ik een zwarte en daar weer binnen een witte rand van 10 pixels breed heb gemaakt. De machine kan geen auto-contrast meer uitvoeren en de foto komt boterzacht terug, precies zo als ik hem hebben wil.
Ervaringen van bezoekers staan onderaan deze pagina.
Afdrukcentrale CeWe
Levertijd 7 werkdagen
Offline samenstellen
(bestelsoftware)
Ja
Album
  • Soort kaft: Kunstleer / Linnen
  • Hoe ingebonden: ingebonden
  • Max. aantal pagina's: ?
  • Bestelsoftware
  • Windows
  • Bijzonderheden
  • T/m 25 januari 2009 25% korting op alle fotoboeken, wenskaarten, fotokalenders en alle andere fotofuncadeaus.
  • Aantal foto's per pagina is in principe vrij omdat een willekeurig venstergrootte gekozen kan worden.

  • Verzendkosten
    € 0.99

    Betalingsmogelijkheden
    Betalen bij afhalen in filiaal
    Hieronder staat een selectie van een aantal producten met bijbehorende prijsindicaties. De aanbieder heeft nog meer producten.
    A4 formaat - Hardcover 26 pagina's met maximaal 312 foto's voor € 34,95.


    Gebruikerservaringen: Gemiddelde rapportcijfers:
     laatste jaaralle ervaringen
      kwaliteit:n.v.t.7.0
      service:n.v.t.6.3
      software:n.v.t.6.6
    07-09-2011
    Rowan
    Wij hebben 2 fotoalbums laten maken, formaat groot, op harde kaft en met fotopapier. Het fotoboek is echt schitterend! Ik heb ook foto's als achtergrond gedaan (dit moet je alleen doen, als je foto's van voldoende kwaliteit zijn), maar dat is erg mooi! In het begin moest ik even stoeien met de software, maar het was gebruiksvriendelijk. Een fotoboek kost een hoop tijd, dus doe het wel op je gemak, dan krijg je een mooi boek als resultaat! Wij hebben de fotoboeken besteld, toen er een aanbieding was, vorige week. Ondanks de drukte, was het fotoboek er al binnen 5 werkdagen, dit vond ik erg netjes. Dus kwaliteit was goed, service goed en bestelwijze ook goed. Het is handig, dat als je hem ophaalt in de winkel, je niet van te voren hoeft te betalen!
    0-12-2009
    Verhaad
    Ik heb inmiddels 5 fotoboeken bij AH-service laten afdrukken, mijn algemene indruk is: dik onvoldoende o.b.v. de volgende argumenten:
    1). Kwaliteit foto's gemiddeld (Albelli is veel scherper)
    2). Geen van de 5 fotoboeken binnen de aangegeven 7 dagen geleverd! Minimaal 2 weken elke keer. Op internet zou je de voortgang moeten kunnen bijhouden, dit komt niet overeen met de werkelijke status! Ik heb elke keer moeten bellen naar de servicelijn om te vragen hoe het ervoor stond. Voor mijn laatste twee boeken ben ik drie keer voor niets naar de winkel geweest, die zouden al afgeleverd zijn. Uiteindelijk worden ze (momenteel) herdrukt.
    3). De software is werkelijk een drama, waarschijnlijk gemaakt door een stagiar, in ieder geval door een amateur. Na elke klik raad ik aan om te saven. Het invoegen van teksten is bijna ondoenlijk. Na het opslaan en heropenen van een boek blijken instellingen niet op te worden geslagen, dus kan je alles weer met het handje recht gaan zetten, ondanks dat je het denkt opgeslagen te hebben.

    Ik heb door gebruik te maken van PhotoShop nog een paar keer leuke fotoboeken kunnen maken, maar nadat mijn laatste twee boeken kwijt zijn geraakt ben ik er echt klaar mee, stap over op Albelli (veel beter qua kwaliteit)
    27-11-2009
    AH - CeWeColor
    De AH-software slaat automatisch een kopie op van je gemaakte fotoboek.
    Gebruik in een computer met het Windows besturingssysteem de zoekfunctie, door op "start" en "zoeken" te klikken.
    Daarna geef je de opdracht om te zoeken naar het bestand .MCF (inclusief de punt voor MCF).
    Noteer vervolgens in welke map dit bestand wordt gevonden.
    Open dan de AH-software en klik vervolgens in de bovenste menubalk op het mapje "openen"
    Klik daar na onderaan op "een ander project openen" en ga naar de map waar het .mcf bestand is gevonden.
    Dubbelklik op het .MCF bestand en je kunt weer verder in het opgeslagen fotoboek.
    20-11-2009
    Mia
    Tot nu toe altijd prachtige fotoboeken gemaakt bij AH. Tot voor een paar dagen geleden ook nooit problemen met de oude en nieuwe software gehad. Vorige week met goede moed begonnen aan een volgend boek.De software werd nog even automatisch ge-update. Pagina na pagina opgeslagen. Het zou een dik boek moeten worden. Ik schat dat er zo'n uurtje of twintig in is gaan zitten. Bij het openenen van het boek, de dag nadat ik het definitief had opgeslagen; WEG BOEK. COMPLEET ONVINDBAAR. DE HELE COMPUTER DOORGEZOCHT MET EEN EXPERT. 20 UUR VOOR JAN JOKER EEN MOOI BOEK IN ELKAAR ZITTEN ZETTEN!

