onlinefotoservices.nl Beginpagina | Zoeken | FAQ | Links | Bedankt! | Over deze site | Mail
Fout gevonden?
Foto kerstkaarten maken - persoonlijk en bijzonder
1e fotokaart is gratis - bij Kaartje2go

phototools

Website phototools

Ervaringen Geef ook uw mening / ervaring over phototools! Klik hier.

Bij de verschillende producten staan de ervaringen onderaan de pagina. Hieronder staan de gemiddelde rapportcijfers door onze bezoekers gegeven.

fotoalbums:
 laatste jaaralle ervaringen
  kwaliteit:n.v.t.7.4
  service:n.v.t.6.7
  software:n.v.t.7.8

Ervaringen van bezoekers staan onderaan deze pagina.
Afdrukcentrale ?
Levertijd 7 werkdagen
Offline samenstellen
(bestelsoftware)
Ja
Album
  • Soort kaft: drie kleuren of transparant kunststof
  • Hoe ingebonden: losbladig
  • Losbladige fotobladen
  • Max. aantal pagina's: ?
  • Bestelsoftware
  • Windows
  • Foto op volledige pagina
  • Bijzonderheden
  • Het is ook mogelijk om wenskaarten, posters of fotokalenders af te drukken.

  • Verzendkosten
    € 3,50

    Betalingsmogelijkheden
    ?
    Hieronder staat een selectie van een aantal producten met bijbehorende prijsindicaties. De aanbieder heeft nog meer producten.
    22 x 16 cm 40 blz. voor € 24,50.
    25 x 25 cm 20 blz. voor € 19,50.


    Gebruikerservaringen: Gemiddelde rapportcijfers:
     laatste jaaralle ervaringen
      kwaliteit:n.v.t.7.4
      service:n.v.t.6.7
      software:n.v.t.7.8
    06-01-2011
    Marjolein
    op 26-11 een fotoboek XL besteld. Het is nu 15-12 en helaas nog steeds geen album ontvangen. De helpdesk is alleen per mail bereikbaar en dan krijg je een mail dat je binnen drie dagen antwoord krijgt. Niet echt klantvriendelijk. Het duurt al lang en nou moet ik ook nog eens drie dagen wachten op antwoord....
    02-09-2010
    David
    Wij hebben ons trouwalbum (Fotoboek XL pro met 60 bladzijdes) hier af laten drukken. Werkelijk topkwaliteit. Mooi papier, goede kleuren.
    Software was af en toe beetje behelpen, maar misschien is de nieuwste versie verbeterd.
    Wij zijn in ieder erg tevreden ermee. De prijs is ook gewoon zeer netjes, en ze hebben vaak leuke aanbiedingen.

    Ik ben zelf fotograaf en ga vanaf nu ook mijn albums voor klanten hier af laten drukken.
    20-07-2010
    Sacha
    Ik was zeer blij met de mogelijkheden en het gebruiks gemak van het programma.....totdat...ik al meerdere malen mijn opgeglagen albums ineens leeg terug vond op mijn laptop..gewoon hele bladzijdes mis ik in mijn album...daar gaat dan uren werk...ik heb de nieuwe versie gedownload ..misschien dat het daar aan ligt ?
    Als ik zo de reacties lees die nogal uiteenlopend zijn vraag ik mij af of ik niet beter gewoon een hema ablum moet maken...

    Een telefonische helpdesk zou inderdaad een uitkomst bieden, maar ja met deze problemen worden ze waarschijnlijk suf gebeld dus vandaar dat ze daar misschien vanaf zien...
    13-07-2010
    Marjolijn
    Ik heb van Phototools gebruik genmaakt omdat hun de optie van een losbladig systeem hebben waarbij door hun de verzamelband geleverd wordt. Ik heb dus een compleet album en daarna nog een losse bladen besteld. De kwaliteit van de foto's is oke. Mooie sprankelende kleuren. Goede kwaliteit papier. En een goede manier om de bladen te bevestigen dmv een strook die extra aan de pagina zit.
    Ik heb losbladige systemen gezien van andere aanbieders en daar bleek verschil te zitten in het formaat van de pagina's. De ponsing zat in sommige gevallen zelfs in de foto's. In de software zat daar geen aanwijzing.

    Bij Phototools zal je daar geen last van hebben.

    De software zou wel aanpassing mogen. Met name voor de achtergronden.

