onlinefotoservices.nl Beginpagina | Zoeken | FAQ | Links | Bedankt! | Over deze site | Mail
Fout gevonden?
Foto kerstkaarten maken - persoonlijk en bijzonder
1e fotokaart is gratis - bij Kaartje2go

myphotobook

Website myphotobook

Ervaringen Geef ook uw mening / ervaring over myphotobook! Klik hier.

Bij de verschillende producten staan de ervaringen onderaan de pagina. Hieronder staan de gemiddelde rapportcijfers door onze bezoekers gegeven.

fotoalbums:
 laatste jaaralle ervaringen
  kwaliteit:n.v.t.6.4
  service:n.v.t.5.6
  software:n.v.t.7.1

Ervaringen van bezoekers staan onderaan deze pagina.
Afdrukcentrale ?
Levertijd 12 werkdagen
Offline samenstellen
(bestelsoftware)
Ja
Album
  • Soort kaft: hardcover/geplasticifieerd en paperback/cellofaan
  • Hoe ingebonden: gekleefd, ringband of geniet
  • Max. aantal pagina's: 250
  • Bestelsoftware
  • Windows, Mac.
  • Bijzonderheden
  • Myphotobook kan ook afdrukken op canvas.
  • Hoofdkantoor is in Berlijn.

  • Verzendkosten
    € 4,90 Euro

    Betalingsmogelijkheden
    Credit Card, eenmailige machtiging of overschrijving
    Hieronder staat een selectie van een aantal producten met bijbehorende prijsindicaties. De aanbieder heeft nog meer producten.
    18,5 x 18,5 cm - original Bij 36 bladzijden is de prijs voor ingebonden 24,95 Euro, voor paperback 19,95 Euro en in de ringband uitvoering is de prijs 19,95 Euro.
    20,4 x 27 cm - classic Ingebonden en 36 bladzijden voor 29,95 Euro. Als paperback voor 24,96 Euro.


    Gebruikerservaringen: Gemiddelde rapportcijfers:
     laatste jaaralle ervaringen
      kwaliteit:n.v.t.6.4
      service:n.v.t.5.6
      software:n.v.t.7.1
    04-01-2012
    Jet
    vanwege het afscheid van een collega besloot ik via myphotobook.nl een fotoboek te maken. (op de zoom.nl-test was deze 3e geworden, ongelooflijk) Ik had uitgerekend dat 1 week voor het afscheid het boek wel binnen zou zijn.Op de verwachte datum niks ontvangen. Ik heb meerdere keren contact gehad met myphotobook. Ze vonden het heel spijtig en moest nog even geduld hebben want uit ervaring konden ze vertellen dat het boek ook 2 weken later nog wel binnen kon komen. Als het dan nog niet binnen was dan namen ze het opnieuw in productie. Verder konden ze niks doen en alleen maar zeggen dat ik nog even geduld moest hebben. Het afscheidsfeestje is ondertussen alweer geweest en nog steeds niks ontvangen. Ik heb dan ook niet gewacht op de 2e keer in productie nemen, maar heb via mijn creditcard het geld terug laten halen. Dus myphotobook 1x EN NOOOOOIT MEER!!
    11-11-2011
    Carla
    Met stijgende verbazing heb ik de previews gelezen over Myphotobook.nl. Zelf heb ik alleen maar positieve ervaringen met dit systeem. Prachtig uitgevoerde albums en een geweldige alerte service. Ja, het duurt even voordat een album is overgestuurd. Bij mij ongeveer een uur. Dat heb ik er wel voor over. Blijf er meestal bij zitten om te controleren of alles goed blijft gaan. Daarna, als het album is overgestuurd kun je het nakijken in het voorbeeld. Dit moet je echt doen! Myphotobook beveelt dat ook nadrukkelijk aan. Je kunt dan nog eventuele fouten ontdekken, herstellen en opnieuw verzenden. Het oude programma van hun beviel me opperbest. Ze hebben nu een nieuw programma waar ik wel aan moet wennen. Maar dat zal bij ieder ander programma ook zo zijn. Mijn eerste positieve ervaring was twee jaar geleden. Toen was er een eindejaarsactie. Myphotobook kon, mits op tijd aangeleverd, de albums gegarandeerd voor een bepaalde datum afleveren zodat een album als kerstcadeau kon dienen. Ik bestelde drie albums en voorwaar geen kleintjes. Myphotobook overkwam een storing en de boeken kwamen niet op tijd binnen. Ik ontving keurig op tijd hun excuses, bovendien boden ze de drie boeken gratis aan. Ze kwamen net voor Oudjaar binnen en ik kreeg ruim 250 euro op mijn account. Ik vind dit zelf een onvoorstelbaar groots gebaar en waardeer dit tot op de dag van vandaag!
    Ten tweede: Myphotobook werkt met nieuwe software maar ik moest nog een album afmaken in hun oude programma en had herhaaldelijk wat kleine probleempjes. De probleempjes werden steeds snel en met een duidelijke aanwijzing verholpen en ik ontving 15 euro op mijn account omdat ze het zo jammer vonden dat de probleempjes zich voordeden. Ik maak nogal dikke albums. Het laatste album was 132 blz. Dat is ook niet bij iedere fotoalbumprinter te realiseren. Ik ga blij en opgewekt verder met Myphotobook. Zij lieten mij nooit in de steek, waarom zou ik dat wel bij hun doen? Als ik iets niet weet stuur ik even een mailtje en heb binnen 24 uur een goed en duidelijk antwoord en een oplossing!
    Leve Myphotobook en alle medewerkers daarvan!
    05-04-2011
    Ilona
    Met een kortingsbon van een familielid heb ik onlangs voor het eerst twee fotoboeken besteld (18,5 x 18,5 cm). Voor het uploaden van mijn bestelling heb ik de online voorbeelden bekeken. Deze waren goed, dus de bestelling geplaatst. Het uploaden duurde overigens erg lang.
    Eenmaal de boeken in huis overheerste de teleurstelling. De afgedrukte foto's waren erg donker, zelfs zo donker dat op sommige foto's gezichten amper te zien zijn! Een zonnige vakantie lijkt ineens een regenachtige week te zijn geweest. Een duidelijk verschil met het online voorbeeld.
    Ik heb de boeken teruggestuurd en ze zijn bekeken met het 'Quality Management'. Conclusie: de boeken zijn goed en er is geen verschil waarneembaar met het online voorbeeld. Ze kunnen geen kleurechtheid garanderen, omdat ze geen colormanagement aanbieden.
    Hier verschillen we duidelijk van mening. Ik ben absoluut niet tevreden met de boeken en heb mijn geld terug gevraagd. Ik krijg slechts een korting van 33% op mijn volgende bestelling en het spijt myphotobook dat ze mij geen gunstiger antwoord kunnen geven. Geld terug geven, daar kunnen ze niet aan beginnen.
    Ik bestel nooit meer bij myphotobook! De kwaliteit is slecht (beide boeken), en bij een klacht word je afgewimpeld met een kortingscode en veel blabla. Het verschil in online fotoboek en daadwerkelijk fotoboek is heel groot. Ik kan maar een ding zeggen: NIET DOEN. Voor diegene die eigenwijs is: ik heb nog een kortingscode
    11-01-2011
    Lex
    Jarenlang heb ik naar volle tevredenheid met Myphotobook gewerkt, ondanks de software die niet erg gebruikersvriendelijk was. De albums waren altijd van goede kwaliteit.
    Nu is Myphotobook is eindelijk met nieuwe software gekomen. Deze versie ziet er wel beter uit.
    Echter, in deze versie worden alle foto's onscherp weergegeven. De preview is nog steeds zo klein dat je niet kunt zien of de foto's uiteindelijk scherp afgedrukt zullen gaan worden.