    Na deze enorme teleurstelling toch de draad maar weer opgepakt. Na een avondje gefreubel zaten de eerste 24 pagina's er weer in. Tevreden opgeslagen sloot ik mijn laptop af. Met angst en vreze opende ik 'm vandaag en.....jawel: 14 VAN DE 24 PAGINA'S FOETSIE. HELEMAAL WEG. IK WORD ER GESTOORD VAN.
    Is er iemand met dezelfde teleurstellende ervaringen en is er toevallig ook iemand die de oplossing weet van de grote verdwijntruc van AH Fotoservice? Benieuwd......
    12-10-2009
    Max
    Ervaring van een tijdje terug.

    Kwaliteit foto's zijn redelijk. Mening is wel een beetje beinvloed door de perfecte kwaliteit van mijn laatste boek bij profotonet die niet te vergelijken is met die van ah. Echter kon ik toen (bij ah) nog niet kiezen voor echt fotopapier en is de prijs daardoor ook lager dan bij profotonet die wel op echt fotopapier is belicht.

    De software is niet slecht met voldoende opties en als je wil kan je gebruik maken van de geintegreerde fotobewerking en fotocorrector. Nu 1 groot nadeel: wanneer je verder wil gaan met een opgeslagen album (weet niet of de grootte van het album incl. de grootte van de foto's van invloed zijn op het volgende) wordt de inhoud van de layout (dus de gekozen foto's) gewist. Je zie dus in elk kader een zwart beeld. Dit probleem heb ik alleen ondervonden met de oude software.

    De klantenservice heb ik niet kunnen vinden (1 jaar terug). Na 6 keer doorverbonden te zijn hield ik het voor gezien

    kwaliteit: 6.5
    Service: (kon ik niet vinden helaas) 1
    Software: (is dus niet werkende) 1
    14-12-2008
    CeWe
    N.a.v. de ervaring van Annette van 28-11: Je kunt gewoon met de foto klantenservice van AH bellen (nummer staat vermeld op de website). Daar hebben ze een link naar de oude software. Daarmee kan gewoon het oude boek besteld worden.
    28-11-2008
    Annette
    Ik heb al een paar keer een fotoboek besteld bij AH en die zijn erg mooi geworden.
    Een tijdje geleden ben ik op mijn laptop begonnen aan een jaarboek van ons kind. Ik heb dus op de oude versie gewerkt en ik was er nog niet mee klaar. Ik heb mijn laptop in moeten leveren en heb het boek opgeslagen om er thuis verder aan te werken. Echter thuis hadden we de bestelsoftware nog niet op de pc staan en heb ik dus gedownload. Dit bleek een nieuwe versie te zijn en nu kan ik mijn boek niet meer openen. Aangezien hier al heel veel werk in zit zou ik willen weten of er nog een mogelijkheid is om ergens de oude softwareversie te vinden. Ik zou het erg jammer vinden als ik weer helemaal opnieuw moet beginnen. Wie kan mij helpen?
    16-10-2008
    Maarten
    Ik heb op 1 oktober een groot 28x21cm formaat toto-album bij AH besteld, van een vrijgezellen weekend. 10 oktober is de bruiloft en wil het cadeau doen. Ook de bruid krijgt eenzelfde boek en de lay-out is hetzelfde gemaakt. Ik was dus op tijd met bestellen zou je zeggen.
    Omdat de status (die je online kan checken) niet veranderde, heb ik vandaag met de klantenservice gebeld. Zij vertelde mij doodleuk dat de bestelling kennelijk is blijven hangen en of ik hem opnieuw wil doorsturen. Dit heb ik gedaan en een mail achter de bestelling aangestuurd om er voor te zorgen dat ik vrijdag het cadeau heb, want dan is de bruiloft. Ik kreeg een zinloze, onpersoonlijke mail terug dat zij geen invloed kunnen uitoefenen op levertijden? Hieronder het antwoord van AH klantenservice.

    Geachte heer/mevrouw,

    Wij begrijpen uw teleurstelling, helaas kunnen wij de excacte oorzaak van het niet correct doorkomen van uw opdracht niet achterhalen, dit kan allerlei oorzaken hebben bijvoorbeeld slechte verbinding, drukte op het net etc.