    Verder een prima produkt en echt aan te bevelen als je een losbladig systeem zoekt.
    02-04-2010
    Diny
    Zeer tevreden over de albums .
    Inmiddels al 3 albums laten maken bij phototools.
    Fijn progamma om mee te werken ,heb ook enkele anderen geprobeerd maar kwam toch weer hier terecht
    08-03-2010
    Krijn
    Phototools is het adres voor professioneel ogende (trouw)albums voor een amateursprijs !! Als 1 van de weinige kan bij Phototools een losbladig album worden gemaakt. De service is echt geweldig !! Programma is gebruikersvriendelijk en de bestelmogelijkheden velerlei. Een echte aanrader voor een mooi boek tegen een vriendelijke prijs.
    11-01-2010
    Ilse
    Ik heb in januari een Fotoboek Pro besteld. Had hem binnen het juiste aantal dagen in huis. Kwaliteit is beter dan het boek wat ik bij de Hema heb besteld. Ik had een vraag en werd gelijk goed geholpen! Ik ga zeker weer bestellen.
    06-01-2010
    Desiree
    Ik zou jullie op de hoogte houden. Inmiddels heb ik een nieuw en volledig fotoboek KOSTELOOS van Phototools ontvangen Klachten worden dus serieus genomen. Ik zal een volgend keer dus ook gewoon bij hen bestellen.
    11-12-2009
    Desiree
    Intern ontbreek een bladzijde. ik hoop dat e.e.a. snel door hen goedgemaakt wordt. Ik wacht af en zal jullie op de hoogte houden. Ik ben het er mee eens dat het vervelend is dat er geen telefoonnummer is.
    09-09-2009
    Nathalie
    31 aug. kreeg ik een bevestiging dat mijn boek van mijn huwelijksreis verstuurd was, het zou ongeveer 2 dagen duren voordat ik dat thuis geleverd zou krijgen.... maar tot op vandaag nog niets ontvangen. 2 mailtjes verder ook nog geen reacties gehad.. wat te doen? geen idee,... afwachten aangezien ze ook telefonisch niet bereikbaar zijn..
    Ik heb wel betaald en wil het graag in huis hebben! Niet echt tevreden!
    09-09-2009
    Nico
    Aansluitend op mijn vorige reactie.
    Na 7 augustus 3 mails en uiteindelijk een aangetekende brief verstuurd te hebben kreeg ik reacties op mijn mailtjes. Een excuus voor de late reactie. Reden, omdat er problemen waren met de helpdesk.
    Mijn album zou worden uitgevoerd in hoogglans en nog dezelfde week worden verstuurd. De meerkosten hoefde ik niet te betalen omdat alles zolang heeft geduurd.
    Ik ben nog niet echt te spreken over de kleuren maar ben uiteindelijk blij met de afhandeling.
    Mijn volgende album bestellen bij......?
    Ik moet er nog eens heel goed over nadenken.
    Tip aan Phototools, open een telefonische servicelijn, anders hoef ik er niet zolang meer over na te denken, en was dit een eenmalig contact. Nou ja, contact???
    01-09-2009
    Annemiek
    Ik heb erg lang moeten wachten op mijn foto-album. Mail gestuurd en ik kreeg snel antwoord. Het album was intern afgekeurd en moest opnieuw worden gedaan. Prima, maar vervolgens kon ik er nog een week op wachten. Eindelijk ontvangen en zeer tevreden over de kwaliteit (papier, kleuren).
    Over één ding ben ik echter zeer ontevreden. Het contact met het bedrijf. Er zat helaas een fout in mijn bestelling. Eén complete pagina ontbrak en op één pagina was een foto ineens verdwenen. Ik een mail gestuurd. Na een week, geen antwoord Weer een mail gestuurd. Na een week wachten weer geen antwoord. Vandaag de derde mail eruit gedaan. Ik ben benieuwd.
    Ik heb de indruk dat wanneer je positief bent of wanneer je bezig bent met het album en je hebt vragen, dan wordt er wel snel gereageerd. Heb je klachten, dan kun je ze niet bereiken. Ik wacht af. Helaas is er geen telefoonnummer te vinden.
    21-08-2009
    Nico
    Eind juni mijn eerste trouwalbum bij Phototools besteld. Werd zeer snel geleverd. Was erg onder de indruk toen ik het album uit de verpakking haalde. Mooi groot en goed verzorgd, totdat.... juist, ik de binnenkant zag. De kleur van de foto's waren dof en mat. Er zat geen contrast meer in. Mijn prints thuis waren beter. Klacht via mail ingediend en ook enige aanvullende vragen gesteld. Mail terug; ik kon het album terug sturen, maar verder geen antwoord op de vragen. Toen ik na de vakantie terug kwam lag er een nieuw album. Vol goede moed geopend maar de kleuren waren nagenoeg net zo. Wederom een klacht via de mail gestuurd met wederom aanvullende vragen. Mail terug: ik kon het album opsturen maar geen reaktie op de andere vragen.
    Inmiddels nog steeds geen reactie van Phototools ondanks mijn mail van een paar dagen gelden om te vragen hoe de stand van zaken nu is. Hierop heb ik nog steeds geen reactie. De bruiloft was op 24 juni, en het echtpaar heeft het album nog steeds niet.
    Ik hoop uiteraard op een goede afloop zodat ik onderstaande enquete positief kan invullen. Dat doe ik nu nog niet, ik wil phototools nog steeds de kans geven het goed op te lossen.
    Ik sluit me trouwens aan bij een eerdere
    'schrijver', ik ben flauw van het mailen en afwachten. Een telefonische bereikbaarheid zou het bedrijf niet misstaan.
    27-07-2009
    Jaap
    N.a.v. vorige negatieve reactie.
    Phototools heeft nieuw album gestuurd, echter later dan afgesproken. Samen met een ander trouwalbum dat ik vrijwel gelijk had besteld, waren de hoge tonen zeer slecht. Zeker in trouwjurken uiteraard vrij dramatisch. Opnieuw klacht ingediend. Bleken net die week problemen met drukken te zijn geweest. Uitstekende service, want weer een week later had ik twee splinternieuwe albums. Perfect qua boek en perfect qua kleur. Eind goed, al goed. Wel zou de communicatie sneller moeten.
    27-07-2009
    Yvonne
    Op basis van de positieve ervaringen hier heb ik ook een XXL PRO album laten afdrukken bij Phototools. De omslag heb ik ook laten bedrukken. Die is supermooi, maar de foto's binnen in vielen mij tegen. Geen mooi papier (wel heel dik), beetje kartonachtig, foto's die niet helemaal scherp zijn en kleuren die niet correct zijn.
    25-07-2009
    Jaap
    Men gaf vorige week aan nieuwe toe te sturen, die echter niet eerder dan maandag kon worden verzonden. Ik heb geantwoord dat dat goed was en dat ik bruidspaar zou inlichten. Afspraak met hen gemaakt voor donderdag, maar album blijkt nog steeds in productie. Dus nieuwe klacht bij Phototools neergelegd.
    08-07-2009
    Jaap
    Hieronder ben ik altijd positief over Phototools geweest. Drie dagen geleden echter trouwalbum binnen gekregen. De schroeven drukten fors door de omslag, zodat je buiten twee bobbels zag. Verder zaten er 2 duimgrepen dwars door alle 50 pagina's; zal dus wel mechanische klem zijn geweest ofzo, want met zulk dik fotopapier krijg je dat handmatig niet voor elkaar.
    Fototechnisch weer prachtig opgeleverd. Alleen als ik 3 dagen geen reactie krijg, baal ik daar enorm van. Zo'n album moet je opleveren en nu zit je snel met week uitloop. Bij Fotofabriek krijg je altijd binnen een dag mail terug, hier dus niet. Was me al eerder opgevallen, maar 3 dagen vind ik eigenlijk niet acceptabel voor zo'n bedrijf waar je ook niet mee kunt bellen.
    Qua software is minpuntje dat je niet op grid kunt uitlijnen. Wel kun je paar foto's selecteren en vervolgens met rechtermuis aangeven dat je wilt uitlijnen.
    Tenslotte jammer dat er geen (optionele) bewaardoos wordt aangeboden, zoals bij trouwalbums altijd gebruikelijk is geweest. Gezien het formaat van een ProXL is dat wel zinvol.
    Zodra er goede oplossing voor kwaliteitsprobleem is aangeboden, zal ik dat ook hier direct plaatsen.
    22-06-2009
    Nancy
    Vandaag mijn album van Phototools binnengekregen, ik kreeg een enorme doos, maakte hem open en WOW!
    ik heb bij Phototools zelf mijn trouwalbum samengesteld met de foto's van de fotograaf.
    Gekozen voor het grote Pro xxl album, met glanspapier, en esdoorne kaft.
    voor 140 euro heb ik nu een geweldig mooi album.
    De kaft is werkelijk prachtig, het papier is dik, en de fotos precies zo als op mn pc, goed van kleur en nergens een foutje of iets te bekennen.
    Ik ben er zoooo blij mee.
    12-06-2009
    Jaap
    Sinds vorig jaar fotografeer ik trouwerijen. Deze print ik altijd via phototools ProXL. Waanzinnig boek. Professioneel met zeer, zeer zwaar papier met prachtige zijdeglans. Ingeschroefd in mooie rug zoals je bij klassiek trouwalbum verwacht.
    Bij eerste kennismaking met aanstaand bruidspaar geeft men meestal aan dat men geplakt album wil, totdat ik mijn portfolioalbum van Phototools laat zien. Daarna (gelukkig) nooit meer geplakt. Voor een familiealbum is het te groot en de luxe, maar voor een trouwalbum is het Top. Een misser: er wordt geen bewaardoos meegeleverd, zelfs niet optioneel. Toch wel handig bij trouwalbum.
    19-05-2009
    Marjolijn
    Ik heb een paar dagen geleden mijn eerste boek van Phototools binnengekregen. Moest wel even wennen aan hun software.
    Heb bewust deze keuze gemaakt omdat hun de enige aanbieder zijn met een losbladige optie. Ik vind dit vooral handig voor wat ik noem 'loslopende foto's' dus voor foto's die ik zomaar even genomen heb. Een mooie bloem, wat winterse impressies en wat al mogelijk, maar niet genoeg om een heel album van de maken. Maak ik nog meer van dit soort foto's dan is het eenvoudig om een paar losse bladen bij te bestellen.
    Ik heb gekozen voor de normale papier uitvoering.
    Op 1 foto is een streepje te zien wat er niet hoort maar voor de rest ziet het er erg netjes uit. Kleuren zijn goed. Heb gekozen voor de omslag met houtnerf structuur. Ook dat ziet er netjes uit.
    Als ik echter een 'normaal'foto album zou laten maken dan zou ik kiezen voor de Pro kwaliteit.
    12-12-2008
    Patrick
    Ik sta op het punt om een bruidsalbum te betellen bij Phototools, maar het verbaast mij dat er zul ke tegenstrijdige ervaringen geplaatst zijn.
    Van 'heel ontevreden en mij zie je niet meer' tot 'super te vreden iedereen aan te raden'...
    Zijn ze zo wisselvallig in hun kwaliteit en service? lijkt me sterk. Ik waag het er op
    02-09-2008
    Anja
    Net mijn (tweede) fotoalbum van Phototools ontvangen. Het is echt heel erg mooi geworden. Ik heb gekozen voor het grootste fotoalbum met hoogglans en het ziet er schitterend uit. Ik heb eerst een proefalbum besteld (niet met hoogglans), maar die is bezorgd met een andere kleur omslag dan wat ik had gekozen had. Ik kreeg een email dat de omslag die ik had gekozen tijdelijk op was (hoefde zelf niet te vragen) en kon gratis een nieuwe omslag met eigen foto maken. Dat heb ik gedaan, maar uiteindelijk heb ik de omslagen omgewisseld zodat mijn echte trouwalbum nu de omslag met de foto heeft. We zijn er echt heel blij mee.