    Na vele mails aan support heb ik de indruk dat alles maar half gelezen wordt. Men stuurt een antwoord, maar dat is niet het antwoord op onze vraag. Helaas kan ik de gok niet nemen om dagenlang aan een mooi album te werken, en deze vervolgens met onscherpe foto's opgestuurd te krijgen.
    De foto's zijn gemaakt met een hoogwaardig toestel en tonen scherp op onze computer. In de oude versie van de software leverde dit nooit een probleem op.
    De reacties van de supportdesk vallen mij dan ook erg tegen.

    Ik vrees dat ik op zoek zal moeten naar een andere leverancier.
    24-12-2010
    Ruud
    Ik heb vorige week mijn 30x30 fotoalbum ontvangen en kan alleen maar stellen dat de geleverde kwaliteit ronduit slecht is. De rug van mijn boek behoort zwart te zijn, echter is de bovenste cm toch echt wit. Over de kwaliteit van de foto's ben ik nog minder te spreken, zijn veel te donker (zwart) waardoor groen geen groen meer is, kleuren zijn flets en vaal. Kortom ziet er niet uit. Ben nu 3 dagen aan het mailen en moet het boek eerst opsturen alvorens ze tot produktie van een nieuw overgaan. Hoezo klantvriendelijk...en dit is echt mij eerste en tevens laatste boek daar besteld.
    03-11-2010
    Matthijs
    Met ingang van 2006 laat ik ieder jaar mijn vakantiealbums afdrukken door Myphotobook.nl. En ieder jaar worden de boeken mooier.
    Toegegeven, de software is niet state of the art. De mogelijkheden zijn beperkt en er is wat handigheid vereist.
    De kwaliteit van de afdrukken en de boeken daarentegen is zeer hoog en met de mogelijkheid van hoogglans is het resultaat werkelijk prachtig.

    Ons overkwam het dit jaar dat na enkele keren kijken de gelijmde binding van enkele bladzijden losliet.
    Na een email met foto volgden binnen 8 uur excuses en de belofte van een geheel nieuw afgedrukt boek.
    Service van grote klasse
    16-02-2010
    Victoria
    ik heb een album van mijn huwelijksdag bij myphotobook laten maken.
    ze geven aan dat de productietijd 4 a 5 werkdagen duurt. Na 1.5 week heb ik ze benaderd en hebben zij mij gevraagd om nog even geduld te hebben, na 2.5 zeiden ze hetzelfde, na een maand zeiden ze het nog steeds. Inmiddels is het meer dan een week geleden verstuurd volgens de status, maar heb ik het nog steeds niet binnen, ook nu vragen ze of ik geduld wil hebben, terwijl de verzendtijd 2 a 3 werkdagen betreft.
    Hoeveel geduld kan iemand hebben.
    Ze komen niet met oplossingen, zelf niet met een tegemoetkoming, ze zijn telefonisch niet bereikbaar, alleen via de mail en eigenlijk verleent myphotobook totaal geen service.
    Ik geef toe, mijn eerste album was prima en snel, mijn tweede album is slechter van kwaliteit, pagina's zitten al los. Mijn derde album komt nu niet eens aan. Ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren en wat de kwaliteit zal zijn.
    Myphotobook zal ik nooit meer bij iemand aanraden!
    11-12-2009
    Esra
    De 'original' besteld met ringband. 24 pagina's. Het lijkt heel wat, maar 24 pagina's is eigenlijk niks. Wel prima als test. Wat ik jammer vind is dat het voor niet/onvoldoende stevig is. Bij eerdere bestellingen van andere aanbieders My photo fun b.v. wordt er een hard transparant (naar keuze) voorblad bij geleverd. Nu met de aanbieiding van het brabantdagblad prima. Maar geen blijver.
    Wel veel keuze in bewerk mogelijkheden.
    04-12-2009
    Corrie
    Zojuist een hoogglansfotoboek (original) van Myphotobook ontvangen. Ik heb ook vier boeken van dezelfde serie op gewoon papier af laten drukken, dus ik kan goed vergelijken.