    Wij kunnen geen enkele invloed uitoefenen op de levertijd.
    Onze excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    AH Klantenservice Fotoservice

    Ik vind het niet erg als er iets mis gaat, dat kan gebeuren. Wat ik AH fotoservice wel kwalijk neem is dat ik niet wordt geinformeerd als er iets mis is met mijn bestelling. En als ik bel, zij mij in de kou laten staan en geen oplossing aanbieden. De service van AH is dus drama.
    26-09-2008
    Paula
    Probeer al 4 weken een AH fotoboek gedrukt te krijgen .Groot formaat 98 pag. ruim 350 foto's. Iedere keer mist er 1 foto (niet dezelfde dus...) Wie heeft dezelfde ervaring?
    25-09-2008
    CeWe
    Mededeling van CeWe en Albert Heijn:

    Het is juist dat er vorige week nieuwe software bij Albert Heijn fotoservice geimplementeerd is. Deze nieuwe software kan echter zonder problemen naast de huidige geinstalleerd en gebruikt worden.

    In de vernieuwde software, welke veel gebruiksvriendelijker is, zijn tal van nieuwe producten toegevoegd.
    Ter introductie van de nieuwe software ontvangt u momenteel € 10.- korting bij het bestellen van een A4 of XL fotoboek.

    Mocht u een eerder gemaakt fotoboek willen nabestellen, of bent u nog bezig met het vervaardigen van een boek, dan adviseren we de oude softwareversie niet te deinstalleren. Maak in de toekomst een nieuw boek altijd met de nieuwe software, omdat toekomstige updates van het leverprogramma in de nieuwe versie van de software zullen worden geimplementeerd.
    23-09-2008
    Maarten
    Waarschuwing: Albert Heijn heeft nieuwe software. Ik heb deze gisteren gedownload en geinstalleerd, maar nog niet verder bekeken. Ik heb alleen wel gezien dat oude albums NIET kunnen worden geopend in deze nieuwe versie. Ik ga nog verder puzzelen en contact zoeken met AH klantenservice. Mogelijk kunnen oude en nieuwe naast elkaar draaien, maar meestal kan dat niet.
    Dus als je nog met een album bezig bent of een oud album nogmaals wilt afdrukken: wees terughoudend met het installeren van de nieuwe software!!!
    05-03-2008
    Marjolein
    Dit weekend het eerste fotoboek thuis gekregen dat via de AH-software is gemaakt.
    De software werkt heel eenvoudig (ik ben geen computer-expert), zodat het samenstellen van een boek heel makkelijk te doen is: Map op je harde schijf selecteren waar de foto's in staan, achtergrond kiezen, kaft kiezen en boek samenstellen. Ook was het heel simpel om gescande vliegtickets, entreebewijzen, gedownloade foto's, e.d. in het boek op te nemen.
    Aangezien ik heel wat foto's had op hoge resolutie (meer dan 3 Mb per foto), was het ook mooi om enkele van deze foto's als achtergrond in te stellen: gewoon foto op een bladzijde plaatsen en groter "slepen". Daarna nog wat teksten bij de foto's geschreven.

    Voordeel van de AH-boeken:
    - Je kunt in de software controleren hoe het gehele boek eruit komt te zien (d.m.v. bladeren), voordat je het definitief besteld.
    - De kaften zijn in veel verschillende uitvoeringen te kiezen en ook een eiegen foto als kaft is mogelijk.
    - Een boek met meer dan 300 foto's neemt heel wat minder ruimte in beslag dan een "ouderwets" album met ingeplakte foto's.
    - Je hebt keuze uit vele soorten lettertypes om de tekst bij de foto's te schrijven.

    Tot nu toe heb ik ook albums gemaakt bij Hema en Webprint, maar AH is voor mij de absolute topper!
    21-02-2008
    Toosje
    Inmiddels heb ik al 15 albums gemaakt via AH. Zeker sinds de mogelijkheden (harde kaft met foto, zachte kaft met foto) half 2007 zijn uitgebreid zien de albums er prachtig uit. De kaft met foto: harde kaft hoogglans (geweldig!), zachte kaft zijde glans (het lijkt wel een tijdschrift), vind ik oogstrelend! Het middelgrote album vind ik wat model betreft (vierkant) eigenlijk nog mooier dan het grote. Het kleine album vind ik maar niks, de slappe kaft is net zo dun als de rest van de bladen en gewoon geniet, gewoon een schriftje, kun je geen album noemen. Hoe dat met ringband eruit ziet heb ik nog niet uitgeprobeerd.
    Software van andere afdrukcentrales heb ik niet uitgeprobeerd (wel even gekeken, maar zo anders dat je alles weer moet ontdekken/uitvinden) maar die van AH bevalt mij erg goed.
    Je kunt foto's goed bewerken, rechtzetten/uitsnijden, lichter/donkerder maken, inzoomen, je eigen foto als achtergrond gebruiken, enz.. Je krijgt een waarschuwing als je je foto teveel vergroot/inzoomt, hoewel ik er achter kwam dat het soms erg meevalt (eigenwijs toch gedaan dus). Ik heb een fotoboek van de tuin gemaakt, dat kan zo de boekhandel in, prachtig! Teksten zijn gemakkelijk te maken, inclusief teksten kopiëren van internet of van een word-dokument, letters in allerlei kleuren en lettertypes.