    Ik ga iedereen Phototools aanraden. Dat met die omslag is heel netjes opgelost. Pluim voor de service! Wel is het zo dat een fotoalbum met hoogglans en het speciale papier duurder is terwijl het normale papier ook goed en dik is. Maar niet glimt.
    NB De levertijd was 3 dgn!
    27-08-2008
    Ton
    Album met 60 pagina's aan het maken voor diamanten (60j!) huwelijk ouders. Heel veel foto's en heel veel werk, weken!
    Op zeker moment foutmeldingen: floating point overflow, access violation enz... ellende. Steeds herstarten hielp even maar op zeker moment was een groot deel van de opmaak gewoon verdwenen. Vanmorgen een bericht naar de site gestuurd, ben benieuwd hoe ze reageren.
    Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? Moet Phototools in de XP-compatibele modus gedraaid worden op Vista?

    Inmiddels heeft Phototools gereageerd:

    Phototools betuigen hun spijt, het programma zou Vista-proof moeten zijn. Gewoon opnieuw beginnen meneer! Verder raden ze me aan om de nieuwste versie te gebruiken, maar dat deed ik al. (Het programma kent een on-lineupdate-functie)
    Tja, daar zit je dan... Ik ben wel benieuwd of ik de enige ben met dit probleem.
    22-08-2008
    Linda
    Ik heb een gastenboek voor onze bruiloft laten maken bij Phototools en ik ben tot nu toe niet erg tevreden. Eerst kregen wij een verkeerd boek met een de foto's van een alleraardigst stel dat naar Turkije was geweest, maar dus niet ons gastenboek. Ik moest mailen en kreeg netjes binnen 5 werkdagen ons gastenboek thuis gestuurd, maarrrrr.... de kwaliteit was echt bagger. De afbeelding die wij hebben gebruikt is niet scherp, terwijl dezelfde afbeelding gespiegeld (aan de andere kant van de pagina) wel scherp is?? Dit doorgegeven weer via mail en ik kreeg de reactie dat ze een nieuw boek zouden sturen. Deze ook weer netjes binnen 5 werkdagen, maar je raad het al... weer slechte kwaliteit. Ik heb nu weer een mail gestuurd en gevraagd of ze mij willen bellen hierover! Dat gemail begint me nu op mijn zenuwen te werken! Ik hoop dat ze mij snel reactie geven en eventueel mijn geld terugstorten. Ik weet in ieder geval zeker dat ik mijn trouwboek niet bij Phototools laat afdrukken!
    07-06-2008
    Jaap en Hanneke
    Mijn eerste trouwalbum gemaakt, gekozen voor zijdeglans en zwart. Super. Zeer stevig papie r. Scherpte en kleuren zijn werkelijk top. Ook de band en de wijze van inbinding zijn uits tekend. In stevige kartonnen verpakking afgeleverd. Wel zou men optie moeten bieden om sie rdoos mee te leveren om trouwalbum in te bewaren.
    Paar probleempjes: afgesproken album van 40 p. Fotoboek ProXL uit prijslijst, bleek niet te kunnen. Ik had sjabloon van 60p. gemaakt, maar dat mocht niet. Uiteindelijk wat over en weer gecommuniceerd via hun site (geen telefoon mogelijk) en er goed uitgekomen. Eigenlijk is workaround nu dat je Fotoboek XL maakt en bij bestellen aangeeft dat hij als Pro moet worden geproduceerd. Zojuist zie ik dat de 20p. versie die in de prijslijst staat ook in de Fotoboek XL niet mogelijk is. Ook maar eens bericht over sturen.
    01-05-2008
    Truus
    Ik heb twee weken geleden een fotoboek pro besteld. De kwaliteit zag er heel goed uit moet ik zeggen: groot, helder en de kleuren zien er levendig uit zoals in de software. Onze foto's waren ook scherp aangeleverd, daar heb ik wel op gelet anders krijg je te maken met slechte afdrukken. Ik heb ook geprobeerd om een fotoboek te maken met de software van de Hema, maar hij liep een keer of twee vast en tot mijn verbazing werkte het programma erg traag... terwijl ik een redelijk snelle pc bezit. Voorlopig houd ik Phototools aan. Ik heb nu lekker de tijd om even mijn foto's vast te leggen. Wat ik ook erg waardeer is hun navulsysteem, nu kan ik ook extra foto's nabestellen voor dezelfde album. Ook erg handig dus.
    24-01-2008
    Bart
    Later kreeg ik nog een reactie van phototools waarin werd aangegeven dat er ook een pro versie is van het foto-album. Dit album bevat een glimmende laag over de foto's en het kwaliteit van het drukwerk is beter. Het prijsverschil tussen het gewone boek en de pro versie is slechts 2 Euro (pro kost 29,50 en gewoon 27,50). In eerste instantie dacht ik dat het verschil alleen de prijs en de glimmende laag was. Omdat ik niet wist dat de kwaliteit van het drukwerk van de pro versie ook beter is, mocht ik de pro versie voor 15 Euro bestellen (dit vond ik een goede service). Vandaag heb ik het foto-album pro ontvangen. Dit ziet er inderdaad veel beter uit. Het zwart heeft meer detail en bruin haar heeft weer detail en wordt niet meer als een egaal bruin vlak weergegeven. Wel is het zo dat een echte foto scherper is en nog meer detail heeft, maar voor wie een keer geen zin heeft in het plakken en knippen van een foto album is die een leuk alternatief.
    11-01-2008
    Bart
    Ik ben erg tevreden over de software functies van phototools, echter:
    Alhoewel ik de foto's met een hoge resolutie heb verstuurd zijn de afdrukken uiteindelijk niet scherp. De foto's zijn correlig en het zwart geeft onder een hoek een doffe reflectie. Ik heb dit laten weten aan phototools Phototools geeft hierop als antwoord:

