onlinefotoservices.nl Beginpagina | Zoeken | FAQ | Links | Bedankt! | Over deze site | Mail
Fout gevonden?
Foto kerstkaarten maken - persoonlijk en bijzonder
1e fotokaart is gratis - bij Kaartje2go

tictacphoto

Website tictacphoto

Ervaringen Geef ook uw mening / ervaring over tictacphoto! Klik hier.

Bij de verschillende producten staan de ervaringen onderaan de pagina. Hieronder staan de gemiddelde rapportcijfers door onze bezoekers gegeven.

fotoalbums:
 laatste jaaralle ervaringen
  kwaliteit:n.v.t.7.4
  service:n.v.t.4.5
  software:n.v.t.7.0

25% korting op de eerste bestelling, klik hier:

TicTacPhoto - Your Xerox Quality Photobook Solution
Ervaringen van bezoekers staan onderaan deze pagina.
Afdrukcentrale ?
Levertijd 7 werkdagen
Offline samenstellen
(bestelsoftware)
Ja
Album
  • Soort kaft: leer of linnen
  • Hoe ingebonden: ingebonden en gekleefd
  • Max. aantal pagina's: ?
  • Bestelsoftware
  • Windows
  • Foto op volledige pagina
  • Bijzonderheden
  • Extra opties zijn: tekst op de rug; hoekversterkingen; beschermvellen tussen de pagina's.
  • 25% korting op de eerste bestelling.

  • Verzendkosten
    € Vanaf 4,43 EURO.

    Betalingsmogelijkheden
    Creditcard of overschrijving
    Hieronder staat een selectie van een aantal producten met bijbehorende prijsindicaties. De aanbieder heeft nog meer producten.
    SMALL 23 x 16,5 cm 40 pagina's voor € 28,50 (+verzendkosten van € 4,65)
    MEDIUM 32 x 24 cm 30 pagina's voor € 34,95. (+verzendkosten van € 6,61)