    AH heeft ook vaak kortingsacties op de albums. Wel zou ik graag willen weten wanneer die vallen want dat scheelt meestal 25%.... Kortom, geweldig die AH albums!! En... veel beter dan al die (mooie) foto's alleen op de pc laten staan.
    07-02-2008
    Joanette
    Hier even een super enthousiaste reactie! Ik ben nu net met mijn 6e boek besteld (groot formaat) en ik ben er heel erg tevreden over. Snelle, goeie levering, betalen bij afhalen!, makkelijk te volgen bestelsoftware, en prachtige foto's in een mooi boek met harde kaft en prachtige stevige bladen! TOP!
    Het maken van het album kost veel tijd, maar dat ligt aan je zelf, niet aan de offline software! Die is heel simpel, goed te volgen en duidelijk! Ik zelf vind het zo leuk dat je kunt spelen met de foto's, er zijn heel veel soorten indelingen waar je ook nog eens mee kunt spelen, je kunt de foto's schuin zetten (wat overigens met de nummer 1 (fotoproduct4u) niet kan... tenminste ik kon niet vinden hoe het moest (ingewikkeld hoor, moet je bijna eerst een studie voor doen) en realiseerde me dat ik gewoon heel erg verwend ben met de software van AH)
    Nogmaals ik ben SUPER tevreden over de Albert Heijn fotoalbums!!!
    03-01-2008
    Maarten
    Nog een ervaring met AH, nu eens niet over de kwaliteit van een album, want dat heb ik niet eens ontvangen.....
    Ik heb onlangs een tweede opdracht voor een foto-album bij AH gebracht, een mini-album van 13x14 cm. Op de website van AH kun je dan nakijken wat de status van je opdracht is (het nummer van je afhaalstrookje intoetsen). In eerste instantie (een dag of twee na inleveren) zag ik daar de mededeling "Uw opdracht is op 11.12.2007 bij onze ontwikkelcentrale aangekomen en is momenteel in bewerking." Tot mijn verbazing was enkele dagen later mijn bestelling uit dit systeem verdwenen: "Dit opdrachtnummer is niet bij ons bekend of nog niet in behandeling genomen."
    De klantenservice (overigens snel antwoord, daar geen klachten over) vertelde mij op mijn verzoek: "Wij hebben het voor u nagekeken, in dit geval is het opdrachtzakje met de cd al retour gekomen, het fotoboek is nog in de verwerking."
    Inmiddels, ruim drie weken na inlevering van de opdracht, is het zakje met de CD al twee weken terug bij het AH-filiaal; het foto-album is nog steeds niet binnen. Ik heb de hoop opgegeven dat het ooit nog komt; ik vrees dat het abusievelijk aan een verkeerde klant is meegegeven en deze klant het boekje zo mooi vindt dat hij/zij het zelf heeft gehouden..... En mijn andere album (zie mijn vorige reactie) waarvoor ik mijn geld heb terugontvangen en dat had moeten worden teruggestuurd naar de centrale, stond gewoon weer bij de nog af te halen albums....
    De eerlijkheid gebiedt mij overigens te zeggen: ik heb mijn beide albums opnieuw laten maken en kwalitatief ben ik er nu wel tevreden over. Maar de aflevering heeft me een hoop moeite en ergernis opgeleverd. In ieder geval zal ik nooit meer iets inleveren en ophalen bij dit AH-filiaal. Het is daar blijkbaar gewoon een rommeltje....
    31-12-2007
    Maarten
    Ik heb onlangs een foto-album laten afdrukken bij AH. Groot formaat, hard kaft. Helaas werden ook hier de foto's door de centrale bewerkt (geoptimaliseerd, noemen ze dat). Net zoals bij het Kruidvat zoals je op deze website kunt lezen; logisch, want het is dezelfde centrale. Ik ben er niet blij mee dat men ongevraagd essentiele wijzigingen in mijn foto's aanbrengt. Een gering kleurverschil kan ik nog accepteren, maar dat een door mij bewust vaag en licht gemaakte achtergrondfoto opeens een keihard contrast heeft, waardoor de teksten op sommige plaatsen niet meer te lezen waren, vind ik maar niks.
    Gelukkig heeft AH een goede garantie-regeling. Ik kon het album terugbrengen en kreeg zonder problemen mijn geld terug. Aardig om te vermelden dat de AH-medewerkster aan de balie ook erg verbaasd was over de verandering van de foto's. Ik heb nu het album overgemaakt, al mijn eigen achtergronden eruit gehaald en een standaard achtergrond uit de software toegevoegd. Dat was overigens ook geen effen achtergrond, dus ik ben benieuwd of deze ook geoptimaliseerd wordt en straks met een flink contrast wordt afgedrukt. Nou ja, daar heb ik dan met de plaatsing van mijn teksten rekening mee gehouden. Dit was in ieder geval minder werk dan het hele album opnieuw maken voor een andere centrale. Ik was er toch zo'n tien uur mee bezig geweest....
    Ik vind overigens de software van AH prettig om mee te werken.
    11-10-2007
    Martijn
    Nu het duurdere foto album ontvangen, dit boek heeft een veel betere kwaliteit qua foto's. de foto's zijn absoluut scherper en bevatten meer pixels. Echter diverse foto's zijn geel uitgeslagen terwijl deze bij een andere zaak niet geel geprint zijn.
    Een tip: indien je een fotoboek neemt, neem dan niet de instap boeken maar de luxere met harde kaft.
    11-10-2007
    Martijn
    Ik heb van de week een fotoalbum laten maken in het klein formaat. Alle afdrukken zijn erg korrelig en zeker niet van kwaliteit. Ik hoop dat ze voor hun kleine boekjes (fotoboek klein, schrift omslag) een ander apparaat gebruiken dan die voor de dure albums, anders zal ik echt naar een ander gaan.
    De resolutie is niet eens te vergelijken met een 1 megapixel camera op iso 800. Kortom ik ben erg teleur gesteld in de kwaliteit van het album.
    De software heeft op mijn machine meerdere keren geheugenfouten gegeven waardoor je iets werk kwijt bent. Dit komt voor indien je veel "speelt" met het de automatische opmaak van pagina's.
    De snelheid is wel goed, woensdag bestellen, zaterdag kunnen halen.