    De kwaliteit van beide soorten afdrukken is uitstekend. Bij hoogglans lijken de foto's meer op "echte" foto's. Het zwart komt meer tot zijn recht, kleuren zijn helder.

    Na alle negatieve ervaringen over Myphotobook, die ik las op de site, wil ik het volgende melden:
    Een van de vier boeken had een beschadigde kaft. Ik heb daar een paar duidelijke foto's van opgestuurd, kreeg de volgende dag antwoord: "Een beschadigde kaft kan natuurlijk niet, dus we hebben uw boek meteen weer in productie genomen." Perfecte service dus.
    Jammer dat er geen pipetmogelijkheid in de software is, zodat je zelf de achtergrondkleur kunt kiezen.
    20-11-2009
    Nathalie
    Vervolg op de ervaring van 13-11-2009:

    De mensen van myphotobook hebben inmiddels contact met me opgenomen. Ik krijg mijn prioritykosten teruggestort (ze hadden het nl. gewoon 'standaard' verstuurd). Dus dat is wel netjes van ze.

    Het boek zag er overigens wel erg mooi uit, maar ja, het blijft een week te laat.

    Volgende keer gewoon bij de HEMA.
    13-11-2009
    Nathalie
    Schandalig! Ik heb ruim van tevoren een boek besteld voor mijn zwager zn 50e verjaardag, waar alle familie en vrienden aan hebben meegewerkt. Ik heb gekozen voor de priority verzending (zekere voor het onzekere).
    We hebben afgelopen zaterdag het feest van mijn zwager gehad en ik wacht nog steeds op het fotoboek. Ik heb ze gemaild en gebeld etc., en ze houden je heeeel erg aan het lijntje. Donderdag mailden ze dat het boek klaar was en door de drukker verstuurd zou worden (veel te laat al). Vrijdag mailden ze precies hetzelfde? Uiteindelijk is het boek maandagavond om 20.00 uur verstuurd.

    En wat bieden ze me aan als vergoeding? een voucher van 15 euro... alsof ik daar ooit nog iets ga bestellen! Nu heb ik gezegd dat ik in ieder geval het geld van de priority terug wil, maar ze geven geen contant geld terug. Echt niet normaal In de laatste mail stond doodleuk dat ze mijn mails nog wel lezen, maar niet meer zullen beantwoorden...!!!. Ik ben echt zo boos!

    Voor wie op zoek is naar het tel. nummer van myphotobook.nl: ze zitten in Duitsland: 0049 305200 47440.
    11-11-2009
    Paul
    Ik heb al een zestal fotoboeken laten maken bij Myphotobook. Het zevende is besteld. 250 blz panorama. Het vorige 200 blz van het grootste formaat. Hier en daar zijn er fotos bij die wat onscherp zijn, maar ik reken dit niet aan myphotobook aan, maar aan mezelf. Kritischer zijn voor je eigen fotos is echt wel nodig bij het maken van dergelijke grote albums. Voor mij leveren ze prachtig werk en de software is voor mij voldoende. Alleen had ik graag gehad dat de tekstgedeeltes op je eigen printer zouden kunnen worden afgedrukt. Het zou de correctie van de teksten veel eenvoudiger maken.
    14-09-2009
    Lucy
    Mijn eerste foto-album 'durven' bestellen bij myphotobook, ondanks de nogal negatieve laatste beoordelingen. En raad 's wat: het is een prachtig album, geheel volgens verwachting. Complimenten dus!
    01-09-2009
    Remko
    Onlangs heb ik mijn eerste digitale fotoalbum gemaakt. Na wat prijsvergelijkingen her en der kwam ik bij Myphotobook uit, die kwam als een van de goedkoopste naar voren. Ik wilde een a4 formaat van 120 blz en die zijn al gauw over de 100 euro. Omdat ik wat negatieve recenties had gelezen besloot ik eerst een testboekje te bestellen. Binnen 7 dagen netjes thuisbezorgd, maar de kwaliteit viel me ontzettend tegen. De kleuren kwamen wel goed overeen met het origineel, in tegenstelling tot wat ik hier af en toe lees in andere berichten, maar de foto's waren erg onscherp en korrelig. (haarscherpe 10 megapixel foto's, dus hier ligt het niet aan) Alsof het met een goedkope thuisprinter was afgedrukt. Ook zaten er op 2 foto's stepen met kleurverschil over de hele lengte van de foto. Ik heb uiteindelijk mijn boek bij de hema af laten drukken. Wel ruim 50 euro duurder maar de kwaliteit van het boek is echt schitterend geworden. Ook in hoogglans af laten drukken wat bij myphotobook niet kan. Dit is echt zo veel mooier en echter.
    Overigens is de software van myphotobook dan wel weer veel fijner om mee te werken dan die diverse andere aanbieders, waaronder die van de Hema.