    Gebruikerservaringen: Gemiddelde rapportcijfers:
     laatste jaaralle ervaringen
      kwaliteit:n.v.t.7.4
      service:n.v.t.4.5
      software:n.v.t.7.0
    07-10-2011
    Mirjam
    Prachtig album, goede service.
    Ik had een kado-coupon van tictacphoto. nadat mijn bestelling was geupload en doorgelinkt was, kwam er een foutmelding aan het einde van de IDEAL betaling. Hierop heb ik gelijk contact opgenomen met de klantenservice en het bleek dat zij de betalingsbevestiging van IDEAL nog niet hadden ontvangen. Ik heb mijn overschrijfgegevens toegemaild en de verwerking van mijn fotoboek is direkt in gang gezet. Nu 5 werkdagen later is mijn fotoboek al thuisbezorgd en het is heel mooi. Goede kwaliteit, zelfs de foto's waarvan de software aangaf dat ze van middelmatige kwaliteit waren zijn nog zeer goed afgedrukt.
    03-11-2010
    Hilde
    Ik wacht al meer dan 5 weken op mijn bestelling, heb ondertussen al 4X geprobeerd om hen via hun contactformulier proberen te bereiken maar noppes, ze reageren gewoon niet. Voor mij NOOIT geen tic-tacphoto meer. Als ze zo door gaan zijn ze binnen de korste keren weer failliet!
    02-11-2010
    Pauline
    Zeer slecht. Wel betaald maar totaal geen levering en ook geen reacties meer op mijn e-mail. Tevens is deze organisatie niet per telefoon bereikbaar. Onbetrouwbare organisatie.
    11-09-2010
    Webmaster
    Tictacphoto gered na faillissement. De productie is opnieuw opgestart en we hopen de achterstand, intussen opgelopen tot circa 1.700 albums, binnen de 10 werkdagen weg te werken, belooft Fabrice Fonder. Zie het artikel in het Nieuwsblad voor meer informatie.
    09-09-2010
    Webmaster
    Slecht nieuws voor wie nog op een album wacht : de website is nog steeds online maar tictacphoto is blijkbaar failliet...Eigenaar tictacphoto, Uitspraak. Er vinden gesprekken plaats over een overname.
    09-09-2010
    Angela
    13 juni 2010 een album besteld met bon van werkgever via Tintelingen. Na 2 weken wachten eens navraag gedaan waar het album blijft (levertijd 5 werkdagen). Als reactie teruggekregen dat het druk is vanwege gratis albums, ik het hoor zodra mijn album in productie is genomen en dat dat wel eind juli zal worden.
    Het is ondertussen september en nog steeds niets vernomen. Site voor vragen is offline, nu tot 07/09/2010 en vorige week stond er nog 30/08/2010.
    Ik vraag me af wanneer ik mijn album kan verwachten.
    09-07-2010
    Gysella
    Eindelijk heb ik dan mijn fotoalbum gekregen na 2,5 maand wachten! Het raarste vind ik dat Tictacphoto nergens heeft laten zien of weten dat het langer kon gaan duren. Het stond niet op de site. Ik kreeg geen e-mail o.i.d. Ik moest er zelf om vragen waar het bleef. Gelukkig was het geen cadeau. Ik kreeg er wel een cadeaubon bij voor 50% korting voor het volgende album. Helaas is die maar 1,5 maand geldig. Schiet ik niet veel mee op dus.
    Ik was altijd gewend om bij fotofabriek te bestellen. De albums zien er heel anders uit. Van Tictac zijn veel dikkere bladzijden. Daardoor is het boek ook veel dikker. Er zit iets van een glans over de pagina's heen. Ook vallen de bladzijden helemaal open. Op zich heel mooi. Ik ben alleen benieuwd of dat niet gaat loslaten. Ik vind de kleuren mooier bij Fotofabriek en ook meer overeen komen met die van de software dan van Tictac. Pluspunt van Tictac is dat je een mooie grote rugtitel kan maken met een albumnummer.
    16-06-2010
    Diny
    op 20 april boek besteld en betaald, maar nog steeds niets ontvangen. er is alleen kontakt mogelijk via mail naar klantenservice, maar je krijgt nooit een antwoord terug.
    02-06-2010
    Gysella
    Via de werkgever van mijn man hadden wij een cd-rom gekregen (met kerst) om ter waarde van 50 euro een fotoalbum te laten maken bij Tictacphoto. Op 12 april heb ik mijn bestelling verstuurd. Ik kreeg echter mijn album niet binnen de beloofde 11 werkdagen. Na een mailwisseling bleek dat door het grote succes van het gratis fotoalbum er een enorme wachttijd is. Eind mei zou mijn album pas in productie gaan en daar zou ik een mail van krijgen. Helaas heb ik nog steeds geen album ontvangen of mail van verzending gekregen. Ik vind dit toch echt wel bizar! Voordat ik mijn album krijg, duurt het dus minstens TWEE MAANDEN! Dit was de eerste en laatste keer dat ik bij TicTac bestel.
    18-02-2009
    Walther
    Na de vele negatieve commentaren die ik gelezen heb over Photobook (of Tictacphoto ; blijkt hetzelde te zijn)was ik benieuwd hoe mijn fotoboek er zou uitzien. Ik moet zeggen dat ik heel tevreden was over de kwaliteit.
    De software was overigeens ook heel gebruiksvriendelijk en bij de follow-up tot en met de levering heb ik niet de minste opmerkingen. Antwword op gestelde vragen en tijdige levering (6 dagen vanaf ontvangst van betaling).
    Dit was mijn eerste ervaring met Photobook (alias Tictacphoto) en ook mijn volgende albums zal ik bij hen bestellen. Ik ben een tevreden klant
    13-11-2008
    Dirk
    Toen ik in juni wat nazoekwerk deed naar fotoalbum-aanbieders, leek Tictacphoto op deze en andere forums/sites goed uit de verf te komen. Zelfs onze huwelijksfotograaf prees tictac aan.
    Een paar maanden later zijn we echter een zware teleurstelling rijker. Het enige pluspunt aan ons veel te laat geleverde trouwalbum (32x24, 80 blz) was misschien nog de stevige kwaliteit van het papier, de rest daarentegen was om bij te huilen...
    Aan de foto's zelf lag het in ieder geval niet. Die waren van hoge kwaliteit: 10 megapixel en waar nodig bijgewerkt met photoshop. Het resultaat is echter niet om aan te zien: het merendeel van de afdrukken was oververzadigd, vertoonden vlekken (vooral problemen bij huidskleur), op veel zwart-wit foto's ontbrak door een te groot contrast de achtergrond en foto's werden meer gecropped dan afgebeeld in de software.
    Van kwaliteitscontrole kan er dus niet veel sprake geweest zijn tijdens de 12 (!) dagen die ze nodig hadden om af te drukken. Tot overmaat van ramp waren er zelfs pagina's van plaats verwisseld wat gezien de chronologische opbouw van het album echt wel opviel! Ik vermoed dat compressie bij de upload voor een stuk de boosdoener zal geweest zijn, want de paar foto's van minder megapixel waren iets beter (maar sowieso toch nog slecht).