    13-03-2007
    Henriet
    N.a.v. klacht op 27 - 11- '06 het volgende. We kwamen tot de ontdekking dat het openen van het fotomapje problemen gaf als er bewerkte foto's tussen zaten. Nadat we die foto's ergens anders 'geparkeerd' hadden, was het probleem over. Uiteindelijk is het een prachtig boek geworden met stevige pagina's. Wat ik alleen een minpuntje vind, is de beperkte keuze in achtergronden. Andere leveranciers bieden de mogelijkheid om een eigen foto als (vage) achtergrond te gebruiken.
    Ik heb wel geprobeerd om foto's aan de achtergronden toe te voegen, wat prima lukte, maar ze zijn helaas niet in het boek terecht gekomen, terwijl het voorbeeldboek ze wel gewoon accepteerde en liet zien. Maar verder vond ik de software erg prettig en de kwaliteit en de levering prima!
    26-02-2007
    Janneke
    Na eerst uitgebreid van jullie site gebruik gemaakt te hebben om een goede aanbieder te vinden dan hier mijn ervaringen. In ieder geval een pluim voor het bestaan van deze site, het helpt erg om je keuze te maken.
    Ik heb een fotoboek van 42 pagina's af laten drukken bij AH. Het betreft een groot album (formaat 22x30 cm). De kwaliteit van het album is heel goed. Door het lezen van de ervaringen op jullie website wist ik al dat er een sticker op de voorkant zou zitten, dus dat vond ik niet erg. Wel zou een laserprint zoals bij de HEMA ook leuk zijn. De software is goed vergeleken met andere fotoboeksoftware, maar slecht als je kijkt naar wat er mogelijk is met een computer. Vooral vervelend vond ik dat je de foto's alleen met de muis kan bewegen (RSI gevoelig) en dat je niet in kunt zoomen op de pagina's. Je kunt wel een voorbeeld van het boek bekijken, maar soms zou ik meer in hebben willen zoomen. Over de service kan ik weinig zeggen, aangezien ik geen klachten had. De service bestond nu dus enkel uit het op tijd leveren van een boek met de juiste foto's en dat is gelukt. De kwaliteit van de foto afdrukken is wel minder dan van echte foto afdrukken, maar dat vind ik persoonlijk voor een boek niet zo erg. Wel vond ik de prijs redelijk hoog.
    27-11-2006
    Henriet
    Ben een paar weken geleden begonnen om van alle foto's die wij sinds 2004 met onze digitale camera gemaakt hebben een verzamelalbum te maken. Heb gekozen voor het grote album met 90 pagina's.
    Ik ben nu ongeveer bij pag. 50 en kan met geen mogelijkheid meer in het album komen. Als ik het album geopend heb, blijft hij hangen op het openen van het fotomapje waar ik in werk. Na enkele minuten, waarin gevraagd wordt om 'een ogenblik geduld a.u.b.', floept alles weg. Soms krijg ik de melding: 'Schending van de toegang bij het adres (en dan een nummer) in module ahFotoservice.exe. Schrijven van adres (en dan weer een nummer).'
    Deze melding is met geen mogelijkheid weg te krijgen. Is al mijn werk nu echt voor niets?? Het advies van ah om de computer opnieuw op te starten levert niets op. Ook defragmenteren van de schijf biedt geen soelaas.
    25-08-2006
    Karin
    Snelle levering.! Goede software waarmee je veel vrijheid hebt om de indeling, fotogrootte e.d. te bepalen. Hierdoor was ik erg benieuwd of het goed zou gaan, maar alles zag er keurig uit! Sommige afgedrukte foto's waren helaas matig van kwaliteit, terwijl het systeem tijdens het maken van het boek aangaf dat ze redelijk of goed waren. Het boek had wel een iets chiquere uitstraling mogen hebben, de voorkant met de opgeplakte foto is inderdaad niet zo mooi. Kwaliteit van het papier binnenin wel. Een boek van 26 pagina's voor 30 euro is m.i. dan ook redelijk aan de prijs..
    16-08-2006
    Paul
    Dinsdag doorgestuurd en vrijdag al in huis. Sneller dan verwacht had ik mijn fotoboek. Ik was zeer benieuwd naar het resultaat natuurlijk en ik moet zeggen, dat ziet er goed uit.
    De kwaliteit van de foto's en het papier zijn goed. Ook de foto's waarbij "redelijk" stond vermeld, zijn van goede kwaliteit. De sticker op de voorkant is inderdaad wat minder. Jammer ook dat er voor de losse tekst maar 5 lettertypes zijn. Als je kiest voor tekst in de foto, zijn er vele lettertypes beschikbaar. Nog een minpunt vind ik dat er alleen staande boeken zijn te bestellen en geen liggende, lijkt mij een kleine moeite voor AH om ook voor deze mogelijkheid te kunnen kiezen. Ook de keuze voor achtergronden hadden er meer mogen zijn. Maar op internet zijn genoeg te vinden natuurlijk of je kiest een achtergond van een zelfgemaakte foto.
    Wat ik een pluspunt vind is dat je kan doen met de foto's wat je wilt, zo heb ik op de laatste pagina de gehele pagina bedekt met een collage met vele foto's schots en scheef door elkaar. Ziet er ook prima uit. Inzoomen, overlappen, teksten plaatsen, het ging allemaal vrij soepel. Ik ben dus zeer te spreken over de mogelijkheden en kwaliteit van de AH fotoalbums, ondanks een aantal minpuntjes.
    06-06-2006
    Marieke
    Afgelopen week heb ik mijn eerste foto album laten drukken bij AH. Reden waarom ik voor AH heb gekozen en niet een ander is vooral de software. Erg makkelijk in gebruik en niet gebonden aan een vast formaat.
    Ik heb gekozen voor het grootste album met 50 pagina's. De achtergrond heb ik wit gehouden. Aangezien mijn album niet alleen veel foto's maar ook veel tekst bevat (uit mijn blog die ik tijdens mijn reis naar Nieuw Zeeland bijhield) is het een gevarieerd geheel geworden.
    Plus punten:
    + Snelle levering (3 dagen)
    + Flexibel
    + Ingebonden
    + Linnen kaft
    + Kleurverloop in foto's is erg goed (ook bij blauwe luchten is het kleurverloop natuurlijk)