    Pluspunten:
    goede software, goedkoop
    Minpunten:
    onscherpe korrelige foto's, geen hoogglans
    25-08-2009
    Hanneke
    Laatst mijn tweede album ontvangen. Helaas deze keer slechte kwaliteit. De foto's zijn te donker en korrelig afgedrukt en de kleuren zijn flets. Ook een klacht ingediend en het boekje teruggestuurd met eigen afdruk van foto. Evenals bij andere klanten afgewezen... Ik bestel hier geen foto-albums meer!! Duidelijk geen goede kwalitieit.
    19-05-2009
    Carla
    Vandaag mijn fotoalbum ontvangen, helaas zeer slechte kwaliteit. Veel te donkere foto's, beschadiging aan de kaft plus plakresten. Terwijl ik heb gekozen voor de harde kaft om het boekje meer uitstraling te geven.

    Twee maal eerder in 2007 was ik zeer tevreden, ben bang dat de aan hun succes ten onder gaan.
    Hier laat ik nooit meer iets maken.
    23-04-2009
    Rob
    Dit is een heel slecht bedrijf. Ik heb er eenmaal mijn foto's in een album laten afdrukken en dat is zeker de laatste keer. De redenen hiervoor zijn dat het bedrijf z'n beloftes niet nakomt. Er is aantoonbaar verschil tussen de preview van het album en het resultaat. Op het moment dat je hierop reageert krijg je eerst een 4-tal onzinnige standaardantwoord berichten met vreemde en onzinnige verzoeken. Als je blijft reageren verzoeken ze vervolgens om het boek te retourneren om na verloop van tijd een kortingsbon voor een volgend boek aan te bieden en de excuses voor de slechte kwaliteit. Echter geven ze ook aan dat ze er niets aan kunnen doen. Kortom je bent een aantal maanden verder en het resultaat is gewoon slecht. Daarnaast werkt de software voor de apple/mac in het geheel niet en kun je alleen verzenden via een windows-pc.Kortom een duur boek voor een slechte kwaliteit en een slechte service.
    14-04-2009
    Mariska
    Op zich werkt deze service prima. De (mac) software werkt makkelijk, de betaling met credit Card ging ook soepel, evenals de levering. Het album zelf ziet er op eerste gezicht prima uit, echter de foto's daarin tegen zijn veel en veel te donker.
    25-03-2009
    Piet
    Onlangs mijn tweede fotoalbum van Myphotobook ontvangen (veel natuurfoto's, 120 pagina's). Bij eerste blik in het album al teleurstelling. De foto's waren te donker afgedrukt, niet echt scherp en wat flets gekleurd. Daarom contact opgenomen en geklaagd. Er werd snel gereageerd maar men verwees naar de preview waarop al enkele foto's te donker zouden zijn. Het preview beeld is weliswaar op klein formaat en niet geschikt voor een goede beoordeling van het eindresultaat, toch was daarop niet te zien dat de foto's te donker zijn aangeleverd. Integendeel, ze zagen er helder uit. Ik heb het album teruggezonden met enkele eigen prints van foto's ter vergelijking met de geleverde kwaliteit. De klacht is intussen afgewezen. De kwaliteit van een eenvoudige thuisprinter is voor Myphotobook kennelijk niet haalbaar, gezien hun reactie: 'De gedrukte afbeeldingen worden samengesteld uit ontzettend veel kleine drukpunten die in schaduw of donkere partijen minder scherp ogen. De actuele techniek laat een nog beter resultaat nog niet toe.'
    In verschillende beoordelingen lees ik dat ook anderen soms een te donkere afdruk geleverd hebben gekregen. Ik ga in elk geval op zoek naar een andere album-aanbieder.
    11-03-2009
    Corrie
    Vervolg op de de ervaring van 14-01-2009:

    Eind goed, al goed bij myphotobook.
    Nadat eind december 2008 mijn bestellingen geannuleerd waren (vanwege teveel aanmeldingen?) zijn de betalingen die ik had gedaan, teruggestort.

    Inmiddels heb ik alweer 4 fotoboeken besteld en deze zijn keurig op tijd afgeleverd. Ze zien er prima uit. Er schijnt alleen een probleempje met de achtergrondkleur blauw op de omslag te zijn: bij nabestellingen is deze kleur lichter dan de oorspronkelijke (van een half jaar geleden).
    Het gaat hier alleen om de omslag. In het boek zelf zijn de achtergrondkleuren gelijk.
    13-02-2009
    Guido
    Erg tevreden van myphotobook. Goeie kwaliteit. Goeie service bij problemen. M.i. een professionele firma. En als ik de prijzen vergelijk merk ik dat zij bij de goedkoopste zijn. Duurt inderdaad soms wel lang om een boek op te laden maar wat wil je, het gaat hem dikwijls om GB's. Voor mij is photobook een aanrader.
    14-01-2009
    Corrie
    Ik heb al vele malen (20, inclusief nabestellingen) een album laten maken bij myphotobook

    In 2007 verliep de afwikkeling perfect. Mooi boek, perfecte kleuren, na 10 werkdagen thuisbezorgd.

    Vanaf november 2008 heb ik problemen met het uploaden (traag) en in december ging het helemaal mis met de bestelling: Ik bestelde een boek, er werd betaald, maar de bestelling werd automatisch geannuleerd. Dit tot vier keer toe!
    Er is, na vele mails, toegezegd, dat ik mijn geld terug zou krijgen en de bestelling opnieuw uitgevoerd zou worden, maar op mijn laatste mail van 08-01-2009, waar het geld blijft, heb ik nog steeds geen antwoord.