    Jammer dat u niet tevreden bent over uw fotoboek. Graag nog uw aandacht voor onderstaande toelichting:
    De fotoproducten worden gedrukt en zijn vergelijkbaar met regulier drukwerk. Vooral foto's met grote grijze en/of lichtblauwe vakken kunnen afwijkende resultaten vertonen ten opzichte van het origineel. Daarnaast worden foto's met weinig contrast soms niet optimaal afgedrukt.

    Jammer dat ze dit niet vooraf hebben aangegeven. Alhoewel de software echt heel mooi is kies ik volgende keer toch weer voor het zelf inplakken van foto's. Aan kwaliteit van regulier drukwerk heb ik niets.
    19-12-2007
    Lennart
    Album besteld bij Phototools. Kwaliteit is goed, al vind ik het zwart als je onder een hoek kijkt een vreemde reflectie krijgen
    De kaft (grootste formaat) kwam beschadigd aan. De klantenservice reageerde goed en liet de drukker een nieuwe kaft sturen. Die verstuurde echter de verkeerde. Dus nogmaals een kaft laten versturen, welke wel goed aankwam. Kortom, de klantenservice verdient van mij een pluim.
    11-12-2007
    Anneke
    Ik heb gisteren 2 fotoalbums binnengekregen van phototools en het resultaat is grandioos. Het betreft een spiraalboek groot 60 pag. Zelfs oude foto's die ik ingescand heb zijn heel duidelijk weergegeven. De levertijd was 12 dagen dit was langer dan ik had verwacht Ik had een mailtje gestuurd en het probleem was de kaft. Ik had blauw besteld in die was niet leverbaar. Er is mij wel aangeboden om als ik dat wil alsnog een blauwe kaft te leveren.
    Kortom ik ben zeer tevreden over het resultaat, maar had wel graag eerder bericht gehad over de levertijd.
    23-11-2007
    Danielle
    Vervolg van Danielle (14-11-2007)
    Inmiddels heeft Phototools wel gereageerd en is de oplossing al is het laat wel gekomen. Inclusief excuses voor de lange wachttijd.
    Dus al met al toch een positieve afhandeling.
    14-11-2007
    Karin
    Vervolgervaring:
    Ook ik zal de afhandeling van Phototools melden op mijn ervaring van 27-09.
    Via de mail heb ik uiteindelijk melding gekregen van de genoemde link van de reaktie van Phototools. Omdat er in de tijd tussen maken en bestellen een update is geweest, was het alleen niet mogelijk om de boeken opnieuw in te laden. De enige keuze was een nieuw boek maken (40 pag.). Aangezien ik meteen de laatste versies download en nogal regelmatig bezig ben met het maken van fotoboeken, ging ik hier dus de mist in. Bij het maken kreeg ik al herhaaldelijk foutmeldingen en moest ik een aantal pagina's tot vervelens toe opnieuw opmaken. Al met al hebben ze dus wel ingezien dat er wel degelijk iets fout is gegaan, maar mijn probleem was en is nog niet echt opgelost. Ik heb wel mijn geld teruggekregen, maar heb nog steeds geen goede boeken. En de tijd die in zo'n boek gaat zitten als je ze helemaal zelf opmaakt is enorm. Je hebt dan ook echt geen zin om nog een keer te beginnen. Die 40 pagina's herbergen wel 230 bewerkte foto's.....
    Op zich had het invullen van losse pagina's een perfecte oplossing geweest, ware het niet dat deze boeken ook nog eens in een spiraalvorm zijn terecht gekomen. Dat is wel erg lastig nieuwe bladen toevoegen. En dat is bijzonder jammer. 3 van deze boeken waren als cadeau bedoeld voor ons reisgezelschap en nu hebben we nog steeds niets.
    Ik zou graag een nieuw project gaan maken, maar ben toch wel wat huiverig geworden. Ik heb nog steeds niet vernomen of de nieuwe versie wel helemaal naar behoren werkt en hoe je dit soort problemen kunt voorkomen. Alleen je geld terug krijgen is wat mij betreft echt de laatste oplossing, je hebt per slot van rekening al gekozen om deze boeken te bestellen, en liever heb je natuurlijk een goed produkt.
    Mocht ik besluiten toch weer te gaan werken met Phototools, zal ik nooit meer iets anders bestellen dan losse bladen, want dat had uiteindelijk wel mijn probleem op kunnen lossen. Verder blijf ik het erg jammer vinden dat je dit vooraf moet besluiten, en dat je dit niet meer later kunt wijzigen, zonder helemaal overnieuw te moeten beginnen.
    14-11-2007
    Danielle
    Ook ik heb een verkeerd product gekregen van phototools met foto's die geroteerd zijn. Op mijn email in het begin werd mijn probleem erkend en er zou een oplossing komen.
    We zijn nu bijna 2 maanden verder en al heel wat emails verder maar ik krijg van phototools geen antwoord nog een oplossing. Kortom een heel slechte service en phototools een telefonische helpdesk is misschien niet voor alle problemen een oplossing. Maar wel prettig voor mensen met klachten maar die ben je op deze manier ook lekker kwijt toch.
    Ik zal dus niks meer bij dit bedrijf bestellen en wacht nog steeds op een oplossing.
    27-10-2007
    Phototools
    Als u een product thuis ontvangt met een verkeerde opmaak door een fout in onze software dan kunt u contact opnemen met de servicedesk via de onderstaande link.
    http://www.phototools.nl/support.php?Page=118
    (Klik de knop "vragen" in het hoofdmenu en daarna op de knop "stel een vraag" in het linker submenu op onze site: www.phototools.nl.) Zij zullen samen met u de fout herstellen en u ontvangt een nieuw exemplaar. Mocht het onmogelijk zijn om de fout te herstellen dan wordt het door u betaalde bedrag teruggestort.
    Wij hebben geen telefonische servicedesk. We hebben dit een tijd geprobeerd maar veel vragen zijn erg moeilijk telefonisch op te lossen. Ons nieuwe servicedesk systeem zorgt er voor dat vragen en antwoorden bewaard blijven en terug zijn te vinden zodat onze medewerkers u beter kunnen helpen. Jammer genoeg heeft de overstap naar dit nieuwe systeem tijdens de opstartfase in sommige gevallen tot onduidelijkheid en vertraging geleid. Hiervoor onze verontschuldigingen.
    27-10-2007
    Ernst
    Zoals beloofd hier het vervolg van mijn post dd 14-09-2007
    Phototools is telefonisch inderdaad niet bereikbaar, daar werd ik ook een beetje achterdochtig van. Je bent tenslotte altijd afhankelijk van ze in het geval van problemen.
    Maar ik moet zeggen dat ze snel en adequaat reageren op de e-mails. En er zijn er nogal wat heen en weer gegaan tussen ons.
    In mijn geval hebben ze de na de eerste mail een mail teruggestuurd met daarin de mededeling dat er een fout was ontdekt in de software die misdrukken veroorzaakte. In de mail stond een linkje naar een nieuwere versie die ik kon downloaden. Dit heb ik gedaan. Met de nieuwe versie mijn bestaande project (die ik gelukkig nog even had bewaard) ingelezen. Toen bleek een groot gedeelte van de oorspronkelijke opmaak verloren te zijn gegaan. Ook gaf de nieuwe versie enorm veel diverse foutmeldingen (op Vista draaiend) en crashde het programma ook vaak. Na twee avonden wederom creatief (afgewisseld door vloekend) aan de slag te zijn geweest om de originele layout weer te herstellen heb ik de boel verstuurd. Vrij vlot kreeg ik mijn twee albums geleverd...... alles goed, netjes en mooi afgedrukt behalve.....1 pagina (van de 60)
    Weer gemaild, en antwoord gekregen. Van phototools kreeg ik een cadeaubon voor gratis 20 navulbladen zodat ik de foutieve pagina opnieuw kon maken. De rest mocht ik leeg laten of naar eigen inzicht gewoon gebruiken. Dat vond ik erg positief.
    Weer even bezig geweest, de boel verstuurd en geleverd gekregen. Alles prima in orde.
    Mijn conclusie: de software van Phototools mag nog wel wat stabieler gemaakt worden. Ik weet niet weet of meer mensen last hebben van foutmeldingen en crashes (dit kan natuurlijk ook aan andere zaken liggen, alhoewel ik een vrij "schone" Vista installatie draai op een nieuwe HP Pavillion) Wat mij betreft zouden er nog meer bewerkingsfuncties in mogen komen want je hebt ze op een gegeven moment allemaal wel gezien.