    Min punten:
    - Prijs (ca. €40,- voor 50 pagina's is prijzig)
    - Foto op voorkant album is een sticker, voor die prijs verwacht ik een print op het linnen
    - Doordat de achtergrond wit is zie je zo nu en dan grijzig randje om de foto als de foto zelf veel wit tinten heeft aan de buitenkanten

    Mijn volgende album is net besteld, van een tweede verre reis. Deze keer met een zwarte achtergrond en ik ben zeer benieuwd hoe dat word.
    13-02-2006
    Edwin
    Wij werden heel enthousiast toen wij van het AH fotoalbum hoorden, direct een gemaakt...

    Toch niet zo'n succes. Om te beginnen leek vierkant 21x21 cm ons mooi. Aangezien de opmaak die wij wilden niet beschikbaar was en de vrije opmaak die het programma wel bied geen nauwkeurige opmaak toelaat hebben wij compleet vierkante foto's gemaakt in een ander programma. (adobe photoshop) Bij het plakken van de opgemaakte vierkante foto's in het programma bleek dat de pagina's niet vierkant waren. De zijde waar de pagina's ingebonden worden, wordt niet meegerekend in het opmaakprogramma, omdat de afbeelding dan deels niet zichtbaar wordt. Voor de rest ging het maken van het album prima, simpel en snel (+-5minuten) goede software!