    Myphotobook heeft prima kwaliteit, maar kan het succes van hun actie in december en vermelding goede kwaliteit bij de consumentenbond niet aan.

    Erg jammer!
    08-01-2009
    Micha
    Ik heb met een actiecode een klein ringalbum gemaakt bij myphotobook. Maar ik ben totaal niet tevreden. Kleuren zijn veel te fel afgedrukt en foto\\\'s die op mijn beeldscherm scherp zijn zien er in het boekje wazig en soms zelf donker uit.
    Was erg teleurgesteld. Papier was ook erg dun. Vind ook dat je weinig kunt doen met leuke achtergronden. Beetje saai allemaal

    Heb na een aantal hemaboeken ook eens Abelli geprobeerd en dat beviel beter dan myphotobook. Maar hema blijft favoriet.
    23-12-2008
    Sofhie
    Na veel zoeken ben ik terecht gekomen bij Myphotobook.be
    Ik heb een boek laten maken van 30x30 cm, 36 pag. met hardcover.
    Mijn eerste indruk was 'WAW'. Maar dat was van korte duur.
    De foto's zijn mooi afgedrukt, cover is prachtig afgewerkt, maar de boekbinding trekt op niets !!
    Na de 2e keer mijn fotoboek te doorbladeren kwamen de bladen zo los ! Paniek, want het boek was bedoeld als verjaardagskado (3 dagen later). Ik heb dan maar een boekbinder aangesproken en die heeft mij uit de nood geholpen. Maar dat heeft mij dan wel weer extra gekost natuurlijk.
    Echt jammer, want nu moet ik terug op zoek en uittesten wie/wat nu echt wel de moeite waard is om mijn vakantie foto's en dergelijke in een mooie fotoboek te verzamelen.
    Ik geef een '0' voor kwaliteit, maar de cover en prints zijn echt goed en dus zeker een '8' waard. Maar die '0' is voor de boekbinding!!!
    03-12-2008
    Janneke
    Hallo, klopt het dat je bij my photobook de fotokaders niet groter of kleiner maken? En geldt dit ook voor de tekstvakken? En kun je indelingen nog wijzigen? Het lukt me tot nu toe allemaal niet en dat vind ik waardeloos!
    Ik vind de vernieuwde Kruidvat-software trouwens echt super! Ben nu nog in afwachting van het resultaat...
    27-11-2008
    Dirk
    Na mijn nachtmerrie met Tictacphoto (zie Tictacphoto), ben ik op zoek gegaan naar een andere foto-albumaanbieder voor ons trouwalbum.
    Omdat ik veel pagina's met photoshop ontworpen had in de verhouding van het tictac-album (32x24), was mijn keuze beperkt. Ik had al prachtige albums gezien van phototools, pixum en fotobuch maar zij bieden niets aan (behalve 40x30 maar dat vonden we te groot) die overeenkomt met het formaat van de pagina's die ik al gemaakt had (en niet opnieuw wilde creeren). Zo ben ik uiteindelijk bij myphotobook terecht gekomen, waar ze A4 (liggend) aanbieden, een formaat die qua verhouding toch dicht genoeg in de buurt kwam.
    Hun albumsoftware is misschien niet de meest uitgebreide die er te vinden is. Fotobuch bvb is wat dit betreft veruit superieur maar al bij al is het programma van myphotobook best wel vlot om mee te werken!
    Een bestelling kost al vlug 2 weken, maar dat is verre van uitzonderlijk in deze branche, kan ik mee leven. Uploaden ging vlot.
    Het resultaat: prachtig! Ik ben aangenaam verrast van zowel de afdruk als de kwaliteit van het papier (glanzend). Het boek mag misschien wel iets steviger ingebonden worden, maar da's dan ook het enige minpunt(je). In ieder geval: onze huwelijksfoto's komen echt tot hun recht en daar zijn we na de Tictac-perikelen heel blij om natuurlijk. Als je het album ziet, zou je nooit zeggen dat het maar € 55 gekost heeft. Je mag het gerust naast de duurdere albums van Pixum en Phototools leggen. Aanrader!
    23-09-2008
    Marc
    Alles is goed bij Blurb, de prijs, de bestelsoftware, de service, de verzendsnelheid, behalve... de kwaliteit van het drukwerk. Zowel de kwaliteit van de foto's als de afwerking van het boek zijn gewoon bedroevend slecht. De foto's zijn te donker, ze hebben een groene kleurzweem, ze zijn flets en korrelig. Nadat ik mijn problemen aan de servicedesk gemeld had heb ik meerdere keren een (gratis) herdruk gekregen (ze vragen om foto's van de pagina's te mailen waarop de problemen zichtbaar zijn). Maar het resultaat was elke keer exact hetzelfde. Ik ben niet de enige met deze problemen. Op het forum van Blurb wordt dit probleem meerdere malen gemeld door gebruikers. Met name over de Europese (Nederlandse) drukker worden de problemen gemeld. Ik begrijp dan ook niet dat Blurb hier zo hoog scoort.