    Voor wat betreft de support & service van Phototools moet ik zeggen dat ze de zaken prima, snel, duidelijk en eerlijk hebben afgehandeld. Hiervoor geef ik ze een pluim. Ze weten natuurlijk dat er fora als deze bestaan en zien hun klanten niet graag vertrekken.
    17-10-2007
    Cocky
    Ik heb dezelfde symtomen gekregen bij de bestelling: andere foto's en versieringen dan ik na kon kijken op de bestelling. Daarom durf ik geen bestelling te doen. Mede omdat er geen telefonisch contact mogelijk is. Dat vind ik een minpunt. Wie kan mij garanderen dat het product er goed vanaf komt.En zo ja, waar kan ik reclameren behalve met een e-mail.
    03-10-2007
    Phototools
    Phototools reageert op enkele ervaringen hieronder:
    "Gedurende enige tijd hebben wij door een fout in de software sommige fotoboeken met verkeerd afgedrukte foto's geleverd. In deze boeken zijn enkele foto's gedraaid terwijl dat niet de bedoeling was.
    De software is inmiddels aangepast en de nieuwe versie kan worden gedownload. Klanten die een boek met fouten hebben ontvangen kunnen dit boek met behulp van de nieuwe software corrigeren. Phototools zorgt daarna dat er een nieuw boek wordt gedrukt.
    Via de pagina 'vragen' en de knop 'stel een vraag' op die pagina kan hierover vraag aan de servicedesk worden gesteld.
    Wij bieden iedereen die door dit probleem een niet goed afgedrukt boek heeft ontvangen onze verontschuldiging aan."
    27-09-2007
    Karin
    Ik heb al meerdere boeken besteld bij Phototools, en was tot op heden bijzonder tevreden. Echter, na het downloaden van de laatste versie schijnt er een fout te zijn opgetreden waarbij foto's roteren. Ook kun je een gemaakte versie niet meer uploaden en nog een aanpassing doen indien je nog een gewijzigde versie wilt bestellen. Er is iets grondig mis. Helaas heb ik 4 boeken besteld, en die zijn dan ook alle 4 verkeerd. Zowel geroteerde foto's als een hele fletse print op sommige pagina's met veel verticale strepen.Tot op heden heb ik dan ook geen passende reaktie ontvangen van Phototools. De service afdeling was een half jaar geleden prima te bereiken per mail, en kreeg je redelijk snel een antwoord, nu moet je wachten tot je een ons weegt en komt er na 2 weken nog steeds geen passende oplossing. Jammer, want Creatortools werkt prima en de uitvoering was naar volle tevredenheid.
    27-09-2007
    Albert
    Moest wel even wachten voordat de bestelde kalender kwam. Kalender ziet er mooi uit, maar er zijn 2 foto’s verkeerd afgedrukt. Eerst een mailtje gestuurd. Toen werd duidelijk dat ik mij via de website moest melden en dan zou ik binnen twee werkdagen bericht krijgen. Het is nu anderhalve week (8 werkdagen) en nog steeds geen bericht. Zou willen weten hoe hen anders te bereiken, want ik vind dat ik voor het betaalde bedrag toch recht heb om te krijgen wat ik besteld heb.
    20-09-2007
    Anja
    ik heb net mijn fotoboek van phototols ontvangen. Best wel mooi maar de layout klopt niet overal op 1 blz is gewoon een foto helemaal veranderd ik heb al een mail gestuurd maar nog geen antwoord.
    Overigens vind ik het programma wel goed werken, maar als ik het nu opent gooit die er fotos af en alles door elkaar alleen de achtergronden blijven staan zo ben ik al 2 keer over nieuw begonnen.
    14-09-2007
    Ernst
    Software downloaden en installeren ging gemakkelijk. Het ermee werken ook. IK heb op een creatieve manier een fotoboek in elkaar gezet van 60 pagina’s en deze verstuurd. Het voorbeeld zag er goed uit. Alles klopte met de manier waarop ik het in elkaar had gezet. Dus opgestuurd en 2x besteld (Euro 66,75)
    Levering was erg snel (drie dagen) maar het resultaat………
    Kleuren, resolutie en papierkwaliteit zijn OK te noemen maar een heleboel dingen in de lay-out kloppen niet met hoe ik het gemaakt en verstuurd heb ! Dit is dus een grote tegenvaller, temeer een van de twee boeken een cadeau is voor een familielid.
    Nu heb ik dus een e-mail gestuurd naar Phototools met de vraag wat ze hieraan willen gaan doen. Ik zal het resultaat ook hier posten.
    29-08-2007
    Peter
    Ik heb gekozen voor een fotoboek met spiraalband 'groot' (30x24 cm) met 40 pagina's.
    Over het resultaat ben ik zeer tevreden. De afdrukkwaliteit is zeer goed. De gekleurde achtergronden zijn egaal en zonder strepen o.i.d. Afdrukken zijn scherp en mooi van kleur. De foto's heb ik gemaakt met een Sony DSC-P200 in de stand 7 megafixels, fijn. De rode voor- en achterkaften zijn stevig evenals de zwart metalen spiraalband. De bladen slaan gemakkelijk om.
    De software Creatortools 4.0.6.7 biedt veel mogelijkheden voor aanpassen van het formaat van de foto.Met de geboden opties kon ik goed uit de voeten. Ook het plaatsen van teksten geeft voldoende mogelijkheden, diverse lettertypes en -groottes en speciale tekstvormen. Bij het bestellen worden de foto's naar internet verzonden. Phototools controleert de opmaak van het album en geeft zonodig foutmeldingen en biedt de mogelijkheid om de fouten te corrigeren. Bijvoorbeeld als een foto te dicht op de rand is gezet kun je dat corrigeren. Als alle fouten en opmerkingen verwerkt zijn gaat uiteindelijk alles naar het server toe en kun je gaan betalen. Daarvoor is Ideal een mooie mogelijkheid die je bijvoorbeeld bij Snapfish niet hebt. Zodra e.e.a. besteld is krijg je een tracking number. Daarmee kun je de voortgang bekijken. Je ontvangt ook diverse e-mails over de status.
    Op zondag besteld en drie dagen later ontving ik het boek in een stevige belletjesenvelop.
    05-04-2007
    Marc
    Ik heb net mijn supergrote XL fotoboek van Phototools ontvangen. Ik heb bij andere bedrijven ook boeken gemaakt en besteld, met wisselende resultaten. Het ziet er werkelijk prachtig uit! De afdrukken zijn helder en het boek 'leeft' echt. Het boek is ook echt heel erg groot, groter dan ik had verwacht. De software is volgens de Phototools site recentelijk vernieuwd. Ik heb geen ervaring met de oude software maar ben erg tevreden over deze nieuwe versie. Erg snel en als je even zoekt veel opmaakmogelijkheden. Eventueel minpuntje: er zijn niet zoveel achtergronden beschikbaar.
    Maar goed het boek: vooral rood en blauw wordt erg mooi afgedrukt. Alleen een lichtblauwe lucht wordt wat minder goed afgedrukt dan op mijn eigen (foto) printer. Ik had tijdens het maken van mijn boek wat vragen. De helpdesk kwam na wat heen en weer mailen met goede tips over het gebruik van de software en ook de eerste mail met vragen over de omslag werd goed beantwoord. Wel werd op deze mail laat: na twee dagen, geantwoord. Verder geen klachten over de service.
    Ik raad iedereen Phototools aan. Wel is het zo dat ik denk dat voor de meeste mensen Fotoboek Groot groot genoeg is, zeker als je camera niet zo'n hele hoge resolutie heeft. Ik ga voor famile wat kleiner boekjes (met een spiraalbinding) maken en laat weten hoe dat bevalt.
    18-01-2007
    Harold
    Ik heb vandaag mijn kalender XL van phototools ontvangen en ben zeer tevreden over de kwaliteit!
    In tegenstelling tot voorgaande reacties vond ik de software niet altijd geweldig. De handleiding heeft het over tabbladen die ik niet terugvind en soms gaf het programma bij mij aan dat hij een foto niet kon vinden. Ook kon ik de beginwaarden van de kleuren niet terug krijgen, nadat ik daar wat mee gexperimenteerd had.
    Ik was bang dat de vanwege de grootte, de kwaliteit van de foto's op de kalender te wensen over zou laten. Maar het tegendeel is waar! Scherpe foto's, geen korrelige. Wel heb ik ervoor gezorgd alleen foto's in te plakken waarbij het programma "kwaliteit OK" aangeeft en niet de foto's met "redelijke kwaliteit". Dus echt een aanrader!
