onlinefotoservices.nl Beginpagina | Zoeken | FAQ | Links | Bedankt! | Over deze site | Mail
Fout gevonden?
Foto kerstkaarten maken - persoonlijk en bijzonder
1e fotokaart is gratis - bij Kaartje2go

mypixmania

Website mypixmania

Ervaringen Geef ook uw mening / ervaring over mypixmania! Klik hier.

Bij de verschillende producten staan de ervaringen onderaan de pagina. Hieronder staan de gemiddelde rapportcijfers door onze bezoekers gegeven.

afdrukken van foto's:
 laatste jaaralle ervaringen
  kwaliteit:n.v.t.8.3
  service:n.v.t.5.6

Ervaringen van bezoekers staan onderaan deze pagina.
Afdrukcentrale ?
Levering post
Levertijd 2 werkdagen
Bestelsoftware ?
Papiersoort Kodak Royal Digital
Bestandsformaat JPEG
Extra opties
  • Grootste formaat is 20 x 30 cm
  • Foto gadgets zoals t-shirts, mokken e.d.
  • Online foto album
  • Digitale formaten mogelijk
Bijzonderheden
  • Het is ook mogelijk om een prepaid-pakket te kopen, waardoor de prijs van een afdruk flink daalt.

Verwerkingskosten2.50
Verzendkostenvanaf 2.00
 
  • Mogelijkheid van een prepaid pakket.
  • Mogelijkheid voor de aanschaf van een VIPix kaart die korting opleverd.
FormaatPrijzen afdrukkenLevering
2550100200
9 cm7.50 10.50 16.50 25.50 post
10 cm7.75 11.00 17.50 27.50 post
11 cm8.25 12.00 19.50 31.50 post
13 cm17.00 29.50 46.50 69.50 post
15 cm29.50 54.50 86.50 129.50 post
20 cm42.00 79.50 106.50 169.50 post
Bij de Prijscalculator kunt u zelf aantallen opgeven van verschillende formaten, waarmee het totaalbedrag wordt berekend.


Gebruikerservaringen: Gemiddelde rapportcijfers:
 laatste jaaralle ervaringen
  kwaliteit:n.v.t.8.3
  service:n.v.t.5.6
09-11-2009
Tom
Ik heb hier, ondanks alle slechte ervaringen, een bestelling geplaatst, en betaald via overschrijving voor levering.
Na 3 dagen krijg ik een mailtje dat de betaling verwerkt is, en direct erna een mailtje dat de bestelling verzonden is.
Een dag later stond UPS al aan mijn deur, maar ik was helaas niet thuis. Ik vind het een nadeel dat ze met UPS verzenden, want dan moet er altijd iemand thuis zijn om mijn bestelling in ontvangst te nemen. Verder vond ik de prijs ook zeer hoog, ook al krijg je 25 fotos gratis.
Foto's worden afgedrukt op Kodak Royal, en zijn van goeie kwaliteit.
Al bij al een goeie ervaring.
22-05-2007
Wouter
De foto's zijn goed. Helaas wacht ik bij m'n huidige bestelling al twee weken. Ze zijn slecht bereikbaar, zowel per telefoon als per mail.
05-04-2007
Petra
Ik heb voor het eerst besteld bij pixmania. Ik vond de software wat bewerkelijk en de levering duurde zeker een week. Maar de kwaliteit was zeer goed en de prijs is goed.
18-01-2007
Els
Ondanks alle enge verhalen die hier staan, heb ik zelf alleen maar goede ervaringen met Mypixmania. Afgelopen december heb ik in totaal 3 bestellingen geplaatst en alle drie zijn ze netjes afgeleverd. Wel ging de email weer op hol. Zo kreeg ik van de eerste bestelling na de levering nog twee emails dat de opdracht verwerkt was en van de tweede bestelling bleven ze dit ook sturen.
De kwaliteit van de foto's vind ik prima en ik ben nog steeds erg tevreden over ze.
01-12-2006
Idora
Wij hebben op 24/09/2006 een bestelling voor 200 fotos gedaaan en betaald. Het is nu 24 nov. 06 en we hebben nog steeds niks ontvangen.

Telefonisch zijn ze al helemaal niet te bereiken en via de mail krijg je elke keer na een aantal weken het standaard antwoord dat ze het onderzoeken.

Een zeer slechte zaak ondertussen zijn we 50 euro lichter en nog steeds geen fotos.

Meld dit aub op de site zodat er niet nog meer mensen de dupe worden van pixmania.
01-12-2006
Kim
Inmiddels hebben ze aangegeven het geld niet te hebben ontvangen, of ik even mijn gegevens opnieuw wilde geven. Dacht het niet.