    Bij de aflevering kwamen wij het volgende tegen (om een lang verhaal kort te maken in lijstvorm):

    1. Fotosticker op voorblad bobbelig met een ezelsoor erin.
    2. Gekozen voor een zwarte achtergrond, aan voorzijde is er een blanco witte pagina ingevoegd, en aan de achterkant twee, waarop op een van deze bladen een streepjescode staat afgedrukt
    3. Enkele pagina's zijn verspringend ingebonden
    4. Pagina's zijn scheef afgesneden
    5. Zwarte foto's (donker) op een zwarte achtergrond genereren een witte rand?!?!
    6. Bijna alle pagina's zijn beschadigd - krassen van de papierdoorvoer van de printer
    7. In onze opmaak van de foto's hebben we steeds gebruik gemaakt van dezelfde zwarte achtergrond, maar op iedere pagina zijn witte pixels/vlekken op steeds andere plekken te zien.
    8. Autolevels! Dit is een functie binnen grafische programma's die de kleuren opwaardeert, gelijktrekt of compenseert, een soort brightness/contrast functie. Er wordt nergens op de pagina gewaarschuwd dat deze functie nog een keer toegepast wordt. Iedentieke foto's op verschillende pagina's en formaten worden hierdoor totaal verschillend.
    9. De kwaliteit van de afdrukken is waarschijnlijk 72 dpi (libelle kwaliteit), dit ligt niet aan onze bronbestanden, alles is op 300 dpi of hoger, op het juiste formaat aangeleverd. Dit veroorzaakt strepen in kleurnuances en raster.
    06-02-2006
    Lars
    Naar aanleiding van enkele negatieve reacties op internet heb ik eerst met de fotoservice van AH gemaild over de kwaliteit van de foto's alvorens de bestelling te plaatsen. Volgens de betreffende medewerkster zou de kwaliteit gelijk zijn aan wanneer je de foto's gewoon af zou laten drukken. Voorwaarde is wel dat er bij de kwaliteitsindicatie in de software op "goed" staat. Dit was het geval (geschoten met digitale spiegelreflex, dus zou vreemd zijn als dit niet het geval was).
    Het album (82 pag's) was al na 3 dagen klaar. Helaas niet de kwaliteit waar ik op hoopte: hier en daar science fiction achtige kleuren (onecht dus) en vooral strakblauwe luchten die qua blauwtinten overlopen van donker naar licht kan de afdrukmachine niet aan. Er onstaan 'harde' overgangen; het ene vlak donkerblauw dat ineens overgaat naar een lichtblauwe kleur. Heel erg jammer gezien de behoorlijke tijdsbesteding.
    Pluspunten zijn de goed werkbare software, de leuke pagina formats en de kwaliteit van het album zelf.
    Minpunten zijn de slechte afdrukkwaliteit en de after-sales service.
    Advies: leuk voor wat huis-tuin-en-keukenplaatjes. Zeker NIET doen voor een mooi foto-album van een verre reis of iets anders speciaals.
    01-02-2006
    Petra
    Ik heb nog maar 2 albums gemaakt; 1x bij Albert Heijn en 1 x bij Henzo. In beide albums dezelfde foto's van mijn Brazilie reis.
    Doordat het Henzo album tegen viel, en ik ook voor iemand anders dezelfde album moest bestellen, heb ik het 2e album uiteindelijk via Albert Heijn besteld.
    Dat zag er al een heel stuk beter uit. De foto's waren scherp en mooi van kleur, snelle aflevering en er kan met 2:3 formaten gewerkt worden.
    Alleen jammer van die fotosticker aan de voorkant. Oogt toch weer een beetje rommelig.
    Nog een andere bijkomstigheid is, dat het album niet zo breed uitvalt zoals een gewoon fotoalbum. Je kunt er zo nog 10 op een rij zetten, zonder dat je boekenkast vol staat.
    23-01-2006
    Ineke
    Ik heb twee albums laten maken en ik vond ze erg mooi.
    Kwaliteit van de foto's was niet slecht.
    Ik vind de software niet moeilijk en ik heb geen problemen met het aantal pagina's.
    Ik heb alleen en probleem met de prijs. Ik heb een album van 50 pagina's gemaakt en die moet 45 euro gaan kosten.Ik moet daar nog even over nadenken!
    08-01-2006
    Jessy
    Het is mij nl opgevallen dat veel van deze foto boeken eigenlijk waardeloos qua kwaliteit zijn. De foto's zijn veelal gerastert en ik heb altijd het idee alsof ik naar plaatjes in de libelle of een ander maandblad zit te kijken.
    Voor dat soort kwaliteit heb ik natuurlijk geen 6.0 megapixel camera gekocht.
    Mijn ervaring (lees advies) is dus ook :

    Laat ze afdrukken voor 10-18 cent per stuk en plak ze zelf in.
    A: Veel leuker omdat je ook je buskaartje uit Thailand mee kunt plakken
    B: Het echte geplatke album toch iets nastolgisch heeft
    C: Het is eigenlijk een virtuele doos met foto's
    D: Kwaliteit is beter....