    30-10-2006
    Rogier
    Ik heb vandaag mijn eerste fotoboek ontvangen en net een bestelling gedaan voor lege balden (navulling). Ik heb eerder een kalender gemaakt bij Phototools en bij Combi. Software is erg goed met veel opmaakmogelijkheden maar soms wel traag. Ik had wat hulp nodig bij het opmaken van de pagina's en heb de helpdesk gemaild. Ik werd snel en goed geholpen. Daarvoor hulde.
    De printkwaliteit is goed maar niet zo goed als die van een echte foto. Vooral felle kleuren worden erg goed afgedrukt en de pagina's met een groot afgedrukte pagina zijn erg mooi (en veel goedkoper dan een fotoafdruk).
    Over de omslag ben ik tevreden, ziet er goed uit en het navulsysteem vind ik erg handig hoewel de uitleg op de Phototools site daarover wat karig is.
    Mooi product, goede software en vriendelijke service. Ik hoor wel van de mensen van de helpdesk dat Phototools met nieuwe software en andere, brede boeken komt en heb net de vraag gesteld of ik dan nog wel oude navullingen kan bestellen.
    Ze hebben nu ook een actie waarbij het tweede product goedkoper is maar die geldt alleen als je dat product in dezelfde keer besteld.
    04-10-2006
    Jan
    Ik moet zeggen dat ik tot nu toe een zeer slechte evaring heb met Phototools en raad ook een ieder niet met dit bedrijf in zee tegaan. Hun programma is zeer goed en vele mogelijkheden,wat uitdaagt om daar mee een fotoboek te maken, werkelijk TOP!!!!!!
    Ik een fotoboek gemaakt en geupload naar ze, allemaal foto's met een hoge resulutie. Mijn creatie op het scherm zag er veel belovend uit. Het zou een kado worden, dus ook gelijk maar een aanvulling er bij toegevoegd. Na een paar dagen kwam het al binnen, vrij snel moet ik zeggen!!! Bij het openen zag ik het al, heel veel donkere foto' s , hadden ze achteraf het maar langzamer gedaan.
    Maar goed ik dien een klacht via E-mail bij hun in, binnen een uur kreeg ik een reactie terug. Wat blijkt een standaard E-mailtje en een tegoed bon van 40 euro, terwijl het mij 62 euro had gekost. De uiteindelijke klacht liep men voorbij en kreeg ook sterk de indruk dat de klacht zoals ik hem ingedient had niet behandelt werd. Het standaard E-mailtje heeft men al klaar liggen om direct te kunnen reageren. Lang verhaal kort te maken het lag aan mijn geleverde foto's. Vele malen daarna terug gemailt en je hoort niets meer, dus men denk laat dit maar doodbloede met deze moeilijke klant.
    Inmiddels dit fotoboek opnieuw gemaakt en opgestuurt en binnen gekregen via Sonyphotobooks. En wat denk je de foto's zien er prachtig uit, van zeer goede kwaliteit. Alleen wat enigzins jammer is dat het programma iets beperkt is dan bij Phototools. Daarin tegen is de keus in kaften enorm groot. Weer wat geleert een uitnodigend programma, wil niet zeggen een goed kwaliteits produkt. JAMMER PHOTOTOOLS MIJN ZIE JE NIET MEER ALS KLANT
    21-09-2006
    Gerad
    Ik heb phototools geprobeerd omdat er veel meer mogelijkheden in zitten dan in bv. kruidvat en hema die ik heb geprobeerd. Het programma werkte heel leuk, alleen wat langzaaam met opslag ed.
    Eerste afdruk was niet mooi, grijze vlakken waren gerasterd en hoewel we stralend weer hadden gehad waren de foto's grijzig. Ik heb gemaild naar phototools en kreeg het aanbod om gratis een nieuwe afdruk te bestellen. Ik heb de foto's wat meer contrast en kleur meegegeven en na een paar dagen had ik een prachtig boek thuis. Mooie kwaliteit papier en prachtige stralende foto's, geen raster meer.
    Aan te raden dus, mits je de foto's met veel lucht enzo via het programma wat opwerkt (ook al lijken ze op beeldscherm wel mooi). Uitstekende service.
    25-08-2006
    John
    Bij het zoeken naar een programma voor een fotalbum te maken,heb ik heel wat programma´s gedownload en uitgeprobeert,de meesten waren van matige kwaliteit. Maar eentje stak er met kop en schouders bovenuit en dat was Phototool.nl
    Een heerlijk programma om mee te werken,heel duidelijk en overzichtelijk en veel mogelijkheden.Ik heb twee boeken samengesteld en die opgestuurd,na en week kreeg ik mijn bestelling binnen en ik was verbaast over de uitstekende kwaliteit van het album,zowel de druk als b.v. Het papier van 300 gram wat ze gebruiken maakt het heel professioneel. De fotos kwamen heel erg goed uit,niks geen korrels o.i.d ik ben uiterst tevreden en kan ook iedereen dit programma aanraden.
    Nog even een vermelding over de service,die was ook van boven normale kwaliteit.
    Rapportcijfers. Kwaliteit 10; Service 9; Bestelsoftware 9
    21-06-2006
    Edwin
    Zelfs met hogere resolutie (> 4 megapix) zijn de foto's van Phototools wat korrelig. De software heeft redelijk veel functies maar werkt traag, loopt soms vast (zelfs met mijn nieuwe dual core processor) waardoor je weer opnieuw kunt beginnen en het laden duurt lang. Het kost uren om een boek met de hand te lay-outen.
    Ik had per ongeluk een boek met verkeerde omslag besteld (doorzichtige ipv harde kaft) en dacht dit direct daarna middels een e-mail aan phototools wel even recht te kunnen zetten: na een week dagelijks heen en weer mailen, 2 "kadocodes" die niet werkten, twee keer opnieuw bestellen en drie keer hetzelfde verhaal uitleggen via mail omdat ze mij niet belden op mijn opgegeven mobiele nummer, kreeg ik uiteindelijk... het verkeerde (!) boek thuisgestuurd. Hierover weer gemaild en toen kreeg ik te horen dat ik een fout had gemaakt bij de bestelling (was al bekend, daarom e-mailde ik dagelijks met ze, dacht ik) en dat ze er alles aan hadden gedaan om de bestelling te veranderen wat helaas niet gelukt was. Dat laatste wist ik ook al.
    Het leek nog goed te komen toen ze op 27 mei beloofden een gratis boek toe te sturen, maar het is nu 16 juni en ik heb nog niets in huis, en op mijn e-mails reageren ze niet meer. Ik heb het helemaal gehad met phototools: matige kwaliteit afdrukken en ondermaatse service. Voor mij geen phototools meer.
    24-05-2006
    Ron
    Eerste album ging goed.
    Tweede ging helemaal mis. Drie uur aan het werk geweest en toen liep de software vast. File corrupted, niets meer aan te doen. Ik ga nu opzoek naar een alternatief, maar phototools, nee die gebruik ik niet meer.
    18-04-2006
    Monique
    Ik ontving dus van Phototools het fotoalbum thuis in een dunne kartonnen envelop, die de postbode had dubbelgevouwen om hem in de bus te krijgen. De buitenkaft en ringband zijn zodanig slap dat dit ook gemakkelijk kon. Resultaat: ik denk dat ik het met mijn eigen printer en een ringbandje bij de repro er doorheen beter had gekund. Ook belangrijk en niet vermeld op de site, je achtergrond houdt circa 3 centimeter van de ringband vandaan op en dat is lelijk, zeker als je een zwarte achtergrond had gekozen. Zit er ineens een witte band in het midden.
    Wat maakte dat ik mijn review even had teruggetrokken, was dat ik na een klacht naar phototools hierover vrij snel een reactie kreeg. De dunne kaft konden ze niets aan doen, de witte rand was ter beveiliging van de klant zodat er geen stuk foto verloren ging. Dat de postbode het dubbelgevouwen in de bus had gedaan, had natuurlijk niet mogen gebeuren. Of ik in plaats van het fotoalbum, een fotoboek wilde ontvangen, dat heeft een harde kaft.
    Inmiddels heb ik het boek met de harde kaft ontvangen. Inderdaad veel beter, de afdrukkwaliteit is nog steeds hetzelfde (dus iets gerasterd), maar wel mooi. De witte rand is nog steeds aanwezig, maar komt in het boek beter tot zijn recht. Aardig van het boek is dat je het zelf kunt aanvullen met meerdere pagina's.