    Terug wat opzoekwerk op internet naar de recentste ervaringen (van de laatste 4 maanden) leerde me al vlug dat het serieus bergaf gaat bij Tictac. Misschien dat het bijna-faillissement in juli hier iets mee te maken heeft? In ieder geval moet je ook niet verwachten veel wijzer te worden van de service-desk van tictac-photo (werkt trouwens enkel met een soort ticketsysteem en niet met mail of telefoon, die trouwens zo goed als onvindbaar is, hmmm). Je krijgt alleen maar vage standaard-antwoorden. En alles valt natuurlijk onder de noemer 'technische problemen', wat had je gedacht? Ze doen echt geen beetje moeite om naar de klant te luisteren. Dat bleek voor de zoveelste keer toen ik het album terugstuurde. In de begeleidende brief had ik in hoofdletters benadrukt dat ik van een herdruk niets moest weten en dat ik mijn geld terug wilde zien. Krijg ik plots de melding dat ze begonnen waren aan de herdruk...
    Nice try, maar na aandringen heb ik gelukkig toch m'n geld teruggekregen. Uiteindelijk nog iets positiefs in deze lijdensweg. Maar Tictacphoto? NOOIT MEER!!!
    30-10-2008
    Jean
    Ik heb in het verleden (tot nu) veel albums besteld bij Tictac. Ik vond de kwailteit in het verleden goed. De omslagen zijn ook erg mooi. Inmiddels is men verhuisd en wellicht heeft men andere printers want de kwaliteit is drastisch omlaag gegaan. Foto's met enigszins contrast worden uitgebeten afgedrukt. Ik vermoed dat de compressie die men toepast tijdens het verzenden te hoog is. Ik heb dit jaar voor het eerst klanten die klagen over de kwaliteit. Daarnaast is de levertijd dramatisch. Men heeft het over 5 werkdagen maar twee weken komt meer in de buurt. Ik kan Tictac voor professioneel gebruik niet aanraden. Voor vakantiekiekjes zal het ok zijn.
    Ik ben nu driftig op zoek naar andere leveranciers voor mijn albums.
    14-01-2008
    Mirjam
    Ik heb 7-1-2008 mijn large album 33x39 cm met 80 pagina's ontvangen, binnen de beloofde vijf werkdagen. Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van het album, alleen niet over de inbinding. Het album is namelijk veelvuldig bekeken deze week door collega's en vrienden. Allemaal zijn zij lovend over het papier, de kleur en scherpte kwaliteit van de foto's en de grootte van het album. Zwarte achtergronden zijn ook echt zwart. Wanneer je de expert-instelling gebruikt kun je de pagina naar eigen smaak indelen, maar de standaard layouts heb ik ook vaak gebruikt. Wanneer je kiest voor negen foto's op een pagina zijn de foto's nog steeds 9x11 cm in het large album. Ook moet je de professionel instelling gebruiken voor het uploaden van je foto's dan worden deze in een hogere dpi geprint. Ik heb er lang over gedaan om een keuze te maken waar ik mijn album wilde laten printen, omdat ik een ingebonden album van minimaal formaat 30x30cm wilde van meer dan 60 pagina's. De keuze hierin is zeer beperkt. Het is jammer dat Tictac niet in de lijst met ervaringen staat, ik denk dat hierdoor veel mensen niet eens kijken naar hun mogelijkheden.
    23-11-2007
    Nelly
    Ik ben heel erg tevreden met TicTac.
    Ik ben nu bezig met een 2e en 3e fotoalbum; de nieuwe achtergronden zijn heel erg mooi en het papier is ook heel goed (mooi glanzend en dik)
    07-09-2007
    Saskia
    Deze aanbieder heeft een zeer goede kwaliteit van albums. De prijs is vergelijkbaar met dat van de Hema, maar de kwaliteit stukken beter. De afmetingen van de albums zijn groter dan de standaardmaten. De grootste maat is zelfs 33x39cm!! Ook het aantal pagina’s kan varieren van 30 tot 120 pagina’s!! De kaft kan van leer zijn of van linnen voorzien van extra verstevigende hoekrandjes. (ziet zeer stijlvol uit) De mogelijkheden van de foto’s zijn iets minder uitgebreid, en de software iets minder gebruiksvriendelijk – je moet in de stand “expert” werken wil je met afwijkende afmetingen / indelingen etc werken. Maarrr… daar staat dan de kwaliteit weer tegenover en wat andere leuke dingetjes die je er wel mee kunt doen (+ vooral formaat!) We hebben ons trouwalbum daar laten afdrukken en dat beviel redelijk – de service is goed – bij 1 foutieve letter gedrukt hebben we een compleet nieuw album teruggestuurd gekregen. Ons tweede album hebben we net vandaag gekregen en is super!! 70 pagina’s genieten.
     
    Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt of dat de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Op grond van de informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder controle van de gegevens bij de bron.
    Wilt u ons met een e-mail informeren als u onjuiste informatie hebt gezien?