    Mocht U nu toch echt een fotoalbum willen kan het nooit kwaad om creatief te zijn. Scan dingen die U uit Uw reizen, avonduren en trouwerijen heeft verkregen met de scanner op de PC of maak er desnoods een foto van en virtu-plak die ook in het album !
    Veel plezier !
    21-12-2005
    Monique
    Ik heb een middelgroot foto album besteld. Ik kon het binnen een paar dagen ophalen bij het door mij opgegeven ah filiaal. Mijn album zou ruim 33 euro gaan kosten maar bij het plaatsen van de bestelling vroeg het programma mij of ik de laatste update wilde downloaden. Daar heb ik voor gekozen en uit de update bleek dat er een kortingsactie op albums was van 25 %. Dat viel uiteindelijk dus mooi mee. Ik had de bevestiging snel over de mail en de volgende dag al een mailtje dat mijn album klaar was en binnen 1 of 2 werkdagen bij mijn filiaal af te halen zou zijn. Het was wel goed dat ik de bevestiging met de prijs had meegenomen want de korting was helaas niet verwerkt, ik moest bij de kassa 33 euro afrekenen. Na overleg met de filiaalmanager werd dit zonder problemen 25% minder. Jammer dat het niet gelijk goed verwerkt was maar de service vond ik prima!

    De software is redelijk gebruikersvriendelijk. In het begin was ik een beetje aan het rommelen met de titelbalken. Ook had ik op een goed moment door dat je beter eerst van 2 paginas de indeling kunt opgeven en daarna de fotos erin kunt doen. Doe je eerst 1 bladzijde en dan de volgende met een andere indeling dan heb je ineens op je reeds gemaakte pagina ook die nieuwe indeling en daar zat ik niet op te wachten. Dat eenmaal door ging het best goed. Valt allemaal wel goed te corrigeren door het programma op handbediening te zetten.

    Over fotoalbum ben ik zeker tevreden. Ik heb een bordeauxrood album van ongeveer 1 cm dik netjes ingebonden met een stoffenkaft. De fotos zitten erin zoals ik ze in het programma heb gezien. 1 minpuntje heb ik wel de foto op de voorkant is er op geplakt. Dit is wel netjes gedaan maar persoonlijk zou ik het liever als een opgedrukte foto hebben gezien. Het staat toch een beetje minder mooi zo. Over de inhoud geen klachten. De kleuren zijn goed. Mij zijn in elk geval geen schokkende zaken opgevallen.

    Ik ga het zeker in de toekomst nog een keer doen.
    18-11-2005
    Annelies
    Wat een frustatie! Ik wilde graag onze fantastische trouwerij vastleggen in een album van 50 pagina's. Daar heb ik enkele avonden over gedaan, dus na afloop steeds even opslaan en de volgende dag weer verder. Helaas, bijna klaar en toen was opeens het album grotendeels verdwenen. Het bleek dat de paginateller weer van 50 pagina's op 26 pagina's was komen te staan (blijkbaar default). Ik ging ervan uit dat ik waarschijnlijk per ongeluk die tab aangeraakt had. Dus met goede moed weer opnieuw beginnen. Maar wat schetst mijn verbazing, album bijna af, vanavond finishing touch en nu ben ik mijn foto's weer kwijt. En jawel, de teller staat weer op 26 pagina's. Misschien ligt het aan mij, maar ik ga voor de derde poging tot een album mijn heil zoeken bij een andere aanbieder!
    05-10-2005
    Loes
    Ik heb vorige week met de AH-software zo'n mooi fotoboek besteld van onze kleine meid.
    Die ziet er erg super uit. Net een echt boek! Leuk om aan iedereen te laten zien en ik krijg erg leuke reacties...
    Ik had geen enkel probleem met de software, maar weet denk ik wel waar het probleem bij die anderen aan ligt. Ik had in eerste instantie ook problemen met mijn PC werkgeheugen en dat bleek te liggen aan de software-versie. Ik had 2.0.10 (was er zeker snel bij) en moest van AH de laatste versie downloaden. Die bleek toen al op 2.0.14 te liggen! Er was dus zeker ergens nog wat gewijzigd. Dit kun je trouwens zien via het Help menu en dan onderaan ergens op info drukken...
    02-10-2005
    Frank
    Ik zweer (momenteel) bij AH voor het bestellen van foto albums.
    Niet vanwege de album of los papier formaten, daar is Hema (naar mijn mening) beter, maar vanwege de flexbiliteit van het offline programma. Mogelijk dat dit met de CeWe centrale te maken heeft.
    01-08-2005
    Jaap
    AH fotoalbums zijn 10,00 in prijs verhoogd. Drie maanden geleden kosten een fotoalbum met harde kaft 17,95 (ongeacht het aantal foto's). Destijds kon je meerdere foto's op een pagina plaatsen (2 13x18 of 6 7x4 etc etc). Ik heb er verschillende voor deze prijs laten vervaardigen.
    Dat is een behoorlijke prijsverhoging
     
    Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt of dat de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Op grond van de informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder controle van de gegevens bij de bron.
    Wilt u ons met een e-mail informeren als u onjuiste informatie hebt gezien?