    Maar, helaas voor phototools, heb ik, door hun tegenvallende resultaat, een album laten afdrukken bij Fotobuch.de. Daar kan echt geen enkel album aan tippen (en ik heb ze bijna allemaal gezien of zelf laten maken). De hele familie is inmiddels verslaafd!!!
    28-02-2006
    Geralda
    Nadat ik het programmasoftware had gedownload was ik helemaal enthousiast, alle andere fotosoftware, die ik al of daarna nog ging downloaden vielen ineens allemaal af.. Dit was het.. je kunt vanalles in dit programma. Je raakt er helemaal aan verslaafd. Een baby-album 25x25, ik heb er een paar weken heerlijk in zitten werken. Ben wat dat betreft een perfectionist, ik wilde mooie achtergronden en leuke indelingen van mijn fotopagina's. Zelfs nog 10 extra pagina's er bij gemaakt, want niet alles ging er in.
    Mijn vragen werden per email, gelijk na een aantal uur al beantwoord, dus de service was ook nog eens goed.
    Toen verzonden, dat ging ook goed. Ik kon gelijk betalen via IDEAL, dus kreeg ik een mail dat ie er binnen 3 dagen kon zijn. Ik kon de bestel procedure op internet volgen, tot zover ging alles goed.. Ik vond het spannend, hoe zou dat album waar ik zolang aan had gewerkt er uit zien. Na drie dagen werd ie bezorgd. das snel!!
    Maar dat viel tegen.. Een dun ogende album met schroeven en de losse set moest ik er zelf nog even in zetten.
    Mat fotopapier, met slechte kwaliteit foto's. Je kunt het raster/pixels in de foto's zien. De foto's vallen ook erg groenig uit. Kleine foto's, die iets donker zijn, zoals foto's die binnenshuis zijn genomen, daar zijn zelfs de gezichten groenig en valig op. Wat een terleurstelling. De buitenfoto's zijn helder van kleur. Maar ook de zwartwit foto's zijn meer groen-wit foto s. Ik had verwacht dat de foto's meer zouden lijken op foto's die ik altijd los afdruk bij Hema of Kruidvat, dat zulk kwaliteit, maar dit waren gewoon uitgeprinte fotopagina's, alsof het uit een standaardprintertje kwam.
    Jammer dat dit het eindresultaat is, van zulk goed fotosoftware. De prijzen zijn goedkoop, maar het album ziet er ook naar uit. Daar koop ik dus echt geen album meer. Dan maar iets minder software, het gaat tenslotte om het eindprodukt.