De bestelling is nu op mysterieuze wijze uit mijn account verdwenen.

Het geld is wel ge�casseerd. Dus heb ik maar even de creditcard company gebeld en zij hadden, gelukkig, goed nieuws.

PixMania heeft het geld teruggestort op de creditcard, maar helaas heb ik nu dus nog geen fotos, na 5 weken

Toch maar even een andere online winkel zoeken waar je 11x15 fotos kunt bestellen.
16-11-2006
Kim
Ik heb 28 oktober 465 foto's besteld en een fotoalbum en tot op heden (16-11-2006) nog niets ontvangen.
Ik heb wel na anderhalve week een mail gehad dat het fotoalbum niet leverbaar was en of ik een andere kleur wilde. Daar heb ik meteen op geantwoord. Niets meer op gehoord.
14 nov nog een keer een mail gestuurd naar die persoon in het Nederlands en Frans, ook niets meer op gehoord. De klantenservice is niet te bereiken, na een minuut wordt de verbinding automatisch verbroken en bij de keuze voor Frans houden ze je 5 minuten aan de lijn, 'in de wacht', na 5 minuten wordt de verbinding automatisch verbroken.
Het ontbreken van het fotoalbum vind ik geen reden om de foto's ook niet te leveren aangezien ik 6 euro heb moeten betalen voor de verzending van het album en 7 voor de foto's. Ik vind het een hele slechte service die er geleverd wordt. Ze houden zich van geen kanten aan wat er op de site staat.
Ik heb er een hard hoofd in dat ik ooit mijn foto's nog krijg.
Snelle verwerking en luisteren naar de klant waarmee ze adverteren; niet dus.
Mijn advies; bestel er niets.
16-09-2006
Pieter
Ik heb op 29 augustus een pakket gekocht voor 200 foto's. Ik heb meteen gebruik van dit pakket gemaakt en deze 200 afdrukken besteld. Tot op heden nog niets ontvangen. Op mijn email naar hen krijg ik geen reactie en via de telefoon is er geen doorkomen aan.
Kortom zeer slecht en onbetrouwbaar, ik ben zeer benieuwd of ik ooit mijn foto's zal ontvangen.
10-08-2006
Huub
Ik heb op 1 augustus 2006 tweehonderd foto's besteld bij Pixmania. Tot op heden heb ik nog niets ontvangen. Ze hebben twee info nummers waar je informatie kan krijgen over hun bestellingen. Deze info nummers kosten 25 eurocent per minuut. Als je dat belt hoor je non stop dat ze 30 jaar ervaring hebben en binnen 48 uur leveren. Nadat je het tientallen minuten a 25 cent per minuut heb aangehoord wordt je er doodziek van. Mijn advies: Bestel hier niets want ze leveren niet en nemen ook de telefoon niet op. Ik ga nu proberen of ik de bestelling kan blokkeren via mijn credit-card maatschappij.
15-07-2006
Arnold
Na jarenlange trouwe klant van Kruidvat te zijn geweest, nu toch opzoek gegaan naar een echt goede centrale. Ik heb sinds een half jaar een Fuji S9500 die vraagt om goede afdrukken. Bij het Kruitvat waren mijn afdrukken best aardig te noemen, maar vorige week vielen de afdrukken van mijn nieuwe camera toch wel tegen. Egale vlakken waren vlekkerig en de kleuren klopte gewoon niet. Wat groen moest zijn neigde meer naar blauw. Bovendien wisseld de kwaliteit van het papier van tijd tot tijd en maken ze veelal gebruik van Kodak digital papier.

Omdat ik al via diverse forums had vernomen dat je met deze camera beslist bij een Fuji centrale je afdrukken moet laten maken op echt fotopapier, ging ik dus opzoek naar een online-centrale die uitsluitend op Fuji afdrukt en gebruik maakt van de Fuji minilabs centrales. Pixmania is �n van die bedrijven die hiervan gebruik maakt. Afgelopen weekend 100 foto's van 4,5Mb geupload en 3 dagen later werden ze netjes door DHL afgeleverd. Voor ontvangst moet worden getekend, wat ik opzich al een nette en discrete manier vind. Je weet maar nooit wat er op die foto's staat en in welke verkeerde handen ze terecht komen. Je zult nml de TPG-ers de kost geven die pakketjes, die niet door de brievenbus passen, rustig vier huizen verderop afleveren. (is me al verschillende keren overkomen met diverse leveringen).