    Na dit teleurstellende resultaat heb ik Myphotobook.nl geprobeerd (n.a.v. de test in de consumentengids). Hier was het resultaat precies tegenovergesteld. De prijs ligt hoger, de bestelsoftware is ronduit slecht (traaaaaaaag) en je moet lang wachten voordat je het boek in huis hebt. Maar de kwaliteit van het boek is prima! De foto's zien er zetzelfde uit als op mijn gekalibreerde scherm en het boek erg mooi afgewerkt. Het gaat mij uiteindelijk om het resultaat dus ik blijf voorlopig bij Myphotobook.
    18-09-2008
    Jan-Willem
    Ik heb vorige week een fotoboek ontvangen van myphotobook.
    De kwaliteit is gewoon super, exact zoals ik het op mijn gekalibreerde scherm zag. Mooi glanzend erg heldere mooie kleuren, geen pixels te zien. De software vond ik wel tegenvallen, gewoon weinig mogelijkheden, maar als je een beetje handig en creatief bent dan is er wel veel mogelijk,maar er zijn bijvoorbeeld geen standaard lay-outs, wel indelingen van bladzijden. Het uploaden duurde erg lang en na de bestelling, nog zeker 2 weken wachten. Maar het resultaat mag er zijn.Een mooi bedrukt hard kaft voor weinig geld. 36pagina’s en harde kaft op a4 formaat liggend (dus uitstekend geschikt voor panorama’s) voor maar 30 euro. Ik ben er erg blij mee. Een album wat ik bij een ander bedrijf had besteld was beduidend slechter, veel te donker en het was drukwerk geen foto zoals ik gewend ben. Nee voor de kwaliteit krijgt myphotobook echt een pluim!
    05-06-2008
    Tara
    Graag wil ik mijn slechte ervaring delen met Myphotobook.nl. In de eerste instantie is het een prima programma: gebruiksvriendelijkheid is prima en ook hebben ze de mogelijkheid om een boek te maken van 160 pagina's.
    Ik dus heerlijk aan de slag en het boek vormde zich gestaag. Na 70 pagina's blokkeerde opeens het programma en kleurde alle foto's rood. In de eerste instantie was de helpdesk snel en vriendelijk. Al vertelden ze meteen dat Myphotobook.nl niet compatibel is met Windows XP (!). En dat dit dus wel vaker gebeurde. Meestal konden ze dit wel oplossen, maar we hadden een bijzonder probleem. We hebben twee weken gewacht en af en toe kregen we bericht dat ze ermee bezig waren. Van de een op de andere dag stopte alleen deze emailtjes. Ook wanneer ik mailde met het verzoek of ze alsjeblieft konden laten weten hoelang en wanneer ze er mee klaar zouden zijn, kregen we geen reactie. De frustratie die je dan voelt is enorm. Je hebt er zoveel tijd in gestopt! Natuurlijk kan zich een probleem voordoen, maar niets van je laten horen is zo onprofessioneel.
    Uiteindelijk hebben we besloten het opnieuw te proberen bij een andere provider: Fotobuch.de. Heerlijke software. Met nog meer functionaliteiten dan myphotobook.nl. Ik kan het iedereen aanraden. Het fotoboek is inmiddels in huis en we krijgen veel complimenten. En wat schetst mijn verbazing: na drie weken van stilzwijgen opeens een email van Myphotobook.nl: ze waren er nog steeds met het probleem bezig..
    Ik hoop dat u mijn reactie wil delen met anderen.
    27-03-2008
    Luc
    Blijkbaar een weerkerend fenomeen : de foto's worden te donker afgedrukt. Na twee eerdere positieve ervaringen liet ik opnieuw en ditmaal twee, fotoboeken maken.
    Maar wat bleek, de foto's waren merkelijk donkerder dan de onlinge prevew. Zoals bij andere klanten hetzelfde stramien : boeken terug sturen - over en weer gemail van wel te donker, niet te donker. Enfin, ik dacht dat ik bijna blind geworden was. Maar toen ik vrienden en kennissen ook de vergelijking liet maken tussen de online prevew en de boeken bleek er maar een iemand bijna blind te zijn : My photobook. Oef. Ik wil hiermee maar zeggen dat ik het heel spijtig vind en totaal onbegrijpelijk dat men bij My Photobook gewoon niet kan toegeven dat er fouten gemaakt zijn. Moest ik een serieus antwoord gekregen hebben O.K., maar gewoon ontkennen, ik sta er versteld van. Jammer want voor het overige vond ik alles geslaagd. Oh ja, toch een positief puntje : de gedane kosten om de boeken terug te sturen naar Duitsland werden mij terug betaald. Alweer een klant minder (en ik was al bezig met nog enkele projecten)
    16-02-2008
    Vince