    Het is wel zo eerlijk, tegenover Phototools, om op deze slechte ervaring een vervolg te plaatsen. Ik heb nl. de klacht neergelegd bij Phototools en deze zijn er serieus ingedoken. Ik mocht de slechtse pagina terugsturen, en dat deed ik met een paar losse afdrukken, voor een betere vergelijking.
    Mijn klacht was volgens hen terecht, en omdat ze bezig waren hun kwaliteit te verbeteren, maar dit nog niet op korte termijn te realiseren, kon ik er voor kiezen om mijn geld terug te krijgen. Dit laatste heb ik gedaan, omdat het een babyalbum betreft, met veel binnenfoto's en omdat ik wil dat daar de kwaliteit perfect van is.

    De service van Phototools is dus UITSTEKEND te noemen. Verder wil er nog bij benadrukken dat als je veel buitenfoto's hebt, daar met een leuke prijs, dus een mooi boek van kunt laten maken. Maar voor echte kwaliteit moeten we dus nog even wachten, misschien weer es proberen over een jaartje ofzo..
    25-01-2006
    Monique
    Absolute vrijheid met de indeling van het fotoboek. Heerlijk.
    Nog niet besteld, maar wel onze kerstkaarten via phototools besteld.
    Heel mooi, mooi stevig papier en goed afdruk (vergelijkbaar met colormailer).
    03-01-2006
    Karen
    Ik heb hier inmiddels een prachtig album liggen van Phototools.nl en vertel er graag meer over.
    Zoals ik in mijn vorige mail schreef zocht ik naar een goedkopere variant van Henzo, en heb die gevonden.

    De software is vrijwel identiek aan die van Henzo. Dat houdt dus in, volledig eigen keuze in bladindeling, eigen achtergrond, allerlei tekstvormen, diverse vormen voor foto's op elke plek die je wilt. Kortom, je kan een echt `maatwerk album` maken.
    Enige verschil met Henzo is, dat je de omslag niet kan ontwerpen. Maar als je ringband kiest, is de kaft doorzichtig, en kan je dus wel het voorblad ontwerpen.

    Bestellen ging prima, het boek was binnen een week thuisbezorgd. Voldoet aan alle verwachtingen. Zelfs foto´s waarvan het programma aangaf dat ze niet scherp genoeg waren, zien er `goed genoeg`uit.

    Ik ga meteen beginnen met de volgende, want ik heb nog heel wat vakanties achterstand...
     
    Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt of dat de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Op grond van de informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder controle van de gegevens bij de bron.
    Wilt u ons met een e-mail informeren als u onjuiste informatie hebt gezien?