Enfin, zeer nieuwsgierig de fraaie hardkartonnen fotobox geopend en mijn foto's bewonderd. Om een 1-op-1 beoordeling te kunnen maken had ik expres niets aan nabewerking op mijn PC gedaan. Kleuren, contrast en scherpte waren dus helemaal origineel. Bij het bekijken van mijn foto's valt meteen de zeer hoge, niet van analoge te onderscheiden, fotokwaliteit op. (opeens werd ik ook weer heel erg blij met de aankoop van mijn camera). Wat een scherpte, prachtige natuurlijk kleuren en contrast. Het papier dat wordt gebruikt is van de hoogste professionele kwaliteit (Fuji Crystal Archive Supreme), dus niet van dat vloeipapier dat door diverse centrales wordt gebruikt. Mooi dik papier in het formaat 11x15.

Ze zijn niet direct de allergoedkoopste, maar hebben wel veel mogelijkheden (online album, afdrukken op gadgets etc). Soms hebben ze aantrekkelijke aanbiedingen (mijn laatste opdracht van 100 foto's koste mij slechts 12,= all-in), zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit. Bij andere centrales is dat wel eens anders. Een aanbieding betekent dan vaak meteen dunner papier en slecht afgewerkte foto's. Bij Pixmania dus niet.

Kortom, ik heb nu een perfect combinatie gevonden tussen camera / afdrukkwaliteit / prijs.

Er is echter een maar: wat ik jammer/storend vind bij de meeste centrales en dus ook bij deze, is de automatische correctie die door de Fuji minilab 390 wordt uitgevoerd. De meeste foto's die van origine al voldoende "contrast" hebben en waarvan de "levels" goed zijn en de scherpte ook OK, zal er tussen afdruk en origineel nauwelijk verschil te zien zijn. Maaaaar.... als je een foto express dramatisch maakt door een wolkenlucht extra donker te maken wordt deze vrolijk weer naar normale waarden gecorrigeerd. Een zeer kleurrijke foto met volvlakken geel, rood, groen en blauw (waar de kleuren op mij CRT monitor er bijna afspatten) zien er op papier opeens een stuk donkerder uit. Van die levendige kleuren is opeens niet veel meer overgebleven. Uiteindelijk was deze foto een stuk beter dan dezelfde foto via het Kruitvat, maar toch.

Alle retouchering-uurtjes en nabewerking die je op je pc doet, wordt zo natuurlijk weer omzeep geholpen. Ik geef de voorkeur aan afdrukken zoals het origineel aangeboden wordt. Uitsluitend de Exif informatie uit de foto mag worden gebruikt voor zaken als scherpte ed. Als het goed is zijn deze minilabs in staat deze Exif-informatie uit te lezen en te gebruiken voor correcties. Echter de foto wordt fysiek geanaliseerd en beoordeeld op contrast, kleur en scherpte en zonodig gecorrigeerd. Voor de "mindere" klik-klak-klaar camera's wellicht nuttig, maar voor de meer professionele camera's niet wenselijk.

Ik zou het erg op prijs stellen als de mogelijkheid bestaat om bij je bestelling aan te geven of correctie mag worden gebruikt of niet.

Nomaals, doorgaans dus erg hoogkwalitatieve afdrukken, die haarscherp zijn (als het origineel dat ook is natuurlijk). Zeer natuurgetrouwe kleuen, met helaas correcties bij de meer artistieke foto's die veel contrast e/o kleur hebben.
23-02-2006
Machteld
Echt prachtige kwaliteit foto's. Niet van analoge fotos te onderscheiden. Kleuren zijn heel natuurlijk en de mogelijkheid van een wit randje om de foto is er ook!
Supersnelle levering voor een een goede prijs!
TOPPIO
15-02-2006
Mike
Foto's van mypixmania komen erg natuurgetrouw naar voren. Duidelijke foto's, felle (maar wel natuurlijke) kleuren. Ben erg tevreden. Ze leveren inderdaad binnen een week. En als je voor het eerst aanmeldt, dan zijn de eerste 30 foto's (momenteel) gratis, maar dan ook echt gratis, incl. verzendkosten. Er staat op de website wel dat als je je nu aanmeldt dat je 15 gratis foto's van 11x15 krijgt, maar als je daarop klikt staat er: Vandaag 30 gratis foto's bij aanmelding.
Wordt wel geleverd door DHL, dus zorg dat je thuis bent.
 
Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt of dat de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Op grond van de informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder controle van de gegevens bij de bron.
Wilt u ons met een e-mail informeren als u onjuiste informatie hebt gezien?