    Bij mij is ongeveer hetzelfde gebeurt als bij de onderstaande reactie van Milan.I k heb 2 fotoboeken laten drukken bij dit bedrijf, op precies hetzelfde moment, me t precies dezelfde indeling en precies dezelfde foto's. Het enige verschil was dat ik bij het ene fotoboek koos voor een harde cover en bij het andere fotoboek voor een soft cover, puur om te testen wat mooier is. Toen ik de fotoboeken binnenkreeg bleek het fotoboek met de harde cover helemaal goed, het fotoboek met de zachte cover was echter mislukt. De kleuren groen leken meer op blauw, de kleuren klopten niet en er zat zelfs een pagina bij die helemaal onscherp was. Ik heb een email gestuurd naar Myphotobook en kreeg snel een reactie, ik moest het boek opsturen naar Berlijn en ze zouden kijken of ze er wat mee konden doen. Omdat ik er er van uit ging dat ik een nieuwe zou krijgen heb ik dit ook gedaan. (Het verzenden is echter wel prijzig.)Twee weken later kreeg ik een email van Myphotobook dat ze het boek niet verkeerd vonden en dat ze mij het boek terug zouden sturen. Ik was uiteraard heel erg verbaasd, omdat het gewoon belachelijk is dat je zo veel geld betaald voor een fotoboek en dan niet eens een nieuwe krijgt. Daarna heb ik geen reactie meer gekregen van het bedrijf.Al met al is dit natuurlijk heel jammer, want het fotoboek wat wel goed gelukt was zag er echt perfect uit. Indien ze mij gewoon een nieuwe hadden gestuurd was ik zeker een trouwe klant gebleven. Maar nu ga ik snel opzoek naar een beter bedrijf.
    16-02-2008
    Loes
    Tot voor kort heb ik verschillende fotoboeken 30*30 cm gemaakt met Pixbook. Omdat zij nu hun kaften vergroot hebben naar 33 cm breed, wat niet meer in mijn kast past, ben ik op zoek gegaan naar een andere aanbieder. Mijn "eisen" waren: maximum breedte 31 cm -A4 vind ik te klein- , software met volledige vrijheid van indeling, groot aantal pagina's (60 blz vind ik echt te weinig, sommige vakanties kan ik daar niet in kwijt), bij voorkeur glanzend papier. Gezien de redelijk lovende kritieken kwam ik bij My Photobook terecht. Boek gemaakt, besteld en 14 dagen later ontvangen.
    Resultaat: eerste indruk: heel erg mooi. Weliswaar mat, maar ja, je kunt niet alles hebben. Stevig, mooi ingebonden, mooie kaft volgens eigen ontwerp. Maar voor de tweede indruk kan ik alleen maar de bedenking van Milan volgen: de foto's worden allemaal wat donkerder afgedrukt, wat leidt tot detailverlies in wat donkerder foto's en tot contrastverlies tussen foto en ondergrond als de laatste ook een foto is, maar transparant gezet op bijv. 30%. Bovendien laat de scherpte enigszins te wensen over als je paginavullende foto's gebruikt (geen melding van mindere kwaliteit).
    Wat dat aangaat is de afdrukkwaliteit van Pixbook beter.
    Over de mogelijkheden die de software biedt ben ik zeer tevreden, zij het dat het prettig zou zijn als je zou kunnen inzoomen op de blz om de foto's beter dan nu het geval is ten opzichte van elkaar te kunnen uitlijnen. Storend vind ik echter dat je per vaste eenheid van aantal blz moet afnemen -aanvullen per 24 blz- waardoor je met een redelijk aantal blanco blz kan blijven zitten. Aanvullen per 4 blz zou een grote verbetering zijn.
    Wat de service aangaat volgende opmerking. Wij zijn btwplichtig en ik heb dus een factuur gevraagd. De betaling online via creditcard is een betaling inclusief btw. Levering en factuur komen uit Duitsland en dan mag er dus geen btw worden aangerekend (intracommunautaire levering). Ik heb dit naar voren gebracht en de betaalde btw wordt teruggestort. Netjes!
    Ook op vragen per e-mail werd redelijk vlot gereageerd.
    07-02-2008
    Milan
    Had na een lange zoektocht besloten om het boek samen te stellen met de software van myphotobook. Reden was voornamelijk het feit dat er heel dikke albums gemaakt kunnen worden (144 pagina's) en ik veel foto's had. Na letterlijk vele tientallen uren er aan besteed te hebben was ik klaar. Software werkt prima. Grootste voordeel is dat je de pagina zo kunt indelen als je zelf wilt. Je kunt foto's groot én klein maken en zit niet vast aan een bepaalde layout.
    Na bestelling een dikke week gewacht voordat het binnen was vanuit Berlijn. Over de kwaliteit van het boek en de scherpte van de foto's niets dan lof. Echter zijn de foto's veel donkerder afgedrukt dan bij mij op het beeldscherm was/is te zien. Bij foto's bij daglicht is dit nog overkomelijk, maar bij foto's die 's avonds zijn gemaakt is dit erg kwalijk. Er zitten foto's bij waarop je niet eens de gezichten kunt herkennen. Meteen maar een mail gestuurd naar de klantenservice. Ik kreeg meteen reactie, maar de enige optie was om het boek weer aangetekend op te sturen naar Berlijn. Dit dus maar gedaan en na enkele dagen de volgende een reactie per email:

    De fotoboeken worden aangemaakt met een digitaal drukproces. Het gaat dus niet om inktdruk of klassieke beeldafdrukken. Of een foto donker is of niet, ligt aan de opname zelf. Het kan echter wel onscherper of donkerder overkomen omdat we matglans-papier gebruiken. De gedrukte afbeelding wordt samengesteld uit ontzettend veel kleine drukpunten die in schaduw of donkere partijeen minder scherp ogen. De aktuele techniek laat een nog beter resultaat nog niet toe. Wij bieden helaas geen color-management aan en kunnen daarom kleurechtheid niet 100% garanderen. We vinden het buitengewoon jammer dat het boek niet aan je wensen voldoet maar zoals reeds aangehaald: we kunnen dit niet behandelen als een reclamatie.

    Uiteraard was ik het hier niet mee eens, want als ze kwaliteit niet kunnen geven moet je dat vooraf kenbaar maken. Ik heb tenslotte flink wat moeten betalen voor het boek. Echter op mijn laatste mail geen reactie meer gehad, en denk ik dat ze het wel goed vonden zo. Een week later heb ik het boek per post binnengekregen en ben ik dus een ontevreden klant. Erg jammer want ik was al met een volgend boek bezig en had veel anderen al geattendeerd op myphotobook.nl.
    De 4 voor service krijgen ze overigens nog omdat ze wel de verzendkosten hebben betaald en in eerste instantie altijd snel reageerden (anders was het gewoon een 1). Als de foto's lichter waren geweest dan waren alle cijfers gewoon een dikke 10. Helaas een gemiste kans voor hen.
    06-11-2007
    Petra
    Vandaag mijn eerste album van Mijnphotobook ontvangen, 120 pagina's dik.
    Stevig album, het papier is dikker dan van Albumprinter. De druk qualiteit is gelijk. Goed duidelijk, maar slechter dan een foto op echt fotopapier.
    De afgedrukte foto's vind ik wel een beetje aan de donkere kant vergeleken met op de PC monitor.
    Het album had ik in minder dan 1 week in huis, zeker omdat het nu "laag seizoen" is.
    Ideaal als je heel wat pagina's nodig hebt (meer dan de maximaal 60 pagina's van Album printer / HEMA/TNT). Jammer dat het uitbreiden alleen per 24 pagina's kan, daardoor is mijn album veel dikker geworden dan nodig was. Persoonlijk zou ik per 4 pagina's veel beter vinden.
    Mogelijkheden van de layout is nog niet zo uitgebreid.
    De prijs is ook wat hoger, € 20 / 24 paginas , maar het is "you get what you pay", een heel goed product.
    22-06-2007
    Remko
    Ik heb heel wat boeken gemaakt de laatste jaren. Pixbook (8x) Webprint (1x en NOOIT meer, erg slecht) Hema (wel oke), Apple aperture (duur maar wel erg mooi).
    Maar dit: dit is echt niet te geloven. 144 pagina's vierkant boekje met softcover voor 54 euro. Op iedere pagina gewoon 1 grote foto, alleen maar portretjes was mijn idee, en ik krijg kippevel als ik het boekje alleen al op tafel zie liggen. Het is alsof het boek zo uit een boekwinkel komt. Een mooi afgewerkt professioneel fotoboek. Dit is echt het beste was er nu te verkrijgen is.
    En inderdaad ik als mac man, kan lekker alles opmaken in de software die gelukkig ook voor de mac is. Een tip voor Myphotobook, maak een liggend formaat van het grootste boek. Dit is het formaat van Aperture!! dan kan iedere mac man een boek afdrukken dat is opgemaakt in Aperture, want die software is niet te evenaren!!
    05-04-2007
    Ricardo
    Ik heb gisteren mijn geweldige (kan niet anders zeggen) album (72 pag./glans/harde cover)binnengekregen dat ik via Myphotobook.nl heb besteld. Het zit er supergelikt uit en zelfs voor een ongeduldig figuur als ik, was de software een genot om mee te werken, met name de toepassingen onder "expert" doen een serieus beroep op je creativiteit.
    Klein kritisch puntje is de levertijd (bijna drie weken), maar nu ik weet wat het resultaat is, heb ik dat er graag voor over.

    Een echte aanrader!
    27-12-2006
    Sandy en Bas
    Eindelijk bestelsoftware voor een Mac!!
    De software werkt nog niet feilloos (programma loopt soms vast of vliegt er uit), maar het is wel een prettig programma om mee te werken. Veel mogelijkheden! Uploaden lukte niet, maar geen nood, even een cd-tje branden en opsturen.
    Leuk dat vrienden en familie het album online kunnen bekijken/bestellen.
    Lange levertijd, maar het resultaat is mooi. Resultaat viel me in eerste instantie erg tegen; erg donkere foto's. Mijn bevindingen gemaild en na een week een nieuw album ontvangen, in het laatste album waren de foto's lichter en hierover ben ik wel tevreden. Superservice!!
    27-11-2006
    Maria
    Ik heb 2 albums gemaakt by www.myphotoboek.nl. Albums maken was helemaal niet moeilijk...... Ik wil alleen betalen met een overschrijving, maar ik kan niet vinden waar dat geld dan naar toe moet. Op emails reageren ze al 2 weken niet! Als iemand me kan helpen graag!
    24-10-2006
    Johanna
    Wij hebben zojuist een test-fotoboek besteld en ontvangen bij Myphotobook. De levertijd is inderdaad wat lang als je vol smart zit te wachten, maar het resultaat was de moeite waard.
    We hebben ook gekeken naar de prints in vergelijking met het scherm. De scherpte van de prints is uitstekend, niets over op te merken. Het valt alleen op dat de foto's op het scherm iets lichter lijken dan de foto's in het geprinte boekje van Myphotobook. Bij sommige foto's zie je geen verschil, voor sommige foto's is dit prachtig en bij andere foto's valt de print dan iets tegen in vergelijking met het scherm. Het blijven echter mooie prints! De foto's waar het het meest opvalt zijn foto's met veel grijs/zwart. Bijvoorbeeld een zonsondergang foto waarbij in het donkere gras een iets minder donkere weg loopt. Op het scherm is de weg duidelijkere zichtbaar dan op de print. Je ziet de weg echter wel op de print.
    Echter de software van Myphotobook is zo geweldig (als je de expert-modus aanvinkt) in vergelijking met bijv. de Hema, dat we besloten hebben geen vergelijk met andere fotoboeken te doen maar bij Myphotobook ons vakantiefotoboek te bestellen. Ik ben nu al vol plezier bezig met het op mijn manier groeperen van de foto's, teksten schrijven op een achtergrond van mijn eigen foto's, en foto's te plaatsen op een achtergrond met een andere kleur dan wit.
    Wat ook leuk is bij Myphotobook is dat je je bestelling kan volgen omdat je in kan loggen op de site. Je kan daar ook je boek bekijken en evt. laten bekijken door vrienden door middel van het opgeven van een emailadres.
     
    Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt of dat de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Op grond van de informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder controle van de gegevens bij de bron.
    Wilt u ons met een e-mail informeren als u onjuiste informatie hebt gezien?